Húževnatý trojvalec
Trojvalec 1,0 TSI s výkonom 85 kW nie je možno v Kamiqu pohonnou jednotkou snov, ale práve vďaka nemu si ešte stále dokáže udržať prijateľnú cenu. Lepší by bol nepochybne 4-valec 1,5 TSI, no ak nie ste náročný a neabsolvujete pravidelne dlhé „štreky“, kompaktná preplňovaná jednotka vám vadiť nebude. Motor je mimoriadne húževnatý. Maximum krútiaceho momentu 200 Nm ponúka už od 2 000 otáčok. Nevadí mu ani vytáčanie, vo vyššom spektre sa cíti vyslovene dobre. V meste je Kamiq živým autom, dych stráca až na diaľnici, no na druhej strane mu nerobí problém dlhodobá jazda nad diaľničným limitom. Len s predbiehaním naloženého auta treba byť trošku opatrný. Napokon, stovku dá litrový Kamiq za 10,2 sekundy, čo vypovedá o jeho pokojnejšej povahe.

Sympatické je, že na voľnobehu, ani pri ustálenej rýchlosti, neruší motor posádku. Takmer o ňom neviete. Nevibruje a nehučí, hoci 3-valcovú pulziu neutají. Spolupráca so 7-stupňovou prevodovkou DSG je bezproblémová. No viac jej sedí režim Sport, kedy radí pri vyšších otáčkach a vypína štart-stop systém. Ten totiž nie je silnou stránkou Kamiqa, ktorý sa vyhol elektrifikácii. Kým sa motor naštartuje a prekoná turbodieru, trvá to dlhšie než by sa patrilo. Najmä ak potrebujete okamžite vyraziť z vedľajšej na hlavnú alebo z križovatky. Spotreba nie je zlá, ale neočarí. Niežeby bol Kamiq 1,0 TSI extra smädný, ale dlhodobý priemer 6,6 litra/100 km za takmer 3 500 km považujeme za priemer. My sme jazdili o čosi úspornejšie. – za 6,4 litra. Pár kvapiek ušetríte režimom Eco, kedy Kamiq plachtí na voľnobeh. Aktivovať ho ale treba zakaždým, keď naštartujete.
Dobre naladený
Podvozok Kamiqu je jednoduchý ale solídny. Nejakú plavnosť SUV od neho nečakajte. Nastavený je skôr tuhšie, no celkový dojem vylepšuje slušná izolácia. Riadenie je veľmi komfortné. V zákrutách má Kamiq náklony pod kontrolou a správa sa mierne nedotáčavo. Jazda je príjemná aj vďaka dobre zvládnutému aerodynamickému hluku. A tiež poteší, že vás toto auto „šikanuje s láskou“. Áno, je tu povinné upozornenie na prekročenie maximálnej povolenej rýchlosti, no má istú rezervu, umiernený polyfonický zvuk a ozve sa len dvakrát, potom stíchne a rozhodnutie či spomaliť, nechá na vás. Perfektne pracujú aj asistenčné systémy, ako adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdných prúdoch, či matrixové svetlá, ale na to sme pri koncernových autách zvyknutí.

Kamiq1,0 TSI je dobrým mixom toho, čo zákazníci skutočne potrebujú a akceptovateľnej ceny. Má priestranný a kvalitne zariadený interiér, veľký kufor, moderné asistenčné systémy, podvozok odolný voči prašným cestám a vo verzii Drive Power aj veľmi bohatú výbavu. Na palube je dvojzónová klimatizácia, virtuálny kokpit, bezkľúčové odomykanie a štartovanie, parkovacia kamera aj volič jazdných režimov. Súčasťou sériového vybavenia boli tiež matrixové svetlá. Za túto nádielku si pýta Škoda 26 620 eur. V našom prípade sa cena vyšplhala na 28 146 eur. V zoznam príplatkov totiž importér zaškrtol dvojfarebné lakovanie Color Concept (516 €), disky Propus Aero (671 €), paket Assisted Drive s adaptívnym tempomatom a udržovaním v jazdných pruhoch (634 €) či dizajnovú líniu interiéru Lodge (476 €).