Superb sme si podrobne predstavili počas prvých jázd v Portugalsku a neskôr sa nám do rúk dostala verzia 2,0 TDI Combi. Naftový Superb bude nepochybne tým najžiadanejším. Lenže ak túžite po nízkej spotrebe, je tu ešte jedna možnosť. A veľmi zaujímavá. Rozhodnúť sa môžete pre plug-in hybrid. Ak si myslíte, že kombinácia spaľovacieho motora s elektromotorom bude tou najdrahšou, nie je to tak. Superb Combi PHEV stojí presne medzi základnými verziami 1,5 TSI (110 kW) a 2,0 TDI (110 kW), a výkonnejšími štvorkolkami 2,0 TDI 4×4 (142 kW) a 2,0 TSI 4×4 (195 kW). Takže rozhodne nemusíte mať pocit, že si za ekologickú technológiu neúmerne priplácate. Vzdať sa musíte len pohonu oboch náprav. Ten Superb iV Combi mať nemôže. A zatiaľ sa nekombinuje ani s karosériou liftback. V tomto prípade to ale vadiť určite nebude.
Navonok sa nelíši, v kufri áno
Dizajn Superbu sme rozobrali v minulom teste, takže vracať sa k nemu nebudeme. Spomeňme aspoň odlišnosti plug-in hybridu. Ani s tým ale nebude veľa práce. Svoju ekologickú povahu totiž Superb iV nijako zvlášť nezdôrazňuje. Okrem nápisu iV na veku kufra je jediným poznávacím znakom kryt nabíjacieho portu na ľavom prednom blatníku. Dokonca aj 18-palcové disky Bosana s aerodynamickými krytmi, ktoré by ste pri nabíjateľnom hybride akosi očakávali, sú za príplatok. A to sme mali stredný stupeň vybavenia Top Selection. Inak dostanete 17-palcové hliníkové kolesá. Ani interiér nevytŕča nijako z radu. V našom prípade sme ho mali zušľachtený paketom Suite Black, ktorý prináša „kožené“ čalúnenie, masážne a ventilované sedadlá, ambientné osvetlenie či zvláštnu dekoráciu palubnej dosky, ktorá pripomína uhlie.
To všetko však môžete mať aj v ostatných verziách Superbu, takže na prvý pohľad si nevšimnete nič zvláštne. Odlišnosti odhalí až menu 13-palcového infotainmentu, kde sa objavujú funkcie súvisiace s elektrickým pohonom – zobrazenie stavu nabitia batérie, grafika toku energií a tiež údaje o spotrebe elektriny a benzínu. Množstvo informácií môžete mať priamo na prístrojovom paneli. Ten je plne konfigurovateľný, takže si vyberáte to, čo vám najviac vyhovuje. Či už funkcie palubného počítača, asistenčných systémov alebo navigácie. Zaujímavé je, že informácia o dojazde spočítava do jediného údaja oba dojazdy – elektrický aj benzínový. Nezobrazujú sa samostatne. No najväčšiu zmenu odhalíte pod elektricky ovládaným zadným vekom.
Tu musel Superb iV Combi podstúpiť najväčší kompromis. Jeho kufor sa totiž zmenšil zo 690 na 510 litrov. Sklamaním však rozhodne nie je. Tých 180 mínusových litrov znie síce hrozivo, no Superb stále „stíha“ naložiť celú rodinu. Batožinový priestor je súmerný, dlhý, nechýbajú v ňom háčiky na uchytenie tašiek a po sklopení operadiel ponúka dokonale rovnú ložnú plochu. Dôvod, prečo je menší, spočíva vo zvýšení podlahy asi o 12 centimetrov. Možno budete prekvapení, ale pod ňou nenájdete trakčnú batériu. Tá je situovaná pod zadnými sedadlami. Miesto tu našla benzínová nádrž. Aj tá je ale o čosi skromnejšia. Namiesto 66 litrov do nej natankujete 45. Opäť to však nie je dôvod na paniku. Medzi plug-in hybridmi je to veľkorysá zásoba paliva. Ešte je tu miesto na nabíjací kábel či kazetu s rolovacím plató. No na rezervné koleso zabudnite. Nie je vôbec v ponuke. Vystačiť si musíte s lepiacou súpravou.