SsangYong Torres sme si prvýkrát vyskúšali vlani. Išlo o „nadupanú“ verziu Premium 4×4 s automatickou prevodovkou, za ktorú si automobilka účtovala približne 40 000 eur. V diskusii k testu sa preto objavili názory, že na značku SsangYong ide predsa len o dosť ambicióznu cenu, hoci vzhľadom k výkonu a výbave nemal Torres ani vtedy v tejto hladine priameho súpera. Možno na pomer cena-hodnota zmeníte názor po tomto teste. Do rúk sa nám totiž dostal Torres Style s predným náhonom, doplnený o automatickú prevodovku a elektrické ovládanie piatych dverí. Cena pikovala okamžite prudko nadol, pritom nemusíte podstúpiť žiadne zásadné kompromisy. A ak by ste predsa len zatúžili po štvorkolke, stáť vás to bude necelých 2 000 eur. Presne taká je ale zľava, ktorú dnes SsangYong na celý modelový rad ponúka.
Imidž SUV aj bez 4×4
Dĺžkou 4 700 milimetrov dáva Torres jasne na známosť, že sa uchádza o priazeň tam, kde kraľujú Škoda Kodiaq, VW Tiguan, Toyota RAV4, Honda CR-V alebo aj o čosi menšia Kia Sportage či Hyundai Tucson. Čo je však podstatné, ani v lacnejšej verzii Style sa Torres nemusí hanbiť za svoj dizajn. Od najdrahšieho Torresu Premium ho takmer nerozoznáte. V podstate má len o čosi menšie 18-palcové disky, čo je ale v konečnom dôsledku len a len výhodou – na asfalte aj na prašných cestách. Torres nestratil nič ani zo svojho off-roadového imidžu. Úzkou prednou maskou s vertikálnymi otvormi evokuje najnovšie Jeepy, pri pohľade na predný nárazník si zasa spomeniete na Dynamic Schield z niektorých Mitsubishi, zadné svetlá pripomínajú Range Rover a falošný kryt rezervného kolesa tak trochu staré Pajero.
No a zadné stĺpiky v kovovom dizajne, na ktoré je možné nainštalovať kufríky, nezaprú inšpiráciu v Defenderi. Nie je to ale výčitka, všetko spolu to totiž perfektne ladí. Na rozdiel od často nudnej konkurencie, s Torresom na ceste nikdy nesplyniete s davom. Svet pravoverných off-roadov zdôrazňuje aj detailmi – ako červeným krytom ťažného oka v prednom nárazníku, úchytmi na takmer horizontálnej prednej kapote či masívnou kľučkou zadných dverí, ktorá je umiestnená asymetricky, akoby mal Torres krídlové zadné dvere. Sympatické. Naozaj originálny je aj profil masívnej strechy, ktorá začína za úrovňou zadných sedadiel prudko klesať. Dobrodružný zjav však ukrýva modernú techniku. Napríklad full-LED svetlá s efektnou grafikou a automatickým prepínaním diaľkového režimu.
Súčasťou štandardnej výbavy úrovne Style sú aj hmlové LED svetlá. Náš exemplár bol lakovaný zelenou metalízou Forest, vrátane nárazníkov, spätných zrkadiel a kľučiek dverí. Ak sa jej vzdáte, ušetríte hneď na začiatku 490 eur. Aj bez nej vyzerá totiž Torres k svetu. Svetlou výškou podvozka s hodnotou 195 mm nepatrí síce Torres k rekordérom triedy SUV, skôr k priemeru, ale podvozok je dobre chránený plastovým „brnením“, ktoré zakrýva prahy a lemuje blatníky. Zaujímavé je, že na karosérii Torresu už nenájdete logo SsangYongu. Dračie krídla sú výlučne na kolesách. Prednosť dostali nápisy Torres. Zdá sa, že rebreanding na KG Mobility je vskutku za rohom. Na niektorých trhoch je už realitou.