Kiu EV6 sme si v redakcii vyskúšali dávnejšie. Už vtedy sme ju nazvali „kórejským Porsche“. Vo verzii GT-line má totiž výkon 239 kW a omamné zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy. Navyše sa vďaka 800 V batérii nabíja podobne rýchlo ako Taycan. To už ale mala Kia vo vývoji čosi oveľa ostrejšie – Kiu EV6 GT. A práve tá sa nám teraz dostala do rúk. Je skutočným elektrickým extrémom. Nechajme otázku, či má vlastne zmysel kombinovať crossover s dynamikou Ferrari. EV6 GT je totiž tak trochu technologickou exhibíciou Kie, ktorá má ukázať, čo dokáže „vyžmýkať“ z batérií. Navonok by ste ale nepovedali, že máte dočinenia s najvýkonnejšou Kiu všetkých čias.
Ďaleko za sebou necháva aj úžasné 4-dverové kupé Stinger, a vlastne väčšinu konkurentov. A je jedno, či hovoríme o tých so spaľovacím, alebo s elektrickým motorom. Schválne, koľko áut má pod kapotou 430 kW? Veľa ich veru nenapočítate, zvlášť nie s cenou pod 70 000 eur. Šialené je, že adrenalinovú povahu nedáva EV6 GT okato na známosť. Náš exemplár nebol dokonca dekorovaný ani polepmi karosérie. Tie sú totiž za príplatok. Úhľadná karoséria bola lakovaná metalickým odtieňom s označením Runway Red, ten si ale môžete dopriať aj v základnej EV6 s jediným elektromotorom. To je dokonalá kamufláž. Takže avízom na svet „superšportov“ sú vlastne detaily.
Vlk v rúchu baránka
Predná „tigria maska“ sa napríklad predstavuje v digitálnej podobe. Preto jej Kia hovorí Digital Tiger Face. Nechýba agresívnejšie tvarovaný nárazník a čierne pozadie adaptívnych LED reflektorov s dynamickými smerovými svetlami. Asi najväčším rozdielom sú neprehliadnuteľné 21-palcové disky a najmä „neónové“ brzdové strmene. Tie sú vyhradené výlučne pre GT. Navyše sú umiestnené v prepracovaných blatníkoch. Prúdenie vzduchu uľahčuje predĺžený zadný spojler a o potrebný prítlak sa zas stará väčší difúzor. Všetko je však navrhnuté s mierou, aby EV6 GT nevyvolávalo zbytočne agresívny dojem.
Aj v kabíne je to v podstate „bežná“ EV-šestka. Rozdielne sú iba „neónové dekorácie“ na palubnej doske, semišové sedadlá s o čosi výraznejšou bočnou oporou, kožou obšitý volant, a „neónové“ tlačidlo na jeho pravom ramene s nápisom GT. Práve to dokáže zmeniť de facto rodinný elektromobil na okruhovú šelmu. Čo je škoda, nemenila sa ani grafika zakriveného displeja. Práve v tomto prípade by sa možno hodilo analógové zobrazenie. Bohužiaľ, stále tu máme akési „vlny“. Jedinou zmenou je opäť "neónové“ sfarbenie digitálneho kokpitu v športovom režime. Ak poznáte EV6, nemá vás tu čo prekvapiť. Je tu rovnako veľa miesta, kufor s objemom 480 litrov a k tomu 20-litrový „frunk“, identická ergonómia aj dvojfunkcionálna dotyková lišta pre ovládanie klimatizácie či vstup do najdôležitejších vetiev menu.
Možno by si to žiadalo o čosi viac emócií. Ak to porovnáme s rozdielmi, ktoré sú štandardom pre vrcholové verzie áut so spaľovacími motormi s logami AMG, BMW M či RS od Audi, drží sa EV6 GT možno až zbytočne pri zemi. Stačí však poštekliť akceleračný pedál a rýchlo pochopíte, že máte v rukách elektrickú raketu. Oveľa viac práce ako dizajnéri vykonali totiž inžinieri. Technicky nemá EV6 GT veľa spoločného s jej civilnými verziami. Až na platformu E-MPG so 77 kWh li-ion batériou. Inak prešiel úpravami každý komponent. O pohon sa starajú dva synchrónne elektromotory s permanentnými magnetmi.