Fiat 600 je pomerne zaujímavý model. Možno vám jeho názov niečo hovorí, odkazuje totiž na jeden z najpopulárnejších Fiatov všetkých čias, ktorý schádzal z liniek v rokoch 1955 až 1969. Vzniklo z neho 2,7 milióna kusov. Jeho nástupca je však elektrický, teda s výnimkou niektorých trhov, akými je Poľsko alebo Taliansko, kde dostal aj benzínovú verziu.
Uvidíme, či Fiat toto svoje rozhodnutie neprehodnotí a nezačne predávať benzínový variant aj v našich končinách. Vo svetle klesajúceho záujmu o elektromobily by to neprekvapilo, najmä ak už podobný ústupok Fiat spravil pri svojom najväčšom bestselleri – modeli 500. Ten sa na prelome rokov 2025 a 2026 dostane na trh v hybridnej verzii. Pod kapotu bude mať benzínový 3-valec v kombinácii so 48 V štartér-generátorom. Je možné, aj keď zatiaľ nepotvrdené, že v mild hybridnej verzii by na náš trh mohol Fiat 600 prísť ešte v tomto roku.
Pomalší rozbeh
Fiat 600 je de facto nástupcom modelu 500X, aj keď, na rozdiel od neho, neponúka pohon 4×4. K predajom na Slovensku sa nevieme vyjadriť, pretože napriek tomu, že Fiat 600 je v predaji už niekoľko mesiacov, do štatistík Zväzu automobilového priemyslu ho pozabudli zaradiť. Podobná situácia je aj s novou Toyotou Prius, ktorá v nich dodnes nefiguruje.
Ak sa pozrieme na predaje v Európe za prvý kvartál, tak „šesťstovka“ mala relatívne pomalý rozbeh. Celkovo sa z Fiatu 600 predalo len 2 613 kusov. Rozhodne to nie sú hviezdne čísla, ak vezmeme do úvahy, že najpredávanejším autom v Európe v 1. kvartáli 2024 bola Dacia Sandero so 70 567 registráciami a najpredávanejším elektromobilom Tesla Model Y s 57 922 predanými kusmi. Jediným trhom, kde sa Fiat 600 relatívne dobre uchytil, je Francúzsko.
A pritom Fiat 600 vôbec nie je zlým elektromobilom. Práve naopak – po našom teste by sme ho zaradili k tým, nad ktorými dáva zmysel uvažovať. S dĺžkou 4 171, výškou 1 523 a rázvorom 2 562 mm je konkurentom modelov ako Toyota Yaris Cross alebo aj Nissan Juke. Tie sú však, na rozdiel od „šesťstovky“ dostupné so spaľovacími motormi.
Charizmatické auto
Dizajnovo Fiat 600 nepopiera svoju príbuznosť s menším Fiatom 500. Má podobne riešené LED reflektory s nápisom 600 na maske a oblé hravé línie. Aby zdôraznil talianske korene, použil na prahoch a zadnom nárazníku decentnú trikolóru. V porovnaní s Fiatom 500 má šesťstovka navyše tretie bočné okno a väčšie kolesá s priemerom až do 18 palcov. Je však medzi nimi jedna zásadná odlišnosť. Zatiaľ čo Fiat 500 stojí na starších talianskych elektrických základoch, Fiat 600 stojí na modernej platforme Stellantisu s označením e-CMP, ktorú využívajú aj elektrické modely Peugeot 2008 alebo aj Jeep Avenger.
Prezrádza to identický rázvor náprav 2 562 mm. Dobrou správou je, že ide už o tretiu evolúciu e-CMP, takže v podlahe je zabudovaná nová batéria s kapacitou 54 kWh, z čoho využiteľných je 51 kWh, o šesť viac v porovnaní s prvou verziou e-CMP. Nový je aj elektromotor, ktorého výkon narástol zo 100 na 115 kW, respektíve 156 koní a maximálny krútiaci moment má 260 Nm. Takže 600e akceleruje na stovku za deväť sekúnd. Fiat tvrdí, že dojazd by sa mal pohybovať na úrovni približne 410 km v zmiešanej premávke a v meste dokonca na úrovni 600 km.