Test: Kia Sorento 2.2 CRDi AWD. Naozaj obrovské, naozaj úsporné, ale nie lacné

Sorento po facelifte vyzerá skvele, na nádrž prejde takmer tisíc kilometrov a bude to veľmi komfortná jazda. Ale tretí rad sedadiel je stále pomerne stiesnený.

08.09.2024 07:00
debata (4)
Facelift pomohol zvýrazniť rozmery auta. Naživo... Foto: Martin Domček, Pravda
Kia Sorento 2.2 CRDi AWD facelift (2024) Facelift pomohol zvýrazniť rozmery auta. Naživo vyzerá naozaj impozantne, avšak nepôsobí pri tom arogantne.

Kia Sorento je na trhu už vyše 22 rokov a po svojom uvedení to bolo jedno z prvých SUV, ktoré sa cenovo posunulo do roviny, v ktorej sa stalo prístupným širokej vrstve záujemcov a tak má výrazný vplyv na odštartovaní SUV-boomu, trvajúceho dodnes. My sme ho vyskúšali v jeho najnovšej inkarnácii, v ktorej síce už nepatrí k tým cenovo najdostupnejším väčším SUV, no ak sa naň pozriete, tak je jasné, že tento model nestratil dych a aj v súčasnosti patrí k tým, ktoré nielen po stránke dizajnu udávajú v tejto kategórii tón.

Interiéru dominujú dva veľké 12,3-palcové na... Foto: Martin Domček, Pravda
Kia Sorento 2.2 CRDi AWD facelift (2024) Interiéru dominujú dva veľké 12,3-palcové na vodiča orientované prepojené displeje.

Kým sa mu začneme venovať podrobnejšie, pozrime sa, ako sa predáva. Samozrejme, najväčším bestsellerom Kie je menší Sportage, ktorý je dlhodobo na Slovensku najpredávanejším SUV a aj bez rozdielu kategórií patrí na našom trhu medzi najobľúbenejšie autá. Zatiaľ čo Sportage v predajoch prekonáva sesterský Hyundai Tucson, pri veľkých SUV na tom Santa Fe bolo o niečo lepšie, než Sorento. Aby sme boli konkrétni – v uplynulom roku sa predalo 694 kusov Santa Fe a 390 Sorenta. Po prvých siedmich mesiacoch tohto roku sa však situácia obrátila. Zo Santa Fe sa predalo 57 kusov a zo Sorenta 187.

Vyskúšali sme veľkú elektrickú Kiu EV9
Video

Ak sa pozrieme na aktuálne základné ceny, tak Santa Fe začína na sume 46 490 eur (44 990 v akcii) a dostanete za ňu verziu 1,6 T-GDi HEV s výkonom 158 kW, čo je momentálne jediný agregát v ponuke. Pri Sorente je okrem neho na výber diesel 2,2 CRDi s pohonom 4×4 (teda motorizácia, ktorej test práve čítate). Tá začína na sume 51 990 eur a je momentálne cenovo najdostupnejšou v ponuke. Cenový rozdiel medzi oboma modelmi je daný tým, že testované Sorento je momentálne dostupné len v dvoch najvyšších výbavách.

Uvidíme, dokedy Kia tento motor dokáže v cenníkoch udržať. Dĺžkou aj rázvorom sú oba modely prakticky rovnaké, Santa Fe ponúka na dĺžku 15 mm naviac (4 830 vs. 4815 mm), rázvor je pri oboch identický – 2 815 mm.

Radikálny facelift

Sorento prešlo na prelome rokov (v Kórei o niečo skôr) pomerne radikálnym faceliftom – a to ako zvonku, tak aj zvnútra. Po novom má robustnejší nárazník, kolmejšiu a širšiu masku s masívnejším rebrovaním, novú kapotu aj blatníky. Svetlá majú zvislý tvar, čo je inšpirácia novou elektrickou vlajkovou loďou Kia EV9, denné diódy sú v tvare písmena T. Hlavné LED moduly sú v deaktivovanom stave prakticky neviditeľné.

Vzadu zaujme nový vzhľad koncových LED svetiel, vďaka vynovenému nárazníku a ozdobnej koncovke výfuku pôsobí zadná partia auta robustnejšie. Na fotografiách to až tak nevidno, ale naživo vyzerá vynovené Sorento naozaj impozantne, je to obrovské auto. Porovnanie s najväčšou elektrickou Kiou EV9 nie je náhodné, oba modely sa skutočne mnohými dizajnovými prvkami podobajú.

Kia Sorento 2.2 CRDi AWD facelift (2024)
Kia Sorento 2.2 CRDi AWD facelift (2024)
+10Kia Sorento 2.2 CRDi AWD facelift (2024)

V interiéri je úplne nová palubná doska, ktorá je jednoduchšia, elegantnejšia a dominuje jej veľký zakrivený displej infotainmentu, ktorý tvoria dve 12,3-palcové obrazovky. Opäť ide o podobnosť s modelom EV9. Displeje sú citlivé a rýchle, usporiadanie menu logické a prehľadné. V podstate im niet čo vytknúť, rovnako ako ani head-up displeju, zobrazujúcemu rozšírenú paletu údajov priamo v zornom poli. Pôvodne robustné prieduchy ventilácie v strednej časti nahradili úzke, takmer neviditeľné horizontálne štrbiny.

Sorento tiež podľa vzoru elektrických modelov dostalo dvojfunkcionálnu dotykovú lištu pre ovládanie klimatizácie a infotainmentu. Tlačidlom na nej si prepnete, či chcete ovládať klimatizáciu alebo infotainment a automaticky sa voľbe prispôsobia všetky ovládače na lište. Novým prvkom prebratým z Kie EV9 je skener odtlačku prsta a po novom k autu okrem dvoch hardvérových dostanete aj digitálny kľúč, ktorý môžu cez aplikáciu zdieľať až siedmi ľudia.

Sedadlá môžu byť čalúnené kožou Nappa alebo umelou kožou a recyklovaným plastom (PET). Po novom majú aj tzv. relaxačnú funkciu, takže ich možno sklopiť do „ležadlovej“ polohy a popritom sa vám vysunie aj lýtková opierka. My sme mali v testovanom aute sedadlá s kožou Nappa, ktoré boli nielen vyhrievané a ventilované, ale vodičove malo aj masážnu funkciu.

Kia Sorento 2.2 CRDi AWD facelift (2024)
Kia Sorento 2.2 CRDi AWD facelift (2024)
+12Kia Sorento 2.2 CRDi AWD facelift (2024)

Testované vozidlo bolo 7-miestne, v druhom rade je posuvná lavica, delená v pomere 60:40. Sedadlá v druhom rade môžu byť taktiež vyhrievané. Prístup k sedadlám v treťom rade uľahčujú tlačidlá, ktorými sedadlá v 2. rade jednoducho sklopíte a odsuniete. Prekvapilo nás, že aj v treťom rade je pomerne dosť miesta, no pre dospelých na dlhú cestu vhodné nie sú. Avšak aj pri ich obsadení ešte stále zostáva za nimi priestor na batožinu s objemom takmer 180 litrov. Ak ich nepoužívate, tak sa sklopia do podlahy a kufor vám narastie aj na vyše 700 litrov (v závislosti od polohy a sklonu sedadiel v 2. rade).

© Autorské práva vyhradené

4 debata chyba
Viac na túto tému: #diesel #SUV #Kia Sorento #test auta #7-miestne auto #autotest
Články podľa značiek