Kabína verná tvrdým plastom. Ale s nápadom
Ani v kabíne neostal kameň na kameni. Nečakajte ale, že by Duster prišiel s luxusom a extra kvalitnými materiálmi. Opäť je plný tvrdých plastov. A ani sa za to nehanbí. Mnohé totiž doháňa invenčným dizajnom. Prieduchy ventilácie si požičali motív písmena Y, palubná doska má dvojfarebné spracovanie a výplne dverí sú bohato štrukturované. Ostré hrany navodzujú svet drsných off-roadov. Úplne nové sedadlá sú o čosi komfortnejšie. Obsahujú tuhšiu penu, takže hoci nedisponujú práve veľkorysými rozmermi, na dlhej ceste by vás mali zbaviť bolesti chrbta. Vo vyšších výbavách majú nastaviteľnú bedrovú opierku. Slabšou stránkou je výhľad. Zo zorného pola uberajú masívne bočné stĺpiky, zvlášť vpravo, kde sa so stĺpikom „zlieva“ vonkajšie spätné zrkadlo. Zato sa vám bude páčiť pohľad na bohato modelovanú kapotu, navodzujúcu pocit pravoverného off-roadu.


Nové časy veští „hranatý“ volant aj digitálny kokpit, ktorý je štandardom od strednej výbavy Journey. Bohužiaľ, bez analógovej grafiky. Je na ňom ale všetko potrebné. I keď otáčkomer tvorí len vodorovný „teplomer“. Štandardom v Journey je aj 10,1-palcový infotainment Media Nav Live na bez Google, ktorý už obsahuje napríklad pripojenú navigáciu s dopravnými informáciami v reálnom čase a solídne audio Arkamys. No aj keď máte nižšiu úroveň Media Display, poteší bezdrôtová konektivita cez Apple Carplay a Android Auto. Grafika a reakcie obrazovky sú na výrazne vyššej úrovni, než na akú sme boli zvyknutí. Nechýba indukčná nabíjačka umiestnená v stredovej konzole. O čomsi takom sa predtým nemohlo majiteľom Dusterov ani snívať. Ten nový vstúpil do digitálnej éry.
Vychytávky z konceptu
Klimatizácii ostali hardvérové ovládače, čo oceňujem, i keď už nie otočné. Niektoré funkcie, ako napríklad vyhrievanie sedadiel, sa však presťahovali na obrazovku. Duster dokonca prináša vychytávky, ktoré by mu mohla závidieť aj česká Škoda. Systém YouClip nápadne pripomína prvky Simply Celever. Ide o šesť úchytných bodov, ktoré nájdete od palubnej dosky až po batožinový priestor, ktoré možno doplniť dvoma príplatkovými. Slúžia na pripevnenie špeciálneho príslušenstva, napríklad držiaku na mobil, nápoj alebo háčika na tašku. Vzadu je Duster napriek minimálnej zmene formátu o čosi priestrannejší. Konštruktéri tu vyčarovali o 30 mm viac miesta na nohy. Sedadlá sú umiestnené výrazne vyššie ako predné, ale nad hlavou ostáva naďalej dostatočná rezerva.


Lakťovú opierku tu nenájdete a ani výduchy klimatizácie. Niekde sa jednoducho šetriť muselo. Zato nechýbajú dva USB-C porty. V kufri poteší znížená a rozšírená nakladacia hrana. Samotný objem vzrástol o šesť percent na 517 litrov. Ale nie v našom prípade, pretože verzia Eco-G má pod podlahou druhú nádrž na LPG. Ale aj tých 453 litrov je slušný výsledok. Najmä ak máte stále k dispozícii dvojitú podlahu, vďaka ktorej sa dá vytvoriť po sklopení operadiel, delených v pomere 40 : 60, takmer vodorovná ložná plocha. Potom narastie využiteľný objem až na 1 623 litrov. Časťou podlahy sa dá dokonca priestor rozdeliť na dve samostatné časti. Užitočné, ak nechcete, aby sa v kufri váľali menšie predmety. Bohužiaľ, na rezervu sa miesto v plynovej verzii nenašlo. Môžu ju mať len dve zvyšné motorizácie.
