Mazda2 je na našom trhu úplne výnimočné auto. Je to totiž model, ktorý sa predáva dlhodobo hneď v dvoch variantoch pod rovnakým menom. A pokiaľ si myslíte, že ide len o dopredaj predošlej generácie, nie je to tak. Tá totiž koncom minulého roku prešla drobnou modernizáciou a tak život modelu, ktorý na trh prišiel pred celou dekádou, úspešne pokračuje ďalej. My sme nedávno otestovali Mazdu 2 v jej najnovšej inkarnácii, naše dojmy z nej si môžete prečítať v tomto článku. Teraz sme sa pozreli na facelift tej predošlej a už vopred môžeme konštatovať, že toto auto dáva zmysel.
Dvakrát vylepšená klasika
Kým sa však naň zameriame detailnejšie, pozrime sa najprv, ako sa japonskej značke darí na slovenskom trhu. V roku 2023 Mazda na Slovensku predala 1 287 áut, najväčšími bestsellermi boli samozrejme SUV a crossovery: CX 5 (361 ks), CX-30 (277 ks) a CX-60 (269 ks).
Mazda2 bola so 79 predanými kusmi trochu na okraji záujmu a v tieni konkurenčných modelov, hlavne Toyoty Yaris, ktorej predaj v uplynulom roku prekročil hranicu 1 100 kusov. Za prvých 7 mesiacov tohto roku Mazda predala 778 áut a zákaznícke preferencie viac-menej kopírujú rok 2023. Z Mazdy 2 sa zatiaľ predalo 37 kusov, no vynovené modely a akciové ceny by do konca roku mali pomôcť výraznejšie zdvihnúť predaje tohto zaujímavého modelu.
Ako sme už napísali, súčasná generácia Mazdy2 sa predstavila v roku 2014, teda pred celou dekádou, svojej prvej modernizácie sa dočkala až v roku 2020 a v roku 2023 druhej. Facelift priniesol novú masku, cez ktorú prechádza panel, ktorý môže mať dva vzory – čierny alebo vo farbe vozidla. Spredu tak jej maska trochu pripomína elektromobily.
Ďalej je novinkou väčší znak a prepracovaný nárazník. Zaujímavosťou, ktorú si môžete pozrieť na fotografiách, je drobný dizajnový prvok (nevieme to lepšie pomenovať) na mriežke. Ten v závislosti od výbavy môže byť červený alebo žltý. Zmenený je aj zadný nárazník, na ktorom je rovnaký „drobný dizajnový prvok“ ako vpredu na mriežke. Taktiež všetky výbavy okrem základnej majú novú anténu v tvare žraločej plutvy. Vôbec po prvýkrát je možné v určitých stupňoch výbavy Mazdy2 farebne zladiť farbu auta a rôzne farby krytov kolies, nový lakovaný panel čelnej masky, predné a zadné zvýraznené diely a dekoračné panely v interiéri.
Mierne sa pozmenil aj interiér a prístrojový štít, centrálnym prvkom zostáva 8-palcový voľne stojaci displej infotainmentu s grafikou, ktorá nám pripadá už trochu zastaraná, no prehľadnosť mu uprieť nemožno. Z nášho pohľadu sa lepšie ovláda otočným ovládačom v stredovom tuneli, než priamo dotykom. Prístrojový štít má analógový ukazovateľ rýchlosti, po stranách sú dva malé displeje so základnými jazdnými údajmi. Súčasťou výbavy auta je bezdrôtové pripojenie Apple CarPlay (od výbavy Centre-Line), telefóny s Androidom sa aj naďalej pripájajú prostredníctvom kábla. Manuálna klimatizácia (na výber je aj automatická) sa ovláda „oldschoolovými“ veľkými hardvérovými ovládačmi.
Mazda2 je malé auto s celkovou dĺžkou len tesne nad štyri metre a rázvorom 2 570 mm. Tomu zodpovedá aj vnútorný priestor. Vpredu k nemu výhradu nemáme, sedenie vzadu je však už stiesnenejšie a kufor má na svoju triedu primeraný objem 280 litrov.