Hybridná verzia Mazdy2 bola fakticky kópiou Toyoty Yaris. Až do minuloročného faceliftu, ktorým konečne získala vlastnú tvár. Do výroby sa táto verzia dostala začiatkom januára tohto roku a my sme mali možnosť preveriť ju v redakčnom teste.
Kým sa však k tomu dostaneme, pozrime sa najprv, ako sa Mazde2 darí na slovenskom trhu. Pravdou je, že Mazda nepatrí k automobilkám, ktoré by v Európe a aj na Slovensku „trhali predajné rekordy“, no jej modely, vrátane Mazdy2, ktorú sme mali možnosť otestovať, určite stoja za pozornosť.
V roku 2023 Mazda na Slovensku predala 1 287 áut, najväčšími bestsellermi boli samozrejme SUV a crossovery: CX 5 (361 ks), CX-30 (277 ks) a CX-60 (269 ks). Mazda2 bola so 79 predanými kusmi trochu na okraji záujmu a v tieni konkurenčných modelov, hlavne Toyoty Yaris, ktorej predaj v uplynulom roku prekročil hranicu 1 100 kusov. Za prvých 6 mesiacov tohto roku Mazda predala 737 áut a zákaznícke preferencie viac-menej kopírujú rok 2023. Z Mazdy 2 sa zatiaľ predalo 36 kusov, no facelift a akciové ceny by do konca roku mali pomôcť výraznejšie zdvihnúť predaje tohto zaujímavého modelu.
S vlastnou tvárou
Dizajnové zmeny Mazde2 vrátili vlastnú tvár, čo určite ocení každý fanúšik tejto japonskej značky. Obriu prednú masku Yarisu vymenila distingvovanejšia päťuholníková, typická pre všetky súčasné Mazdy. Nový je aj nárazník s hmlovými svetlami umiestnenými v šesťhrannej vložke, inšpirovanej konceptom Kai. Odlišnosť od originálu umocňujú nové dizajny 15– až 17-palcových kolies. Aj vzadu je vynovená „dvojka“ o čosi elegantnejšia, pretože pôvodne čierna plastová lišta je po novom lakovaná vo farbe karosérie. Len pre zaujímavosť – paletu lakov karosérie obohatil nový modrý odtieň Glass Blue. Má ho aj testované auto, takže si ho môžete pozrieť v galérii. Ide o príplatkovú farbu (+ 450 eur) a podľa nás autu mimoriadne svedčí.
A keď sme už pri príplatkoch – okrem už spomínanej farby neexistujú žiadne individuálne príplatky alebo balíky výbavy „navyše“. Všetky možnosti, ako sú vizuálne prvky, väčšie kolesá a technické detaily alebo rozšírené asistenčné systémy, sú teraz spojené výlučne s piatimi líniami výbavy.
V interiéri je najväčšou zmenou infotainment s väčšími obrazovkami. Prístrojový štít tvorí 12,3-palcový displej s dvojicou digitálnych ciferníkov. Multimediálne rozhranie zasa využíva väčšiu 10,5-palcovú dotykovú obrazovku. Oboje je však až súčasťou najvyššej výbavy Homura Plus, ktorú malo aj nami testované auto.
Do nej patrí aj head-up displej, navigácia, panoramatické strešné okno, hlasové ovládanie, interiér v kombinácii látky a ekologickej kože, 17-palcové čierne disky z ľahkých zliatin, duálna klimatizácia, parkovacie senzory vpredu aj vzadu. V tejto výbave však cena auta prekoná hranicu 28-tisíc eur.
Zastavme sa ešte pri výbavách. Mazda totiž zmenila systém ich označovania. Pôvodné stupne Pure, Agile a Select vystriedali úrovne Prime-line, Centre-line, Exclusive-line, Homura a Homura Plus. Každá však obsahuje LED svetlá, automatickú klimatizáciu, ale aj bezpečnostný balík i-Activesense s adaptívnym tempomatom a udržiavaním v jazdnom pruhu.
Mazda2 je malé auto s celkovou dĺžkou pod štyri metre a rázvorom 2 560 mm. Tomu zodpovedá aj vnútorný priestor. Vpredu k nemu výhradu nemáme, sedenie vzadu je však už stiesnenejšie a kufor ma na svoju triedu primeraný objem 286 litrov. V testovanej najvyššej výbave pôsobí auto pomerne luxusne – a to najmä vďaka dvojici veľkých a kvalitných farebných displejov a head-up displeju, ktoré sú jej súčasťou. Niektoré funkcie, vrátane klimatizácie majú zachované klasické hardvérové ovládače, no nastavovanie asistenčných systémov na prístrojovom štíte je trochu komplikované a neprehľadné.