Pokračovanie článku: Test: Mazda2 e-Skyactiv G90 s manuálom. Výborný podvozok, nízka spotreba, dobrá cena

Atmosféra a manuál

Pod kapotou je výlučne 4-valcový agregát s objemom 1,5 litra (nástupca už má 1,5-ku s trojvalcom) a výkonom 55, 66 alebo 85 kW, v niektorých verziách je vylepšený mild hybridnou technológiu. My sme na test mali mild hybrid s výkonom 66 kW, respektíve 90 koní, doplnený 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, navyše v druhej najnižšej výbave Centre Line. A to je fajn, lebo väčšinou na test dostávame autá v maximálnych výbavách, teraz sme však testovali verziu, ktorá je zaujímavá aj ekonomicky. Na rozdiel od úplného základe sme mali navyše manuálnu klimatizáciu, vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, kožený volant a hlavicu radiacej páky, delené zadné sedadlá, bezdrôtové pripojenie Apple Car Play a drôtové pripojenie Android Auto.

Mazda2 e-Skyactiv G90 (2024)
Mazda2 e-Skyactiv G90 (2024)
+13Mazda2 e-Skyactiv G90 (2024)

Ale späť k motoru, pretože ten bol v kombinácii s manuálom naozaj zaujímavý a mimoriadne úsporný, navyše spojenie mild hybridnej technológie s atmosférickým motorom nie je celkom bežné. Maximálny výkon je dostupný až pri 6 000 otáčkach, no maximálny krútaci moment 151 Nm už pri 3 500 otáčkach. Zrýchlenie na stovku je 9,8 sekundy, čo je len o 0,7 sekundy horšie ako ponúka 85 kW top verzia. Maximálna rýchlosť je 183 km/h.

Kombinácia atmosféry s manuálom robí z Mazdy2 zaujímavé auto aj z hľadiska šoférovania. Na využitie jj dynamického potenciálu si treba zvyknúť výraznejšie šliapať na plyn a nechať motor pracovať vo vysokých otáčkach. Takže aj pri bežnej jazde si budete musieť zvyknúť na to, že napríklad aj v miernych v stúpaniach treba podradiť aj o dva stupne. Pokiaľ necháte auto pracovať na hranici maximálnych otáčok, tak máte z neho pocit ako z malého športiaku.

Vpredu je priestoru dosť, vzadu je to už o... Foto: Martin Domček, Pravda
Mazda2 e-Skyactiv G90 (2024) Vpredu je priestoru dosť, vzadu je to už o niečo skromnejšie.

Ak však budete jazdiť civilne, prekvapí vás nízkou spotrebou, my sme na konci testu mali prakticky rovnaký priemer, ako udáva výrobca – 4,7 litra. Pritom sme absolvovali asi 40 percent ciest po okreskách, rovnakú porciu po meste a zvyšok po diaľnici. Prekvapilo nás aj sprevodovanie – dokonca aj pri rýchlosti okolo sto kilometrov ste dosahovali na šestke tak nízke otáčky, že ste museli zaradiť päťku. Šestka začínala dávať zmysel až niekde tesne pod diaľničným povoleným maximom. Podvozok je naladený mierne tvrdšie, no nie je to na úkor jazdného komfortu. Ten nás, vzhľadom na to, že ide o malé auto s krátkym rázvorom, príjemne prekvapil.

Záver

Z nášho pohľadu je Mazda2 výborným malým mestským hatchbackom. Atmosférický motor má svoje zvláštnosti, treba sa naučiť pracovať viac s otáčkami a budete aj častejšie radiť. Na druhú stranu – motor bez turba by mal byť spoľahlivý a vydržať bez porúch veľmi dlho.

Takýto zvláštny ozdobný prvok má auto aj vpredu... Foto: Martin Domček, Pravda
Mazda2 e e-Skyactiv G90 (2024) Takýto zvláštny ozdobný prvok má auto aj vpredu na mriežke chladiča.

Navyše testovaná Mazda 2 sa môže pochváliť aj zaujímavými cenami – základnú verziu kúpite už za necelých 16-tisíc eur a nami testované auto v druhej najslabšej výbave , v ktorej aj z hľadiska komfortu dáva celkom zmysel (základ je totiž naozaj „puristicky“ vybavený), kúpite v testovanej verzii G90 Mild Hybrid za 17 690 eur. A to je podľa nás pomerne zaujímavá ponuka.

Facebook X.com 3 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #mestské auto #Mazda 2 #mild-hybrid #test auta #auotest #lacné auto #Mazda2
Články podľa značiek