Fio bankaFio banka

Pokračovanie článku: Test: vynovená Škoda Scala 1.0 TSI. Má vyšší výkon, nízku spotrebu a rozumnú cenu

Na ceste

Zaujímavé to bolo pod kapotou. Tam sa totiž nachádzal už vyššie zmienený litrový trojvalec TSI s maximálnym výkonom 85 kW, resp. 116 koní a maximálnym krútiacim momentom 200 Nm pri 2 000 až 3 000 otáčkach. V kombinácii so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG Scala na stovku zrýchli za 10,1 sekundy a maximálku má 202 km/h. „Papierovo“ to extra dynamicky nepôsobí, ale v praxi Scale s týmto agregátom pružné zrýchlenie rozhodne nechýba a dokonca aj prevodovka DSG pracuje pomerne rýchlo a nedusí Scalu za každú cenu v extrémne nízkych otáčkach. Klasický neduh – oneskorená reakcia pri rozbiehaní sa z kľudu a následne výrazné podradenie, akoby chcela „dobehnúť zameškané“, jej zostal.

Silnou stránkou Scaly je veľký batožinový... Foto: Pravda, Martin Domček
Škoda Scala Drive Plus 85 kW (2024) Silnou stránkou Scaly je veľký batožinový priestor so základným objemom 467 litrov.

Čím nás tento motor prekvapil, bola nízka spotreba. My sme dosiahli po takmer 1 000 kilometroch priemer 5,5 litra, čo je super. Na okreskách sa pritom v pohode dostanete aj výraznejšie pod 5 litrov, na diaľniciach pri 120-ke budete mať spotrebu okolo 6 litrov a v hustejšej mestskej premávke okolo 6,5 litra, možno aj trochu viac.

Rovnako nás príjemne prekvapil ak jazdný komfort – a to sme na testovanom aute mali príplatkové väčšie 17-palcové kolesá s rozmerom 205/50. Netvrdíme, že sme jazdili „ako na lietajúcom koberci“, no aj s priečnymi nerovnosťami si auto dokázalo poradiť o dosť lepšie, než sme čakali. Motor sa navyše správa kultivovane a kabína je veľmi dobre odhlučnená, čo tiež prispieva ku komfortnému pocitu z jazdy.

Záver

Napísali by sme, že Scala po facelifte vyzerá dynamickejšie a atraktívnejšie, no vonkajšie zmeny sú v skutočnosti tak decentné, že ich postrehnú len majitelia tohto modelu alebo fanúšikovia značky, najväčším rozdielom je zvonku nové denné svietenie.

Vzadu už n ie je logo automobilky, ale veľký... Foto: Pravda, Martin Domček
Škoda Scala Drive Plus 85 kW (2024) Vzadu už n ie je logo automobilky, ale veľký nápis Scala.

Treba však povedať, že synergický efekt drobných vonkajších zmien a mierneho prepracovania interiéru spôsobil, že z hľadiska vnímanej kvality auto pôsobí určite lepšie. Mierne upravený motor s o niečo širším spektrom otáčok pri maximálnom krútiacom momente a maximálnom výkone je naozaj kultivovaný a príjemne prekvapil aj spotrebou, pričom dynamika mu nechýba.

Z hľadiska ceny zostáva Scala stále dostupným modelom a najmä v testovanej špeciálnej verzii Drive s trojtisícovým bonusom a pomerne veľkorysou výbavou určite stojí za pozornosť.

Facebook X.com 44 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #facelift #Škoda Scala #test auta #autotest
Články podľa značiek