Fio bankaFio banka

Test: Mercedes CLE 300 - kabrio, s ktorým sa dá jazdiť celý rok. A úplne parádne

Mercedes-Benz CLE 300 je aj ako dvojtonový kabriolet mimoriadne úsporný, má dobrú torznú tuhosť a nadštandardný jazdný komfort.

25.08.2024 07:00
debata (3)
Mercedes-Benz CLE 300 4matic cabrio vyzerá... Foto: Pravda, Martin Domček
Mercedes-Benz CLE 300 4matic cabrio (2024) Mercedes-Benz CLE 300 4matic cabrio vyzerá naozaj elegantne. prekvapil nás aj vnútorným priestorom, najmä vzadu.

Teploty sa stále pohybujú vo vysokých hodnotách, takže jazda kabrioletom môže byť príjemným osviežením. Pravda, ak sú vonku tridsiatky, jazdu s vetrom vo vlasoch si možno vychutnať iba ráno, alebo podvečer, keď vám už prestáva „piecť na hlavu“. My sme mali tú možnosť práve teraz – a to v úplne novom kabriolete značky Mercedes-Benz s označením CLE.

Čoraz menší výber

Stuttgartská značka ešte pred časom mala v ponuke kabriolety triedy C a triedy E. Najmä veľký kabriolet triedy E bol podľa nás s plnohodnotným zadným sedením jedným z najlepších áut bez strechy pre tých, ktorí preferujú skôr „sightseeing“ jazdu pred extra dynamickou, čo je aj náš prípad. Športovejšie ladení šoféri si volia skôr niektorý z roadsterov, kde je ponuka širšia. CLE, ktoré sme testovali, v ponuke Mercedesu-Benz nahrádza oba vyššie zmienené kabriolety triedy C a triedy E.

Interiér je vytvorený s veľkým dôrazom na... Foto: Pravda, Martin Domček
Mercedes-Benz CLE 300 4matic cabrio (2024) Interiér je vytvorený s veľkým dôrazom na vnímanú kvalitu. Centrálny displej možno vertikálne sklápať tak, aby bol za každých okolnosti dobre čitateľný,

Pravdou totiž je, že kabriolety nikdy nepatrili k mainstreamu, vyrábali sa v menších sériách a držať v ponuke viacero modelov, predávaných maximálne v ráde tisícov je aj pre prémiové značky luxusom. Koniec-koncov, aj po vyradení kabrioletov triedy C a E má Mercedes-Benz v ponuke stále tri modely bez strechy. Okrem testovaného CLE sú to ešte Mercedes AMG SL roadster a Mercedes-Maybach SL 680 Monogram Series, ktorý by mal na trh prísť ešte do konca tohto roku.

Oba sa ale pohybujú v cenových reláciách, dostupných len pre ľudí, ktorí nemajú s peniazmi najmenší problém. AMG SL roadster totiž začína na sume 140-tisíc eur a v dobrej výbave sa dokáže priblížiť aj 200-tisícovej hranici. Mercedes-Maybach SL 680 Monogram Series ešte nemá stanovenú oficiálnu cenu, no v základe sa bude pohybovať určite výrazne nad hranicou 200-tisíc eur. Takže testovaný kabriolet CLE so základnou cenou na úrovni 65-tisíc eur bude nielen jediným cenovo dostupným modelom nemeckej značky, ale zároveň aj jediným štvormiestnym.

Vyskúšali sme extr=emny Mercedes AMG 63 S E performance
Video

Keďže Audi len pred niekoľkými dňami vyrobilo svoj posledný kabriolet A5 a stalo sa prvou nemeckou prémiovou značkou, ktorá tento segment úplne opustila, jedinou priamou konkurenciou pre testované CLE zostáva BMW radu 4. To je v základe o niečo lacnejšie, začína na hranici 60-tisíc eur. V tejto cene je benzínová verzia 420i s výkonom 135 kW, automatom a pohonom zadných kolies. Najbližšie našej testovanej verzii je BMW 430i xDrive s výkonom 180 kW, ktoré začína mierne nad hranicou 68-tisíc eur, teda je približne o 10-tisíc eur lacnejšie než testovaný Mercedes, čo nie je zanedbateľné. Samozrejme, okrem základnej ceny sa treba pri porovnávaní dobre pozrieť aj na výbavu.

Pri cenách treba poznamenať, že ešte pred pár rokmi bolo aspoň niekoľko kabrioletov dostupných aj v nižšej strednej triede za relatívne rozumné ceny, tie sa však takmer všetky z ponuky automobiliek stratili. Výnimkou sú už azda len VW T-Roc (začína tesne pod hranicou 36-tisíc eur), ikonický roadster Mazda MX5 (v základe pod hranicou 34-tisíc eur) a Mini One cabrio, ktoré štartuje na necelých 32-tisíc eurách. V bazáre by sme sa možno pozreli na Opel Cascada, ktorý sa dá kúpiť už za cenu aj pod 10-tisíc eur a oproti Astre je to úplne iná liga. Skôr by sme však pri ňom volili silnejšie benzínové motory.

Dobre vyladený

Vráťme sa však k testovanému Mercedesu-Benz CLE, ktorý je medzi kabrioletmi v Európe horúcou novinkou. Ako sme už napísali, nahrádza kabriolety triedy C a aj triedy E. Zásadným rozdielom je plátenná strecha, pri ktorej si možno vybrať medzi čiernym, červeným alebo sivým plátnom. Až kým sme auto fyzicky nevideli, červená strecha sa nám zdala príliš nápadná, no v skutočnosti mu vyložene svedčí a v kombinácii so striebornou metalízou ho veľmi oživí bez toho, aby pôsobila násilne. V kombinácii so svetlými farbami karosérie ju určite môžeme odporučiť.

Mercedes-Benz CLE 300 4matic cabrio (2024)
Mercedes-Benz CLE 300 4matic cabrio (2024)
+15Mercedes-Benz CLE 300 4matic cabrio (2024)

Viacvrstvová štruktúra s rozsiahlou izoláciou znamená vynikajúci akustický a tepelný komfort. Premena z kabrioletu na kupé (a naopak) trvá len 20 sekúnd a je povolená až do rýchlosti 60 km/h. Po prvýkrát je mechanizmus strechy poháňaný výlučne elektromotormi, vďaka čomu je systém veľmi tichý. Elektricky sa ovláda aj oddeľovač priestoru pre strechu v batožinovom priestore. Ten má 385 litrov pri vysunutej streche a 295 litrov, ak je strecha zložená v kufri.

Pri otvorenej streche znižujú turbulencie v kabíne hneď dva deflektory. Predný, ktorý sa vysúva z rámu čelného okna a smeruje prúdiaci vzduch nad hlavy cestujúcich a zadný, ktorý bráni turbulenciám v kabíne. A potom je tu ešte známy systém Airscarf v sedadlách, ktorý sa stará o teplý „šál“ v okolí krčnej chrbtice. Ten je už v základnej cene. Aby sa v lete interiér príliš neprehrieval, sú sedadlá čalúnené kožou, ktorá odráža infračervené lúče. Ostávajú tak až o 12 stupňov chladnejšie. V testovanom aute boli predné sedadlá navyše nielen vyhrievané, ale aj chladené.

Tie predné sú integrálne športové a v kombinácii s prémiovým audiom Burmester (príplatkové) majú po dva reproduktory vo výške opierok hlavy, čo v kabriolete vôbec nie je na škodu. Celkovo má audio Burmester 17 reproduktorov.

Posádka si tiež v porovnaní s pôvodným kabrioletom triedy C všimne podstatne viac miesta. Z rázvoru náprav s hodnotou 2 865 mm, ktorý je o 25 mm dlhší, profitujú najmä cestujúci vzadu. Automobilka tvrdí, že CLE je najväčším kabrioletom vo svojej triede a ponúka dostatočný komfort pre štyroch cestujúcich aj na dlhé vzdialenosti.

Mercedes-Benz CLE 300 4matic cabrio (2024)
Mercedes-Benz CLE 300 4matic cabrio (2024)
+15Mercedes-Benz CLE 300 4matic cabrio (2024)

Okrem iného majú pasažieri o 72 mm viac priestoru pre kolená a o 19 mm viac priestoru pre ramená a lakte. Sedenie vzadu nás naozaj príjemne prekvapilo, určite by sme ho nenazvali núdzovým. Samozrejme, ak máte cca 180 cm a viac, komfortné to nebude, ale naozaj treba dať klobúk dolu pred tým, koľko miesta sa dizajnérom podarilo vykúzliť vzadu. Navyše zadné sedadlá možno sklopiť (priamo z kufra) a v aute tak prepraviť viac vecí.

Infotainment MBUX preberá CLE z triedy C. To znamená 12,3-palcový digitálny kokpit a 11,9-palcový „tablet“, ktorý je možné vertikálne nakloniť v uhle od 15 do 40 stupňov, aby sa zabránilo odleskom pri otvorenej streche. Mimochodom – MBUX v kabriolete využíva aj individuálne konfigurovateľné šablóny (predvolené nastavenia), z ktorých mimoriadne uletenou je napríklad „Nočné rande“. Ak si ju aktivujete, tak auto vám začne púšťať romantickú hudbu a celé sa podsvieti na ružovo.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 3 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #kabriolet #test auta #autotest #Mercedes-Benz CLE 300 4MATIC #cabrio
Články podľa značiek