Test: Nissan Qashqai 1,3 DIG-T 4WD – s novou cenou a maskou je slovom do bitky

Nissan Qashqai je nielen nesmierne komfortné a praktické SUV a po úprave cenníku z neho rozbolí hlava mnohých konkurentov. Vyskúšali sme si mild-hybridnú verziu s pohonom 4x4 a v tejto triede nezvyklou prevodovkou CVT. Funguje to dobre a ani spotreba benzínového 4-valca nevydesí.

28.09.2024 07:00
debata (12)
Vynovený Qashqai má výrazne prepracovanú prednú... Foto: Ľuboš Pilc
Nissan Qashqai 1,3 DIG-T CVT AWD - test 2024 Vynovený Qashqai má výrazne prepracovanú prednú časť. Jeho maska dostala štrukturovaný dizajn inšpirovaný stredovekým japonským brnením. Nové sú aj matrix-LED svetlá.

Nissan Qashqai je skutočnou legendou. Je to totiž auto, ktoré v roku 2007 založilo segment kompaktných crossoverov. Lenže konkurencia zareagovala pomerne rýchlo, čím Qashqai postupne strácal výsadné postavenie. Kým v zlatých časoch si vedel nájsť v Európe aj viac ako 200 000 zákazníkov ročne, dnes je to zhruba polovica. Teraz je však na scéne tretia generácia, ktorá bojuje o priazeň novými zbraňami. Vyskúšali sme si ju už pred dvoma rokmi v inovatívnej verzii E-Power s revolučným hybridným pohonom, no len s predným náhonom. Teraz sme si za volant Qashqaia sadli opäť. A mali sme na to dobrý dôvod. Automobilka totiž pomerne rýchlo priviedla na svet facelift, ktorý má Qashqai udržať v dobre kondícii. Dostali sme však celkom odlišnú motorizáciu ako predtým. Platforma CMF-B, na ktorej je Qashqai postavený, je totiž prispôsobená pre rôzne pohony.

Z profilu zaujme zaujímavo riešený zadný... Foto: Ľuboš Pilc
Nissan Qashqai 1,3 DIG-T CVT AWD - test 2024 Z profilu zaujme zaujímavo riešený zadný stĺpik. Najmä v kombinácii s dvojfarebným lakovaním karosérie, ktoré je ale za príplatok 1 000 eur. Dvadsaťpalcové kolesá sú v štandarde úrovne Tekna Plus. 4

S novým „brnením“

Tento krát trónil pod kapotou 4-valec 1,3 DIG-T spojený s prevodovkou CVT a pohonom oboch náprav 4WD. Začnime ale dizajnom, kde sa toho zmenilo naozaj veľa. Hoci základné rozmery ostali bez zmien, Qashqai dostal prakticky úplne novú prednú časť, inšpirovanú vzormi starovekého japonského brnenia. Maska Qashqaia má tak výrazne štrukturovaný vzhľad od hrany kapoty až po držiak evidenčného čísla. Navyše ju lemujú trojuholníkové vložky nárazníka, ktoré nadväzujú priamo na nové svetlá. Tie s nimi akoby splývali. Denné svetlá majú teraz po päť bumerangových diód. Hlavné reflektory sú vybavené modulom adaptívnych diaľkových svetiel doplneným menšou jednotkou pre širšie rozloženie svetelného lúča. Nárazník dostal v spodnej časti efektný čierny pás. Lesklé čierne sú aj podbehy či spätné zrkadlá.

Nissan Qashqai 1,3 DIG-T CVT AWD - test 2024
Nissan Qashqai 1,3 DIG-T CVT AWD - test 2024
+19Nissan Qashqai 1,3 DIG-T CVT AWD - test 2024
Nissan Ariya Nismo - 2025 Čítajte viac Nissan Ariya Nismo: Ostrá verzia mieri aj do Európy

Platí to zvlášť pre našu verziu Tekna Plus, ktorá je vrcholom ponuky. Aj zadné svetlá majú novú grafiku so štyrmi červenými bumerangovými prvkami, ktoré kopírujú štruktúru masky. Tie smerové sú vybavené dynamickým signálom. Mierne prepracovaný bol aj zadný nárazník s jednoduchšou a elegantnejšou striebornou vložkou. Výfuk skrýva Qashqai „cudne“ pod podvozkom a nesnaží sa ho pripomínať ani atrapami, čo si ceníme. Tekna Plus je štandardne vybavená 20-palcovými diskami kolies s diamantovým výbrusom. Za dvojfarebné lakovanie, teda za čiernu strechu, si však už priplatíte 1 000 eur. Vyzerá to fajn, najmä ak s ňou splýva obrie panoramatické okno . Vynovený dizajn Qashqaiu svedčí. Spredu pôsobí homogénnejšie a aerodynamickejšie. Čo je ale dôležitejšie, zlepšil sa výkon matrixových LED svetiel, ktoré patrili doteraz len k priemerným.

Zadné svetlá majú prepracovanú grafiku, pričom... Foto: Ľuboš Pilc
Nissan Qashqai 1,3 DIG-T CVT AWD - test 2024 Zadné svetlá majú prepracovanú grafiku, pričom sa inšpirujú štruktúrou prednej masky. Nová vložka v nárazníku je jednoduchšia. Výfuk Qashqai skrýva.

V kabíne mix moderny s klasikou. A pribudla Alcantara

V kabíne nevyvoláva Qashqai extra veľké emócie. Zakladá si skôr na kvalite a nadčasovosti. To ale neznamená, že by bola kabína nudná. To rozhodne nie. Nájdete tu nápadité prešívanie sedadiel, veľmi zaujímavý obklad palubnej dosky s prírodnou štruktúrou, matné hliníkové dekorácie, klavírnu čerň či priam futuristický volič „prevodovky“. Prémiovú atmosféru posilňuje čierne čalúnenie stropu a po modernizácii vo verzii Tekna Plus aj palubná doska potiahnutá z časti Alcantarou. Tento materiál nájdete tiež na dverách. Všetko, čoho sa dotknete, je mäkké a príjemné. Qashqai je dostatočne priestranný a ponúka výbornú ergonómiu. Rozsahy nastavenia sedadiel aj volantu sú ako z učebnice, čo pri japonských autách nebýva samozrejmosťou.

Interiér pôsobí hodnotnejšie vďaka nasadeniu... Foto: Ľuboš Pilc
Nissan Qashqai 1,3 DIG-T CVT AWD - test 2024 Interiér pôsobí hodnotnejšie vďaka nasadeniu množstva Alcantary, dokonca aj na palubnej doske, krá má pred spolujazdcom nový tvar. Precíznejšia je aj grafika digitálneho prístrojového panela. Kabína je spracovaná veľmi solídne. Kombinuje klasické ovládacie prvky s moderným infotainmentom a kvalitnými materiálmi.
smell-my-dust Čítajte viac To nie je vtip: Nissan predstavil parfum. S vôňou spálených ‘gúm‘

Sedadlá sú mimoriadne pohodlné, i keď by nezaškodila výraznejšia bočná opora. A čo viac, sú elektricky ovládané, vyhrievané, ventilované a masážne! K dispozícii máte až tri programy. Dojem kazí len krátka lakťová opierka, bez možnosti akejkoľvek regulácie. Tento detail sme kritizovali už pred dvoma rokmi, ale k náprave neprišlo ani po modernizácii. Volant má tenší, no veľmi príjemný veniec. Navyše oceníte klasický hardvér na jeho ramenách. A vôbec, Qashqai je verný mechanickým ovládacím prvkom, vrátane samostatného panelu klimatizácie a otočného ovládača hlasitosti. Túto klasiku však spojil s moderným infotainmentom. Má 12,3-palcový virtuálny kokpit s peknou a dobre čitateľnou grafikou. Vyberať môžete medzi viacerými zobrazeniami – od redukovaného cez klasické až po zobrazenie, ktoré dáva dôraz na asistenčné systémy či navigáciu. Po modernizácii sa farebná schéma mení v závislosti od jazdného režimu.

Nissan Qashqai 1,3 DIG-T CVT AWD - test 2024
Nissan Qashqai 1,3 DIG-T CVT AWD - test 2024
+20Nissan Qashqai 1,3 DIG-T CVT AWD - test 2024

Kufor doháňa „rezervou“

Tekna má tiež 12,3-palcovú dotykovú centrálnu obrazovku. Reaguje rýchlo a má prehľadné menu. Plocha je rozdelená na tri časti, takže naraz môžete mať k dispozícii napríklad údaje palubného počítača, navigáciu alebo informácie o prehrávanej hudbe. Prácu s obrazovkou uľahčujú opäť tlačidlá pod displejom. Napríklad na prepnutie do nočného režimu alebo na aktiváciu cúvacej kamery, čo je veľmi praktické. Okrem toho je v ľavej časti vertikálna lišta s pikatogramami najčastejších funkcií menu. Integrovaný balík Google znamená krásne zobrazenie Google Maps či využívanie ďalších aplikácii ako Google Assistant alebo Google Play. Príjemne prekvapila aj kvalita audia Bose so subwooferom v kufri. No a Tekna Plus vám dopraje aj 10,8-palcový head-up displej. Aby sme ale nezabudli, z Qashqaia je naozaj dobrý výhľad.

Na priestor sa nebudete sťažovať ani vzadu.... Foto: Ľuboš Pilc
Nissan Qashqai 1,3 DIG-T CVT AWD - test 2024 Na priestor sa nebudete sťažovať ani vzadu. Nechýbajú dva USB-C porty ani výduchy klimatizácie.
Nissan Qashqai - 2024 Čítajte viac Nissan Qashqai: Facelift, nová verzia N-Design a vstavaný Google

V modernizovanej verzii pribudol panoramatický systém zobrazenia okolia aj s funkciou transparentnej kapoty. Skvelé v teréne. Parkovanie zas uľahčuje asistent s novou pamäťou parkovacieho miesta, ktorá ukladá najčastejšie využívané miesta na parkovanie, čo uľahčuje manévre v tesných priestoroch. Jednoducho, Qashqai je užívateľsky veľmi priateľský. Nechýba ani indukčná nabíjačka na telefóny a odkladacie priestory. Do dverí sa bez problémov zmestia 1,5-litrové fľaše. Ani vzadu nie je Qashqai skúpi na miesto. Samotné nastupovanie uľahčuje veľký uhol otvárania dverí. Na nohy je dostatok miesta. Škoda, že sklon „sedáka“ nie je trochu prudší, aby lepšie podpieral stehná a že Qashqai nemá polohovateľné operadlá. Nad hlavou je miesta dosť aj napriek tomu, že Tekna Plus má panoramatické okno s mechanizmom roletky, ktorý znižuje výšku stropu.

Kufrom Qashqai neočarí. Je tu priemerných 479... Foto: Ľuboš Pilc
Nissan Qashqai 1,3 DIG-T CVT AWD - test 2024 Kufrom Qashqai neočarí. Je tu priemerných 479 litrov. Vďaka dvojitej podlahe vie však po sklopení operadiel ponúknuť takmer vodorovnú ložnú plochu. Pritom sa dá batožinový priestor rozdeliť na dve časti. Pod podlahou je ešte dojazdová „rezerva“.
Nissan Z Čítajte viac Nissan končí s investíciami do spaľovacích motorov. Budúcnosť je elektrická

Zadní pasažieri majú k dispozícii nastaviteľné výduchy klimatizácie a dva USB-C porty. S kufrom to ale až taká sláva nie je. Najvyššia úroveň Tekna Plus ponúka totiž sofistikovanejší podvozok s nezávislým zavesením zadných kolies. Takáto náprav potrebuje viac miesta. Odpočítajte ešte litre, ktoré si vyžiadal zadný diferenciál pohonu 4WD a subwoofer. Výsledkom je 479 litrov, ešte menej než má Qashqai E-Power s batériou v kufri. Nissan však urobil maximum pre praktické využitie. Veľmi dobrý prístup zabezpečuje široké elektricky ovládané veko aj s tlačidlom pre zavretie a súčasné uzamknutie vozidla. Dvojitá podlaha má pevnú konštrukciu a je rozdelená na dve časti. Takže jeden panel môžete umiestniť vertikálne, čím sa úžitkový objem rozdelí na dve časti. Po sklopení operadiel zas vznikne dokonale rovná ložná plocha. No čo nás teší najviac, pod dnom kufra je ešte dojazdová rezerva! Dnes čosi pomaly nevídané.

© Autorské práva vyhradené

12 debata chyba
Viac na túto tému: #test #Nissan #Nissan Qashqai
Články podľa značiek