Fio bankaFio banka

Test: SsangYong Tivoli - za málo peňazí, s dobrou výbavou. Prekvapil aj na ceste

Tivoli má v základe 1,5 litrový štvorvalec, silnú výbavu a navyše aj dobre vyzerá. Iba spotrebu má oproti konkurencii mierne vyššiu.

18.08.2024 07:00
debata (5)
Tivoli má, ako jedno z mála áut v o svojom... Foto: Martin Domček, Pravda
SsangYong Tivoli (2024) Tivoli má, ako jedno z mála áut v o svojom segmente, možnosť voľby medzi automatom a manuálom a aj medzi pohonom prednej nápravy a štvorkolkou.

SsangYong je juhokórejská automobilka, ktorá v posledných rokoch prešla pomerne turbulentným obdobím, ocitla sa dokonca na hranici krachu. Získala však nového investora a majiteľa, stal sa ním chemický a oceliarsky gigant KG Group. A kórejskej značke sa zrazu začalo dariť nielen doma, ale aj vo svete a na Slovensku.

Už výsledky v roku 2022 boli dobré a rok 2023 môže táto značka hodnotiť ako jednoznačne úspešný. V uplynulom roku SsangYong predal na Slovensku vyše 1 300 áut. To je viac, ako v tom istom roku dokázali na Slovensku predať napríklad Fiat, Mazda, Nissan, Seat alebo Honda. Jednoznačným bestsellerom bolo na Slovensku kompaktné SUV Korando. V tomto roku za január až júl, teda za prvých 7 mesiacov, SsangYong predal na Slovensku takmer 600 áut a situácia sa nezmenila – dominantným modelom zostáva Korando.

Stojí za pozornosť

Testované Tivoli ako mestský crossover zostáva trochu bokom záujmu, zatiaľ sa z neho v tomto roku predalo necelých 40 kusov. Pritom je to z nášho pohľadu určite model, ktorý stojí za pozornosť. Pre názornosť – Tivoli je veľkosťou porovnateľné napríklad so Škodou Kamiq alebo Hyundaiom Kona, avšak štartuje s cenou už od 18 790 eur. Pravdou je, že Kamiq stojí v základe 19 420 eur a Hyundai Kona 22 590 eur, čo najmä v prípade mladoboleslavského crossoveru nie je nejako dramatický rozdiel.

Vyskúšali sme nový SsangYong Torres
Video

Treba však povedať, že Tivoli má v základe 1,5-litrový benzínový štvorvalec s výkonom 120 kW, resp. 163 koní, zatiaľ čo Kamiq litrový trojvalec s výkonom 70 kW (95 koní) a Kona litrový trojvalec 1,0 T-GDi s výkonom 74 kW (100 koní). V prípade Kamiqu je porovnateľný motor 1.5 TSI 110kW (150k), s ktorým český crossover stojí 23 880 eur a je teda oproti Tivoli drahší cca o 5-tisíc eur. V prípade Kony je výkonovo porovnateľná verzia vybavená motorom 1,6 T-GDi (102 kW/138 k). Za ňu dáte minimálne 26 190 eur, teda o vyše 7 300 eur viac než za Tivoli. (Pri všetkých porovnávaných autách sa bavíme o verzii s manuálnou prevodovkou.) Z tohto pohľadu už pôsobí Tivoli naozaj viac než konkurencieschopne.

Interiér je spracovaný naozaj kvalitne. Foto: Ľuboš Pilc, Lubos Pilc
SsangYong Tivoli - test 2024 Interiér je spracovaný naozaj kvalitne.

A to sme sa ešte nepozreli na výbavu. Už v základe máte tempomat, všetky okná v elektrine, vyhrievaný volant a predné sedadlá, manuálnu klimatizáciu (dvojzónová automatická je za príplatok 390 eur), infotainment s Android Auto a Apple CarPlay, digitálny kokpit, navigáciu, 16-palcové disky z ľahkých zliatin, alarm a silnú bezpečnostnú výbavu. Len pre zaujímavosť – ak chcete 6-stupňový automat Aisin, príplatok je 1 490 eur a za pohon 4×4 si priplatíte 1 690 eur, čo naozaj nie je veľa. Len málo konkurentov Tivoli sa môže pochváliť voľbou medzi pohonom prednej nápravy a 4×4 a taktiež medzi automatom a manuálom. Pokiaľ však ide o motor, testovaná 1,5 je jedinou možnosťou, nie je k nej žiadna alternatíva.

Vynovené

Minulý rok navyše auto prešlo faceliftom. Nová je celá predná časť vrátane masky so zaujímavými farebnými doplnkami, nárazníka aj kapoty. Novú, jednoduchšiu grafiku majú aj svetlá vpredu a aj tie zadné. Na zadnom veku nájdete veľký nápis Tivoli.

SsangYong Tivoli (2024)
SsangYong Tivoli (2024)
+10SsangYong Tivoli (2024)

Interiér má prepracovanú stredovú konzolu. To najmä kvôli 9,25-palcovej obrazovke infotainmentu a novým kapacitným ovládačom, ktoré nahradili pôvodné analógové. K príplatkovej výbave testovaného auta patrila aj vyššie spomínaná dvojzónová klimatizácia, ktorá má samostatný digitálny panel so všetkými potrebnými funkciami, dostupnými v prvom kroku. Tento panel nielen dobre vyzerá, ale je aj naozaj nadštandardne citlivý, za jeho prevedenie by sa nemuseli hanbiť ani prémiové značky.

Na druhú stranu, dizajnéri nechali naozaj dosť ovládačov hardvérových, čo vítame. Napríklad naľavo od volantu je panel s tlačidlami pre často využívané funkcie, pre vyhrievanie sedadiel zostali zachované hardvérové tlačidlá na stredovej konzole, rovnako hardvérové sú aj tlačidlá pre voľbu jazdných režimov a vypnutie funkcie štart-stop, taktiež na stredovej konzole.

SsangYong Tivoli - test 2024
SsangYong Tivoli - test 2024
+30SsangYong Tivoli - test 2024

Vzhľadom na rozmery a rázvor je vnútorný priestor veľmi slušný – a to nielen vpredu, ale aj vzadu. Kufor má základný objem 423 litrov, čo je v porovnaní s konkurenciou mierny nadštandard.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 5 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #crossover #test auta #autotest #SsangYong Tivoli
Články podľa značiek