Jazdený Peugeot 2008 z roku 2014 sme si na test vybrali z viacerých dôvodov. Francúzska automobilka ním totiž nahradila model 207 SW, pretože 208-ka kombi verziu už nedostala. Zároveň Peugeot premiérovo vstúpil s týmto modelom do kategórie kompaktných crossoverov.
S revolučným interiérom
Ako jeden z prvých modelov dostal dnes už ikonické ergonomické riešenie i-Cockpit, pre ktoré je typický malý volant a prístrojový štít je umiestnený až nad ním, viac v zornom poli vodiča. Jeho uvedenie vzbudilo kontroverzné reakcie, pretože mnohí sa sťažovali, že si za volantom nevedia nájsť správnu polohu a jeho veniec prekrýva časť prístrojového štítu.
Toto riešenie však jednoznačne uspelo, etablovalo sa a dnes je ním vybavený každý nový Peugeot. Úprimne povedané – za volantom sme si pri výške takmer 190 cm dokázali nájsť polohu lepšie, než v niektorých súčasných peugeotoch. Ak sa pre tento model budete rozhodovať, pre istotu si posed za volantom poriadne vyskúšajte. Navyše malý relatívne nízko umiestnený volant nemusí „padnúť do ruky“ každému.
Vzhľadom na dĺžku 4,16 metra ponúka toto auto s rázvorom 2,54 metra relatívne priestrannú kabínu relatívne priestrannú kabínu. S nástupom i-Cockpit sa väčšina ovládačov presunula na relatívne malý stredový displej, avšak s pomerne slušnou grafikou. V tej dobe sa ešte na autách nešetrilo tak ako dnes, takže interiér je kvalitne spracovaný aj v ňom pomerne veľa mäkčených plastov. Celkom nás prekvapilo že ani po desiatich rokoch a takmer 170-tisíc najazdených kilometroch v ňom vôbec nič nevŕzgalo a ani sa neozývali žiadne pazvuky.
Keďže v tej dobe boli autá menej „nabité“ elektronikou, menu infotainmentu je relatívne jednoduché a prehľadné. Auto má v stredovom tuneli originálne tvarovanú masívnu ručnú brzdu. Kufor ponúka objem 350 litrov, čo nie je žiadna sláva, no má pravidelný tvar a mal by postačiť aj na rodinné výlety.
Jazdí skoro zadarmo
To, čo každého zaujíma asi najviac, je motor. My sme mali pod kapotou naftovú 1,6-ku v slabšom výkonovom prevedení (68 kW), doplnenú 5-stupňovým manuálom. Na výber bol aj silnejší 84 kW agregát, ktorý bol už spojený so 6-stupňovým manuálom. Skratka e-HDi znamená, že v aute je systém štart / stop, označovaný aj ako mikrohybridný, ktorý nevyužíva na štartovanie auta počas jazdy štartér, ale špeciálny reverzibilný alternátor. Vďaka tomu je štartovanie rýchlejšie a plynulejšie.
Oba varianty majú mimoriadne nízku spotrebu, nám sa podarilo so slabším z nich v meste počas relatívne rušnej premávky jazdiť s priemerom 4,7 litra a na okreskách sme dostali dokonca aj pod štvorlitrovú hranicu. Ak chcete kompaktné auto s pomerne veľkým vnútorným priestorom, ktoré „nežerie temer nič“ jazdený naftový Peugeot 2008 bude dobrou voľbou.
Určite by sme sa pro naftových aj benzínových motoroch vyhli robotizovanej prevodovke, ktorá „zabíjala“ dynamický potenciál auta, radila zle a nepatrila k najspoľahlivejším. Motor sa správal kultivovane a bol po zahriatí prekvapivo tichý. Podvozok je naladený neutrálne. To, aký bude cestovný komfort závisí hlavne od stavu tlmičov a obutia auta.
Záver
Naftové peugeoty prvej generácie mali z hľadiska spoľahlivosti veľmi dobrú povesť. Samozrejme úplne bez chyby neboli. Mali nevhodne tvarovanú olejovú vaňu, v ktorej pri výmene na dne zostával zbytok starého oleja aj s nečistotami a nahromadený kal mohol viesť až k zadretiu turbodúchadla. Preto si niektorí majitelia týchto modelov nechávali vaňu vymeniť za upravenú, pri ktorej tento problém nebol. Taktiež si možno tak cca po stotisíc kilometroch nechať olejovú vaňu mechanicky vyčistiť.
Peugeot 2008 prvej generácie je s naftovou 1,6 kou dobrou voľbou, má povesť spoľahlivého auta s veľmi nízkou spotrebou. Ponúka veľmi slušný vnútorný priestor, hoci kufor je len priemerný. Tieto autá si v autobazároch pri nízkych nájazdoch držia relatívne vysokú cenu. Testovaného 10-rtočné auto malo najazdených vyše 160-tisíc kilometrov, čo už nie je málo, no testovaný kus bol vo veľmi dobrom stave a za cca 7 300 eur, za ktorú sa predával, je to určite dobrá voľba.
Technické údaje | Peugeot 2008 1,6 e-HDi (2014) |
---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/16 |
Zdvihový objem motora (ccm) | 1 560 |
Výkon (kW/k) | 68/92 |
Max. krútiaci moment (Nm/ot.) | 230/1 750 |
Prevodovka | manuálna 5 st. |
Max. rýchlosť (km/h) | 181 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 11,5 |
Spotreba 100 km (l) | 4,0 |
Spotreba počas testu (l/100km) | 4,6 |
Ceny a nájazd | Peugeot 2008 1,6 e-HDi (2014) |
---|---|
Najazdené (km) cca | 164 000 |
Cena test. Auta | 7 499 € |