Kia Proceed GT je model, ktorý v autobazároch až tak často nenájdete. Premiérovo sa auto s podobným názvom dostalo na trh v roku 2014 ešte ako trojdverový Pro Cee'd v rámci druhej generácie Ceedu. Potom však prešlo zásadnou premenou.
Radikálny prerod
V roku 2018 však prišla na trh tretia generácia, zo Cee'd sa stal Ceed, Pro Cee'd sa zmenil na Proceed a radikálne sa zmenila aj jeho koncepcia. Stal sa z neho atraktívny 5-dverový model s karosériou shooting-brake. Z nášho pohľadu to bola v tom čase najkrajšia Kia a dodnes vyniká dizajnom. Ten patrí, spolu s výkonným 200-koňovým motorom, k najsilnejším stránkam tohto modelu. Proceed sa vyrába od konca roku 2018, nárazové testy EuroNCAP absolvoval v roku 2019 a získal plný počet piatich hviezdičiek.
Proceed sa od svojich modelových súrodencov líši najmä zadnou časťou a líniou strechy. Predná časť auta je takmer zhodná s hatchbackom, crossoverom aj s kombi. Proceed je dlhý 4 605 mm, na šírku meria 1 800 mm a vysoký je len 1 422 mm. Rázvor kolies je 2 650 mm, takže auto má relatívne dlhé previsy – vpredu 885 mm a zadný je dlhý až 1 070 mm.
Interiér tejto exkluzívnej verzie sa od štandardných Ceedov odlišuje len drobnosťami, napríklad červeným prešívaním alebo športovými sedadlami. Hornej časti prístrojovej dosky dominuje 8-palcová obrazovka infotainmentu, ktorá štandardne obsahuje všetky obvyklé funkcie – navigáciu, zrkadlenie smartfónu a značkové audio JBL. Športový dojem umocňuje trojramenný multifunkčný volant potiahnutý kožou, za ktorým sú dva dobre čitateľné ciferníky, oddelené inteligentným 4,2-palcovým farebným displejom.
Pod kapotou malo testované auto štvorvalec 1,6 T-GDI s výkonom 150 kW (201 koní), maximálnym krútiacim momentom 265 Nm. Z 0 na 100 km/h zrýchlilo za 7,6 sekundy a maximálku malo 230 km/h. To sú pomerne zaujímavé parametre aj vzhľadom na nízku pohotovostnú hmotnosť. Motor Gamma T-GDI prepĺňalo dvojkomorové turbodúchadlo, vďaka ktorému vozidlo dosahuje otáčky blížiace sa až k hranici 5 500 za minútu.