Seat Tarraco bol prvýkrát predstavený v roku 2018, takže aktuálne by sa mal dočkať generačnej obmeny. Tá sa však nekoná a ani nebude konať. Tarraco totiž končí prvou generáciou a bez priameho nástupcu, čo je podľa nás škoda. Takže pri tomto aute platí – kupujte, kým sa ešte dá. Aj keď sa Tarraco už nevyrába, slovenskému importérovi sa podarilo naskladniť relatívne dosť áut z poslednej série, navyše za zaujímavé ceny, na niektoré verzie poskytuje bonus aj vyše 4 000 eur.
Labutia pieseň dobrého auta
Len pre zaujímavosť, toto relatívne veľké SUV s dĺžkou 4,74 metra, šírkou 1,84 metra a s rázvorom 2,79 metra sa môže pochváliť naozaj veľkorysým priestorom v kabíne – a aj na zadných sedadlách. A k tomu obrovským kufrom s objemom 760 litrov. Ten však klesne „len“ na 700, ak máte 7-miestnu verziu a pokiaľ využívate všetkých sedem sedadiel, zmenší sa na 230 litrov.
Jeho základná cena vo verzii 1,5 TSI 150 (110 kW/150 koní) a so 6-stupňovým manuálom je 32 680 eur. Kodiaq, ktorý patrí k jeho najväčším konkurentom, stojí s rovnakým motorom, no s automatom, 38 470 eur, no do konca septembra naň ešte môžete získať cenový bonus 3 200 eur. Priame porovnanie s testovaným Tarracom nie je možné, pretože v ňom sme mali pod kapotou motor silný benzínový dvojliter s výkonom 180 kW/245 koní a pohonom 4×4, ktorý aktuálne pri Kodiaqu nie je v ponuke.
Kým sa však detailnejšie budeme venovať testovanému autu, pozrime sa najprv, ako sa Tarraco predáva. V minulom roku sa z neho predalo na Slovensku 116 kusov, čo je rovnaký počet, aký sa predal napríklad z Oplu Grandland X. V tomto roku sa už po prvých ôsmich mesiacoch z Tarraca predalo 117 kusov, takže viac, než za celý minulý rok.
Tarraco sa od svojho uvedenia menilo len relatívne málo, jeho najsilnejšou zbraňou bol a aj je veľký vnútorný priestor – a to ako vpredu, tak aj vzadu. Druhou je výbava. Sympatické je, že z hľadiska bezpečnosti máte už v základe rovnako silnú výbavu, ako v najvyššej verzii FR, vrátane núdzového brzdenia, monitorovania situácie pred autom, asistenta pre kontrolu jazdy vo zvolenom jazdnom pruhu, full LED svetiel a svetelného a dažďového senzora.
Už v základe má auto napríklad 8-palcový digitálny kokpit, 17-palcové kolesá z ľahkých zliatin, adaptívny tempomat, vyhrievané predné sedadlá a volant, 3-zónovú automatickú klimatizáciu, zadné parkovacie senzory a stmievateľné vnútorné zrkadlo.
My sme testovali strednú výbavu Xperience, ktorá k vyššie spomínaným prvkom pridáva napríklad 19-palcové kolesá, chrómované lišty okolo okien a v dolnej časti dverí, zatmavené zadné okná, možnosť voľby jazdných režimov, parkovaciu kameru, parkovací asistent a bezkľúčový prístup a ovládanie. Rozdiel medzi základnou a strednou výbavou sa, v závislosti od motorizácie, pohybuje okolo hranice 3 000 eur.