Na ceste
Zaujímavé to bolo pod kapotou. Tam sa totiž nachádzal už vyššie zmienený litrový trojvalec TSI s maximálnym výkonom 85 kW, resp. 116 koní a maximálnym krútiacim momentom 200 Nm pri 2 000 až 3 000 otáčkach. V kombinácii so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG Scala na stovku zrýchli za 10,1 sekundy a maximálku má 202 km/h. „Papierovo“ to extra dynamicky nepôsobí, ale v praxi Scale s týmto agregátom pružné zrýchlenie rozhodne nechýba a dokonca aj prevodovka DSG pracuje pomerne rýchlo a nedusí Scalu za každú cenu v extrémne nízkych otáčkach. Klasický neduh – oneskorená reakcia pri rozbiehaní sa z kľudu a následne výrazné podradenie, akoby chcela „dobehnúť zameškané“, jej zostal.

Čím nás tento motor prekvapil, bola nízka spotreba. My sme dosiahli po takmer 1 000 kilometroch priemer 5,5 litra, čo je super. Na okreskách sa pritom v pohode dostanete aj výraznejšie pod 5 litrov, na diaľniciach pri 120-ke budete mať spotrebu okolo 6 litrov a v hustejšej mestskej premávke okolo 6,5 litra, možno aj trochu viac.
Rovnako nás príjemne prekvapil ak jazdný komfort – a to sme na testovanom aute mali príplatkové väčšie 17-palcové kolesá s rozmerom 205/50. Netvrdíme, že sme jazdili „ako na lietajúcom koberci“, no aj s priečnymi nerovnosťami si auto dokázalo poradiť o dosť lepšie, než sme čakali. Motor sa navyše správa kultivovane a kabína je veľmi dobre odhlučnená, čo tiež prispieva ku komfortnému pocitu z jazdy.
Záver
Napísali by sme, že Scala po facelifte vyzerá dynamickejšie a atraktívnejšie, no vonkajšie zmeny sú v skutočnosti tak decentné, že ich postrehnú len majitelia tohto modelu alebo fanúšikovia značky, najväčším rozdielom je zvonku nové denné svietenie.

Treba však povedať, že synergický efekt drobných vonkajších zmien a mierneho prepracovania interiéru spôsobil, že z hľadiska vnímanej kvality auto pôsobí určite lepšie. Mierne upravený motor s o niečo širším spektrom otáčok pri maximálnom krútiacom momente a maximálnom výkone je naozaj kultivovaný a príjemne prekvapil aj spotrebou, pričom dynamika mu nechýba.
Z hľadiska ceny zostáva Scala stále dostupným modelom a najmä v testovanej špeciálnej verzii Drive s trojtisícovým bonusom a pomerne veľkorysou výbavou určite stojí za pozornosť.