Pokračovanie článku: Test: Škoda Superb Combi 2,0 TDI – očarí priestorom aj spotrebou. Cenou už asi nie

Interiér konečne na úrovni

Konečne tu necítiť tlak, aby Škoda rešpektovala koncernovú hierarchiu. Klobúk dole. Jednoduchá palubná doska z minulosti, de facto len prepracovaná verzia tej z Octavie, je minulosťou. Navyše v kabíne dostali dizajnéri voľnu ruku a tak navrhli interiér, ktorý nemá s Passatom nič spoločné. Dokonca si myslíme, že je vydarenejší. Pôsobí solídnejšie a kvalitnejšie. Česká automobilka si navyše „vydupala“ prvky, o ktorých sa môže Passatu len snívať. Priestorové pomery sa síce nemenil, veď ani nebol dôvod, ale spracovanie, dizajn a výber materiálov evokuje oveľa drahšie autá. Príplatkový paket Loungue priniesol Superbu zaujímavú kombináciu čalúnenia zo šedej Alcantary (Artisin), ktorá sa objavuje nielen na sedadlách ale aj na palubnej doske a vo dverách.

Palubovka Superbu konečne zodpovedať jeho... Foto: Ľuboš Pilc
Škoda Superb 2,0 TDI - test 2024 Palubovka Superbu konečne zodpovedať jeho pozícii vlajkovej lode. Doteraz išlo len o akýsi derivát lacnejšej Octavie. Ako sa však bude po čase čistiť plastové vertikálne rebrovanie, netušíme
Klaus Zellmer - šéf automobilky Škoda Čítajte viac Je Škoda ‘pod papučou‘ VW? Volajú mi každý deň, tvrdí šéf českej značky

Viac emócií prinášajú kontrastné žlté stehy. Ale pravdupovediac, kombinácia šedej a žltej farby navodzuje skôr športový dojem, ktorý sa k Superbu až tak nehodí. Atmosféru dolaďuje bohaté ambientné osvetlenie. Samotné sedadlá možno na prvý pohľad nepôsobia výnimočne, ale sú primerane tuhé a skvelú prácu odvádzajú najmä v zákrutách. Navyše majú masážnu funkciu, čo príde na dlhých cestách vhod. Obzvlášť veľkú pochvalu si zaslúži výsuvná stehenná časť „sedáku“ a opierky hlavy, ktoré sú nastaviteľné nielen výškovo ale aj pozdĺžne – prvky, ktoré často nenájdete ani v prémiových autách. Ako sme spomenuli „palubovka“ je úplne nová. No na niektoré jej „vychytávky“ si musíte zvykať.

Kontroverzie vyvoláva displej prístrojového... Foto: Ľuboš Pilc
Škoda Superb 2,0 TDI - test 2024 Kontroverzie vyvoláva displej prístrojového panela, ktorý akoby nepatril do kaplnky palubnej dosky. Po čase si naň ale zvyknete.

Po celej jej šírke sa nachádza vertikálne rebrovanie, s ktorým splývajú bočné prieduchy ventilácie. Pôsobia trochu hrubo a s ich čistením môžu byť tiež problémy. Tento dizajn by asi lepšie ladil s Kodiaqom, teda s SUV. No asi viac vás zarazí kombinácia klasického šiltu kaplnky prístrojového panela, ktorý sčasti tieni voľne stojaci 10-palcový displej digitálneho kokpitu. Vyzerá to tak, akoby Škoda na poslednú chvíľu zmenila plán a obrazovku doplnila dodatočne. Škoda sama priznáva, že ide o kompromis, ktorý si vyžiadalo najmä „ukrytie“ veľkého head-up displeja v palubnej doske. Vďaka masívnemu šiltu tak nevidieť otvor, v ktorom je umiestnený. Pravdou však je, že po chvíli si na toto atypické riešenie zvyknete a úplne ho prestanete vnímať.

Škoda Superb 2,0 TDI - test 2024
Škoda Superb 2,0 TDI - test 2024
+35Škoda Superb 2,0 TDI - test 2024

Sú tu aj chybičky

Skôr zamrzí, že grafika virtuálneho kokpitu je akási „lacná“. Aj starý Passat mal brilantnejšie zobrazenie údajov. Navyše, pri analógovom móde sa kruhové stupnice takmer dotýkajú čalúnenia palubnej dosky, akoby sa zas čosi riešilo v poslednej chvíli. Oveľa lepšie je na tom moderný 13-palcový infotainment. Niet mu čo vytknúť, reaguje rýchlo, má logické menu a pracovať s ním je radosť. Na hornej lište si navyše môžete prispôsobiť rýchle predvoľby, napríklad rýchly prístup k asistenčným systémom, a individualizovať si môžete aj rýchle menu, prístupné stiahnutím zhora. Tu Škoda jednoznačne ťaží z najnovšej koncernovej technológie a softvéru. Napriek rozsiahlej digitalizácii však Superb na rozdiel od Passata, nezanevrel na hardvér.

Tri ovládače Smart Dials sú mimoriadne... Foto: Ľuboš Pilc
Škoda Superb 2,0 TDI - test 2024 Tri ovládače Smart Dials sú mimoriadne praktické. Funkcie stredného si môžte zvoliť sami. Závidieť môže aj Passat.
Škoda Karoq Sportline 2,0 TDI 4x4 (2024) Čítajte viac Test: Naftová Škoda Karoq Sportline 4x4. Veľa muziky za veľa peňazí

Multifunkčný volant má napríklad stále skvelé valčekové ovládače. Možno jedinou výhradou je zastarané umiestnenie štartovacieho tlačidla na stĺpiku riadenia, ktoré je pri luxusných autách dávnou minulosťou. Najväčším esom Superbu sú tri masívne kruhové ovládače Smart Dials pod centrálnou dotykovou obrazovkou, ktoré Passat nemá. V podstate ide o samostatný panel klimatizácie s rozšírenou funkcionalitou. Dva vonkajšie ovládače regulujú teplotu v interiéri, vyhrievanie a ventiláciu sedadiel, pričom na sústrednom displeji zobrazujú aktuálne zvolenú funkciu. Prostredným konfigurovateľným ovládačom môžete zas ovládať hlasitosť rádia, meniť mierku navigačnej mapy či meniť jazdný režim. Funkcionalita sa opäť mení krátkym stlačením.

O priestore na zadných sedadlách nepochybujte.... Foto: Ľuboš Pilc
Škoda Superb 2,0 TDI - test 2024 O priestore na zadných sedadlách nepochybujte. Superb ostal verný svojej povesti.

Ide o veľmi intuitívne riešenie s perfektnou spätnou väzbou, pretože aj v tomto prípade sa daná funkcia zobrazí na displeji. Napriek všetkým výhodám si však občas funkciu zmeníte nechtiac. Škoda tiež, že ovládače Smart Dials nie sú z hliníka. Naoko pôsobia síce kvalitne ale pri dotyku cítiť, že ide o lacný plast. Novým prvkom je tiež volič prevodovky na stĺpiku riadenia. Superb totiž definitívne prišiel o manuálne „skrine“. To zároveň uvoľnilo miesto na stredovom tuneli, kde sú držiaky nápojov či 15 W indukčná nabíjačka. A aby tieto úložné priestory nerušili dizajn, sú zakryté elegantnou dvojdielnou roletkou, ako v prémiových autách. Zmenila sa tiež lakťová opierka. Už nie je samostatná a nastaviteľná, ale tvorí ju vysoký stredový tunel, podobne ako napríklad pri BMW. Jeho kryt je dvojdielny. Pod ním sa nachádza 5,5 litrový Jumbo Box. Jednoducho, Superbu niet ergonomicky čo vytknúť. Zvyknúť si treba len na ovládanie stieračov, ktoré je umiestnené na ľavej páčke stĺpika riadenia.

Kufor snov je opäť väčší

Sťažovať sa nebudete ani na priestor, hoci šírkou dáva Superb jasne najavo, že predsa len nevie celkom prekročiť tieň strednej triedy. Dĺžka takmer päť metrov na tom nič nezmení. Rozhodne ju ale oceníte na zadných sedadlách. Tu je Superb opäť kráľom segmentu. Na nohy ponúka neskutočne veľa miesta. Veľkoryso dimenzované sú aj „sedáky“ a vysoké operadlá. Nad hlavou dokonca pribudlo 11 mm. Pohodlie môžu zvýšiť výklopné bočnice opierok hláv, vďaka ktorým si v Superbe pohodlne pospíte. My sme ich nemali. Ani vzadu nechýbajú USB-C konektory či držiaky nápojov vo výklopnej opierke. V tej je aj držiak na tablet. Kapsy na smartfóny sa posunuli na operadlách o čosi nižšie. Zadní cestujúci neprišli ani o výduchy ventilácie s vlastnou klimatizačnou zónou. No a kufor je ďalším tromfom. Nejde len o objem 690 litrov, čo je opäť o 30 viac, ale aj o praktické prvky Simply Clever, ktorými je Škoda priam posadnutá.

Pod zadným vekom si Combi polepšilo až o 30... Foto: Ľuboš Pilc
Škoda Superb 2,0 TDI - test 2024 Pod zadným vekom si Combi polepšilo až o 30 litrov, takže odvezie neskutočných 690 litrov batožín. A dajú sa parádne variovať.
Škoda Kodiaq - prvá jazda Motoring Čítajte viac Video: Škoda Kodiaq - toto je prvý dotyk s druhou generáciou

Možností je toľko, že do batožinového priestoru umiestnila automobilka radšej QR kód, ktorý vás nasmeruje na náučné video. Kufor dostal elektrické plató, ktoré sa automaticky odroluje či zroluje pri otváraní piatych dverí. Pritom ho ale môžete bez problémov ovládať manuálne. Kazetu s plató aj roletku uložíte pod podlahu. Dokúpiť si môžete stabilizačné lišty. Nechýbajú výklopné háčiky, oká, sklápanie operadiel priamo z kufra, otvor na lyže a k tomu geniálne organizéry so suchým zipsom, uskladnené vo výklopných bočniciach, takže ak ich nepotrebujete, nezavadzajú. Po sklopení operadiel vzniká priestor s úžasným objemom 1 920 litrov, i keď so schodom. Ak ho nechcete, musíte si priplatiť za dvojitú podlahu. A to je tu stále miesto na dojazdové koleso. No a medzi Simply Clever nechýbajú ani tradičné prvky, ako škrabka vo veku nádrže, dáždniky vo dverách. Absolútnu novinkou je čistič odtlačkov prstov na displejoch. Jednoducho, za toto všetko budete Škodu milovať.

A ešte pod podlahou ostalo miesto na dojazdovú... Foto: Ľuboš Pilc
Škoda Superb 2,0 TDI - test 2024 A ešte pod podlahou ostalo miesto na dojazdovú rezervu.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Škoda Auto #test #Škoda #Škoda Superb
Články podľa značiek