Pokračovanie článku: Test: Land Rover Defender 130. Obrovský a pritom úsporný. Ale aj drahý

Prekvapivo úsporný

Pozrime sa pod kapotou, pretože aj tam nájdeme zaujímavé veci. Testovaný Defender mal označenie D300, čo značí, že pod kapotou pracuje trojlitrový radový vznetový šesťvalec s výkonom 221 kW, respektíve rovných 300 koní a veľmi dobrým maximálnym krútiacim momentom 650 Nm. Motor je spojený s 8-stupňovým automatom, samozrejmosťou je stály pohon všetkých kolies so stredovým diferenciálom s premenlivou svornosťou, ktorý je navyše možné v offroadovom režime uzamknúť manuálne. V offroadovom režime s nastavením na blato a vyjazdené koľaje jazdí auto úplne suverénne, koniec koncov, má na to špičkovú výbavu.

Land Rover Defender 130 D300 (2024)
Land Rover Defender 130 D300 (2024)
+16Land Rover Defender 130 D300 (2024)

Čím nás však toto auto mimoriadne prekvapilo, bolo jeho správanie sa na cestách a spotreba. V štandardnom cestnom jazdnom režime aj vďaka výbornému vzduchovému podvozku si Defender dokáže s priečnymi aj pozdĺžnymi nerovnosťami poradiť výborne. Jazda je jednoznačne komfortná, navyše kabína je dokonale odhlučnená.

Prevodovka radí hladko a nesnaží sa držať motor v príliš nízkych otáčkach, takže s dynamikou pri rozjazdoch nie je najmenší problém, rovnako ako ani pri pružnom zrýchlení v bežných cestovných rýchlostiach. Navyše maximálny krútiaci moment 650 Nm je k dispozícii už od 1 500 otáčok.

Záver

My sme s Defenderom najazdili približne 700 kilometrov, s výnimkou jednej terénnej vložky takmer rovnomerne rozdelených medzi mesto, okresky a diaľnice. Na konci testu sme dosiahli priemernú spotrebu 9,7 litra, čo je na 300-koňový ťažký diesel, pri ktorom aerodynamika rozhodne nie je najsilnejšou stránkou, vynikajúci údaj.

Najväčší Defender 130 sme testovali v... Foto: Pravda, Martin Domček
Land Rover Defender 130 D300 (2024) Najväčší Defender 130 sme testovali v päťmiestnom usporiadaní, pri ktorom mal obrovský, vyše 1 000-litrový kufor.

Z nášho pohľadu Defender 130 na prvý pohľad zaujme svojim neortodoxným dizajnom, z ktorého však cítiť exkluzivitu a proporciami. Je mimoriadne pohodlný na ceste, úsporný pri jazde a v teréne toho zvládne toľko, ako plnokrvný off-road. Sú to de facto dve autá v jednom. Tomu však zodpovedá aj cena – Defender 130 už v základe atakuje stotisícovú cenu a testované auto stálo s príplatkovou výbavou takmer 140-tisíc eur. A to už rozhodne nie je málo.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 6 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #SUV #off-road #test auta #autotest #Land Rover Defender 130
Články podľa značiek