Test: Kia EV6 GT – ‘nebezpečná‘ kamufláž

Viete za koľko zrýchľuje z 0 na 100 km/h Ferrari Enzo? Trvá mu to 3,3 sekundy. A Kia EV6 GT? Je len o dve desatinky pomalšia. „Nadupaný“ kórejský crossover je proste brutalitou. A čo je šokujúce, zvonka to na ňom vlastne ani nevidieť. Dokonca ani na jeho cene.

10.08.2024 07:00
Kia EV6 GT - test 2024 Foto:
EV6 GT je najsilnejšou Kiou všetkých čias. Navonok to ale tají. Má síce „digitálny tigrí nos“, väčšie otvory v nárazníkoch, čierne pozadie reflektorov a až 21-palcové disky kolies, ale o agresivite sa hovoriť nedá.
debata (2)

Kiu EV6 sme si v redakcii vyskúšali dávnejšie. Už vtedy sme ju nazvali „kórejským Porsche“. Vo verzii GT-line má totiž výkon 239 kW a omamné zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy. Navyše sa vďaka 800 V batérii nabíja podobne rýchlo ako Taycan. To už ale mala Kia vo vývoji čosi oveľa ostrejšie – Kiu EV6 GT. A práve tá sa nám teraz dostala do rúk. Je skutočným elektrickým extrémom. Nechajme otázku, či má vlastne zmysel kombinovať crossover s dynamikou Ferrari. EV6 GT je totiž tak trochu technologickou exhibíciou Kie, ktorá má ukázať, čo dokáže „vyžmýkať“ z batérií. Navonok by ste ale nepovedali, že máte dočinenia s najvýkonnejšou Kiu všetkých čias.

Obrovské 21-palcové disky EV6 GT svedčia.... Foto: Ivan Majerský
Kia EV6 GT - test 2024 Obrovské 21-palcové disky EV6 GT svedčia. Zaujímavé je, že napriek obriemu nárastu výkonu, klesol podvozok nižšie len o päť milimetrov.
Kia EV9 GT-Line First Edition - test 2024 Čítajte viac Test: Kia EV9 GT-line – rýchlo sa do nej zamilujete. Ale nie na parkovisku

Ďaleko za sebou necháva aj úžasné 4-dverové kupé Stinger, a vlastne väčšinu konkurentov. A je jedno, či hovoríme o tých so spaľovacím, alebo s elektrickým motorom. Schválne, koľko áut má pod kapotou 430 kW? Veľa ich veru nenapočítate, zvlášť nie s cenou pod 70 000 eur. Šialené je, že adrenalinovú povahu nedáva EV6 GT okato na známosť. Náš exemplár nebol dokonca dekorovaný ani polepmi karosérie. Tie sú totiž za príplatok. Úhľadná karoséria bola lakovaná metalickým odtieňom s označením Runway Red, ten si ale môžete dopriať aj v základnej EV6 s jediným elektromotorom. To je dokonalá kamufláž. Takže avízom na svet „superšportov“ sú vlastne detaily.

Aerodynamický tuning neobišiel ani zadnú časť... Foto: Ivan Majerský
Kia EV6 GT - test 2024 Aerodynamický tuning neobišiel ani zadnú časť so zväčšeným difúzorom a s predĺženým strešným spojlerom.
Kia EV6 GT - test 2024
Kia EV6 GT - test 2024
+12Kia EV6 GT - test 2024

Vlk v rúchu baránka

Predná „tigria maska“ sa napríklad predstavuje v digitálnej podobe. Preto jej Kia hovorí Digital Tiger Face. Nechýba agresívnejšie tvarovaný nárazník a čierne pozadie adaptívnych LED reflektorov s dynamickými smerovými svetlami. Asi najväčším rozdielom sú neprehliadnuteľné 21-palcové disky a najmä „neónové“ brzdové strmene. Tie sú vyhradené výlučne pre GT. Navyše sú umiestnené v prepracovaných blatníkoch. Prúdenie vzduchu uľahčuje predĺžený zadný spojler a o potrebný prítlak sa zas stará väčší difúzor. Všetko je však navrhnuté s mierou, aby EV6 GT nevyvolávalo zbytočne agresívny dojem.

Interiér s anatomickými sedadlami a so... Foto: Ivan Majerský
Kia EV6 GT - test 2024 Interiér s anatomickými sedadlami a so špecifickým volantom s tlačidlami na voľbu jazdných režimov je zušľachtený neónovými dekoráciami a semišom.
Kia Sportage 1,6 T-GDi MHEV AWD Edícia 30 - test 2024 Čítajte viac Test: Kia Sportage oslavuje. A pripravila na to parádne auto

Aj v kabíne je to v podstate „bežná“ EV-šestka. Rozdielne sú iba „neónové dekorácie“ na palubnej doske, semišové sedadlá s o čosi výraznejšou bočnou oporou, kožou obšitý volant, a „neónové“ tlačidlo na jeho pravom ramene s nápisom GT. Práve to dokáže zmeniť de facto rodinný elektromobil na okruhovú šelmu. Čo je škoda, nemenila sa ani grafika zakriveného displeja. Práve v tomto prípade by sa možno hodilo analógové zobrazenie. Bohužiaľ, stále tu máme akési „vlny“. Jedinou zmenou je opäť "neónové“ sfarbenie digitálneho kokpitu v športovom režime. Ak poznáte EV6, nemá vás tu čo prekvapiť. Je tu rovnako veľa miesta, kufor s objemom 480 litrov a k tomu 20-litrový „frunk“, identická ergonómia aj dvojfunkcionálna dotyková lišta pre ovládanie klimatizácie či vstup do najdôležitejších vetiev menu.

Vzadu je priestor identický s bežnými verzia... Foto: Ivan Majerský
Kia EV6 GT - test 2024 Vzadu je priestor identický s bežnými verzia EV6. Sťažovať sa rozhodne nebudete.
V kufri je o 40 litrov menej ako v GT-line a... Foto: Ivan Majerský
Kia EV6 GT - test 2024 V kufri je o 40 litrov menej ako v GT-line a RV6 RWD. Môže za to výkonnejší zadný elektromotor.

Možno by si to žiadalo o čosi viac emócií. Ak to porovnáme s rozdielmi, ktoré sú štandardom pre vrcholové verzie áut so spaľovacími motormi s logami AMG, BMW M či RS od Audi, drží sa EV6 GT možno až zbytočne pri zemi. Stačí však poštekliť akceleračný pedál a rýchlo pochopíte, že máte v rukách elektrickú raketu. Oveľa viac práce ako dizajnéri vykonali totiž inžinieri. Technicky nemá EV6 GT veľa spoločného s jej civilnými verziami. Až na platformu E-MPG so 77 kWh li-ion batériou. Inak prešiel úpravami každý komponent. O pohon sa starajú dva synchrónne elektromotory s permanentnými magnetmi.

Kia EV6 GT - test 2024
Kia EV6 GT - test 2024
+21Kia EV6 GT - test 2024

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 2 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #test #Kia EV6 #Kia EV6 GT
Články podľa značiek