Mazda sa so svojím najnovším modelom CX-80 rozhodla vstúpiť do segmentu veľkých SUV a zároveň ponúknuť alternatívu, ktorá by mohla konkurovať aj tým najprestížnejším značkám na európskom trhu. Nová vlajková loď japonskej značky zaujme tromi radmi sedadiel, prémiovými materiálmi a samozrejme, svojimi rozmermi. Na prvý pohľad vám možno bude povedomá, pretože je vlastne predĺženou verziou modelu CX-60, alebo ak chcete, pendantom Mazdy CX-90, ktorá je veľmi úspešná na americkom trhu. O tom však neskôr.
Naozaj veľké auto
Mazda je známa svojím prístupom ku dizajnu, ktorý nazýva Kodo – Soul of Motion. Ten kladie dôraz na jednoduchosť a dynamiku a jeho princípmi sa riadi aj nová Mazda CX-80. Zaujme výraznou prednou maskou, z bočného pohľadu si však udržiava čisté línie, len chrómové lišty okolo okien umocňujú pocit luxusu. Vzadu zaujmú integrované horizontálne svetlá v tvare písmena „L“ , tiahnuce sa hlboko do stredu karosérie.
Zaujímavým detailom sú skryté výfuky a taktiež konkávne (smerom dovnútra) vyduté blatníky, pričom väčšina SUV to má naopak. Na druhú stranu, Mazda CX-80 s dĺžkou takmer 5 metrov, šírkou 1 890 a výškou 1 705 mm nepotrebuje nejaké optické rozšírenie. Pôsobí dosť impozantne aj bez neho.
Samostatnou kapitolou je rázvor 3 120 mm, čo je o výrazných 250 mm viac, než ponúka Mazda CX-60. A keďže sme sa mohli zviesť aj ňou, treba povedať, že rozdiel vo vnútornom priestore je medzi oboma modelmi naozaj výrazný nielen pri porovnaní „čísiel“, ale aj pocitovo.
A keď sme už pri sedení, Mazda CX-80 ponúka tri rôzne konfigurácie sedadiel v druhom rade, čo zabezpečuje veľkú flexibilitu podľa potrieb majiteľa. K dispozícii je trojsedadlová lavica (pre sedem pasažierov), dve samostatné „kapitánske“ sedadlá s priechodom alebo s centrálnou konzolou aj so stolčekom (pre šesť miest). Druhý rad sedadiel je navyše posuvný v rozsahu 120 mm a operadlá sa v ňom dajú sklápať o 15 až 33 stupňov.
Do tretieho radu sa vojdú cestujúci s výškou okolo 170 cm, respektíve možno o niečo viac. Prístupný je relatívne jednoducho preklopením sedadiel v 2. rade a vstup do vozidla uľahčujú aj zadné dvere, ktoré možno otvoriť v takmer 90-stupňovom uhle.
Interiér z hľadiska vnímanej kvality pôsobí jednoznačne prémiovo, impozantný je aj mimoriadne široký stredový tunel. My by sme možno privítali o niečo užší a viac priestoru na nohy. Tým nechceme povedať, že je ho v CX-80 málo, no z hľadiska maximalizácie komfortu by sa nám to pozdávalo viac. Široká prístrojová doska prechádza plynulo do dverových panelov, čím opticky ešte viac rozširuje vnútorný priestor.
Mazda CX-80 však nie je len o dizajne a priestrannosti, ale aj o technológiách. Vodič má pred sebou 12,3-palcový digitálny prístrojový štít, ktorý dopĺňa 12,3-palcový centrálny dotykový displej infotainmentu. Ten podporuje protokoly Apple CarPlay a Android Auto a nechýba ani hlasové ovládanie Alexa. Hlasom možno ovládať rôzne funkcie ako je klimatizácia, prehrávanie hudby, navigácia alebo dokonca kontrola inteligentnej domácnosti pomocou hlasových príkazov. Telefóny možno nabíjať aj bezdrôtovo a cestovný komfort umocňuje high-endové audio Bose s 12 reproduktormi (nie v základe). Za praktickú považujeme aj funkciu See-Through View, ktorá zjednodušuje parkovanie v úzkych priestoroch tým, že zobrazuje navádzacie čiary nielen za vozidlom, ale aj pred ním.