Kamiq nie je žiadnou novinkou. Najmenšie SUV Škody, postavené na základoch hatchbacku Scala, teda na jednoduchšej platforme MQB A0, prišlo na svet v roku 2019. A darí sa mu. Kým Scala zďaleka nenaplnila ambície „českého Golfu, jej out-doorová verzia je v triede škodováckych SUV absolútnym bestsellerom. Vlani sa z Kamiqu predalo takmer 117 000 kusov. Po Octavii je vlastne druhou najpredávanejšou Škodou súčasnosti. Netreba sa čudovať, že Škoda chce Kamiq udržať v dobrej forme. Preto prišila koncom vlaňajšieho roka s modernizáciou. Nie zásadnou, ale užitočnou, ako sme sa presvedčili v redakčnom teste. Do rúk sa nám dostal Kamiq s výkonnejším z dvoch 3-valcov 1,0 TSI a nadupanou výbavou Drive Plus, ktorá ide nad rámec úrovne Top Selection.

Nová tvár aj nové svetlá
Facelift zasiahol najmä prednú časť. Nejde len o retuše. Úplne nová je totiž predná maska s tvarom odvodeným od novšej Octavie či Kodiaqu. Jej dvojité rebrovanie upozorňuje na príslušnosť k SUV. Nové sú tiež čierne vložky v nárazníkoch Najväčšou technologickou zmenou je príchod svetiel Matrix LED. Mali sme ich aj my. Svietia perfektne a neoslňujú. Ak by neboli v sérii, iste by sme do nich investovali. Vzadu sa opäť menili svetlá, presnejšie „odrazky“ v nárazníkoch, ktoré posilňujú typickú grafiku písmena C. No a zmenám neunikol ani nárazník s väčším „difúzorom“. Zadné veko zdobí nápis Škoda v súlade s novou grafickou identitou značky. Náš exemplár bol obdarený kontrastnou čiernou strechou a k tomu parádnymi čiernymi sedemnástkami Propus Aero.

Facelift Kamiqu pomohol, ale čo je dôležité, zásahy nezmenili jeho identitu. Zákazníkom sa páčil, tak prečo riskovať? Podobne je to v kabíne. O tom, že je podstatne priestrannejšia v porovnaní so Scalou, netreba pochybovať. Najmä vyššia strecha zväčšuje rezervu nad hlavou a uľahčuje nastupovanie. Atmosféru však zmenili nové dizajnové línie. Vyberať si je možné zo typov – Loft, Lodge, Suite a Dynamic. My sme mali interiér Lodge, inšpirovaný nábytkovým dizajnom. To sa odrazilo na veľmi príjemnom textilnom čalúnení a výbere ďalších materiálov. Textil nájdete dokonca aj na palubnej doske. Pôsobí to moderne a útulne, zvlášť v kombinácii s bronzovými dekoráciami.

Kamiq vás dostane aj kvalitnými plastmi, všetky povrchy, či už na palubovke alebo výplniach dverí sú mäkké. Sedadlá prekvapia dlhým „sedákom“, ktorý podopiera vaše stehná aj bez výsuvnej podpery. Škoda, že lakťová opiera, ktorá je zároveň krytom veľkého Jumbo Boxu, je nastaviteľná len pozdĺžne. Výškovo sa regulovať nedá. Inak nebudete mať voči ergonómii žiadne výhrady. Scala je totiž stále klasikou. Nemá elektrickú parkovaciu brzdu, ale klasickú „ručnú a ani volič prevodovky sa ešte nestihol zmeniť na joystick. Tempomat má samostatnú páčku na stĺpiku riadenia. Jednoducho, konzervatívnejší zákazníci budú v siedmom nebi.
Dostatok hardvéru a slušný kufor
Ocenia aj autonómny panel dvojzónovej klimatizácie s hardvérovými ovládačmi. Len pokročilejšie nastavenia prebiehajú cez dotykovú obrazovku. Dvojramenný volant s valčekovými ovládačmi je tiež bez chýb, vrátane enormného rozsahu nastavenia. K dokonalosti chýba už len otočný ovládač hlasitosti, ktorý vystriedali kapacitné tlačidlá infotainmentu. A keď sme už pri ňom. Ten má po novom uhlopriečku 9,2 palca. Grafika zodpovedá tomu, na čo sme v koncerne VW zvyknutí. Má rýchle reakcie a oveľa jednoduchšie ovládanie, ako napríklad v novej Octavii. Obrazovka je totiž lemovaná ôsmimi kapacitnými ovládačmi pre rýchly prístup k najčastejším funkciám menu.

Napríklad k navigácii, audiu, komunikácii či pre návrat na domovskú „stránku“. Digitálny 10-palcový virtuálny kokpit už dobre poznáme z Octavie a mnohých mladších modelov. Najviac na ňom oceňujeme možnosť analógovej grafiky s „budíkmi“. Voliť však môžete aj digitálne či redukované zobrazenie, alebo navigačnú schému. Z Kamiqu je tiež veľmi dobrý výhľad cez úzke stĺpiky. Ale ja vďaka vyššej polohe sedadiel v porovnaní so Scalou. Platí to tiež o výhľade vzad, čo dnes nebýva rozhodne zvykom. No a všetko to završuje dostatok odkladacích priestorov, indukčná nabíjačky, dva USB-porty, či dáždnik vo dverách, jednoducho prvky Simply Celever, na ktoré si Škoda extra potrpí.

Ani vzadu to nie je zlé. Kamiq ponúka veľa miesta na nohy aj rezervu nad hlavou. Sú tu však aj chybičky. Pre troch je zadná lavica úzka. V tomto smere Kamiq neutají, že jeho základom je platforma Fabie či Pola. Kým na dĺžku ju natiahli na maximu, v šírke „nepustí“. Vzadu ale Kamiq poteší sklopnou lakťovou opierkou, i keď za príplatok, prieduchmi ventilácie a dvojicou USB-C portov. No a druhýkrát sa do Kamiqu zamilujete, keď otvoríte elektricky ovládané veko kufra, mimochodom ďalšiu pofaceliftovú novinku. Je tu parádnych 400 litrov, výklopné háčiky po stranách, pevné plató a ešte sa pod podlahu zmestila dojazdová „rezerva“. Sklopením operadiel vznikne síce schod ale aj 1 395 litrov pre batožiny.