Fio bankaFio banka

Pokračovanie článku: Test: Fiat 600 príjemne prekvapil spotrebou aj praktickosťou. Cena je prijateľná

Naozaj úsporné

Tých 600 kilometrov v meste je mimoriadne optimistické číslo, ale pravdou je, že elektrická „šesťstovka“ nás spotrebou prekvapila naozaj príjemne. Na výber máte tri jazdné režimy – Eco, Normal a Sport. My sme v meste väčšinu času jazdili v režime Eco, pričom sa v ňom elektrický Fiat nesprával ako trhač asfaltu, no jazdil tak, že z hľadiska zrýchlenia sme nepociťovali žiaden hendikep a čo je podstatné – s priemernou spotrebou sme sa držali niekde medzi 11 a 11,5 kWh na sto kilometrov. Inak povedané – s ľahšou nohou na plyne v meste nie je problém mierne presiahnuť 400-kilometrový dojazd. V športovom režime je auto o poznanie dynamickejšie, no samozrejme aj o niečo smädnejšie.

Na okreskách sme sa držali s priemerom približne na 12 až 12,5 kWh a na diaľnici pri rýchlosti približne 110 km/h mierne nad 15 kWh. Po týždni a približne 800 najazdených kilometroch, prevažne s „ľahšou nohou na plyne“, z ktorých tri štvrtiny pripadali na mesto a okresky, sme napokon skončili s priemernou spotrebou 12,2 kWh. Dlhodobý priemer na palubnom počítači auta po viacerých novinárskych testoch bol približne na úrovni 15 kWh.

Fiat 600 RED (2024)
Fiat 600 RED (2024)
+14Fiat 600 RED (2024)

Fiat 600 podporuje nabíjanie s maximálnym výkonom 100 kW, čo značí že na rýchlonabíjačke ho z 20 na 80 percent nabijete za necelú polhodinku, cez wallbox to bude striedavým prúdom trvať necelých 6 hodín. Z hľadiska jazdného komfortu sa auto správa neutrálne, podvozok je naladený „tak akurát“, nie je ani prehnane tvrdý, ani extra húpavý. Celkovo je však toto auto podľa nás vhodnejšie skôr pre šoférov, preferujúcich komfortnú a pomalšiu jazdu, tým, čo sú zvyknutí jazdiť dynamicky, bude vyhovovať už menej.

Pokiaľ ide o dizajn, zvonku crossover zaujme tromi zaujímavými detailmi: prvým sú predné LED svetlá, pripomínajúce ľudské oči, druhým sú výrazné zadné svetlá a tretím talianska trikolóra na zadnom nárazníku. Nás zaujala aj štvrtá vec – svetlá výška 199 mm, ktorá je pri elektrických crossoveroch naozaj nadštandardná. Testované auto bolo biele aj napriek tomu, že išlo o edíciu (RED). Červených doplnkov však bolo neúrekom v kabíne, pozrite si našu galériu.

Vodič má pred sebou malý digitálny kokpit,... Foto: Martin Domček, Pravda
Fiat 600 RED (2024) Vodič má pred sebou malý digitálny kokpit, ktorý sa k "modernému retro-štýlu" naozaj hodí.

Edícia (RED ) však nie je len o farbe. V prípade Fiatu takto označujú verzie, kúpou ktorých čiastočne prispievate aj na charitu. (RED) je totiž nadácia, ktorú ešte v roku 2006 založili spevák skupiny U2 Bono a aktivista a filantrop Bobby Shriver za účelom boja proti AIDS a ďalším pandémiám. Fiat, Jeep a RAM sa v spolupráci s (RED) zaviazali prispievať do Globálneho fondu na podporu prevencie, liečby, poradenstva, testovania, vzdelávania a opatrovateľskej služby pre komunity, ktoré to najviac potrebujú a deje sa tak práve prostredníctvo tejto edície.

Ale späť k interiéru. Fiat je pyšný aj na 15 litrov odkladacích priestorov. Súčasťou palubnej dosky je digitálny kokpit s uhlopriečkou sedem palcov a 10,25-palcový infotainment Uconnect. Prepojenie so smartfónmi zabezpečujú rozhrania Apple CarPlay a Android Auto. Navigácia využíva služby TomTom. Samozrejmosťou je diaľkové prepojenie s vozidlom a aktualizácia softvéru vzduchom.

Na zadnom nárazníku nájdete aj decentnú... Foto: Martin Domček, Pravda
Fiat 600 RED (2024) Na zadnom nárazníku nájdete aj decentnú taliansku trikolóru.

Pokiaľ ide o vnútorný priestor, Fiat 600 v tomto smere príjemne prekvapil. Vpredu sme mali pri výške 190 cm jediný problém v oblasti kolien, kde nás trochu obmedzoval široký stredový tunel. Páčilo sa nám, že odkladacie priestory v ňom možno prekryť rozkladacou clonou, ktorá pripomína kryty tabletov. Vzadu je tiež priestoru primerane k rozmerom auta, vyšší ľudia sa tam budú cítiť trochu stiesnene. Kufor ponúka slušných 360 litrov.

Stojí za pozornosť

Z nášho pohľadu aj napriek trochu pomalšiemu rozbehu čaká Fiat 600 úspešná kariéra. Určite mu v predajoch pomôže hybrid, ktorý bude cenovo výrazne nižšie, no ani elektromobil v testovanej výbave nie je predražený – cenovo je vo výbave (RED) pri zohľadnení veľkosti batérie a maximálneho výkonu postavený o niečo nižšie než elektrický Peugeot 2008 alebo elektrický Jeep Avenger.

Pritom má naozaj dobrý dojazd, je charizmatický a pôsobí neagresívne, čo tiež kvitujeme. A v neposlednom rade je vnútri dosť priestoru na to, aby mohol fungovať aj v úlohe plnohodnotného rodinného auta pre 4-člennú rodinu.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 5 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Fiat 600 #elekromobil #test auta #auotest
Články podľa značiek