Toyotu C-HR druhej generácie sme si už vyskúšali a podrobne predstavili v silnejšej hybridnej verzii 2,0 Hybrid AWD-i Premiere Edition. Teraz sa nám do rúk dostal ďalší exemplár. A bol na to dobrý dôvod. Verzia PHEV si totiž požičala plug-in hybridný pohon z Priusu. Navyše, sme C-HR PHEV dostali v módnej športovej línii GR Sport. Vyzerá fantasticky. Veď už v základe pripomína tento kompaktný crossover priam futuristický koncept, ktorý ktosi uniesol z autosalónu. Sama toyota ho charakterizuje ako „superkupé“. No a v dvojfarebnom vyhotovení a na impozantných 20-palcových kolesách, ktoré sú pre GR štandardom, má ešte emotívnejší punc. Od bežnej C-HR sa líši aj plaketami GR na prednej maske či na veku kufra. Je tu ale jedna vec, ktorú si nemusíte všimnúť na prvý pohľad.
Za volantom ako v kupé
Ak sa rozhodnete pre plug-in hybrid, spod prahov bude vytŕčať ochranný box batérie. Takéto umiestnenie akumulátora síce znižuje ťažisko, ale zároveň aj svetlú výšku. Výsledkom je len 137 mm, o 28 menej ako pri hybride. To zodpovedá skôr bežným hatchbackom, než autu, ktoré sa tvári ako crossover. Pri verzii GR Sport to ale vadiť nemusí. Na prašné cesty s ňou asi mieriť nebudete. Najlepšie sa aj tak cíti na asfalte. Inak sa plug-in od ostatných súrodencov nijak zvlášť nelíši. Upozorňuje na to len nápis PHEV na piatych dverách a, samozrejme, druhé veko na zadnom blatníku, ktoré ukrýva nabíjací konektor. Aj pri Plug-in hybride si môžete vychutnať vychytávku v podobe svietiaceho nápisu C-HR v lište medzi zadnými svetlami. Rozsvieti sa, keď k autu prichádzate alebo od neho odchádzate.
Na zapustené kľučky dverí si treba chvíľu zvykať. Pôsobia efektne, ale rozhodne nejde o ergonomický zázrak. Veľmi praktické nie sú. Navyše, po naštartovaní sa zasunú späť do karosérie, čo sprevádza v kabíne nepríjemný úder, ktorý vás priam vystraší.. Naopak, čo si zamilujete, je útulný a kompaktný kokpit. Zvlášť vo verzii GR Sport, ktorá vás víta úžasnými anatomickými sedadlami. Držia v zákrutách, no napriek tomu sú stále dostatočne pohodlné. K dokonalosti im chýba snáď len výsuvná stehenná podpera. No a páčiť sa vám bude aj skosený 3-ramenný volant s plaketou GR a dostatkom hardvéru. Športový šmrnc dotvárajú červené stehy na čalúnení a efektné ambientné osvetlenie. Inak sa interiér GR Sport zásadne nelíši. Veď aj v bežných verziách si pripadáte takmer ako v „rakete“. Obopína vás vysoký stredový tunel s asymetrickou konzolou a bohato modelované výplne dverí.
Pochvalu si zaslúžia aj materiály. Palubnú dosku pokrýva mäkký plast a lakťové opierky sú čalúnené Alcantarou. Pôsobí to vyslovene prémiovo. Sťažovať si nebudete ani na výhľad vpred cez relatívne štíhle stĺpiky. Pomáhajú tiež spätné zrkadlá na nožičkách. Horšie je to pri pohľade dozadu. Malý priezor okna je o to horší, že na C-HR nenájdete stierač. No je tu záchrana v podobe digitálneho spätného zrkadla a cúvacej kamery. Virtuálny kokpit s 12,3-palcovým TFT displejom obsahuje všetky potrebné informácie. Nastaviť sa dá dokonca aj analógová grafika. Ale skôr zvolíte digitálnu a po stranách napríklad údaje o spotrebe či toku energie. Prehľadný je tiež 12,3-palcový infotainment. Toyota ho obdarila troma tlačidlami, takže napríklad hlasitosť rádia nemusíte riešiť cez obrazovku.
Kufor s kompromismi
Napokon, C-HR je na hardvér štedrá. Nájdete tu dokonca samostatný panel klimatizácie. Ponúka tiež ľahko prístupné držiaky na nápoje, dva USB-C porty a k tomu indukčnú nabíjačku na smartfóny. Do dverí sa zmestia 1,5-litrové fľaše, čo by ste od tohto „kupé“ asi neočakávali. Na zadných sedadlách od C-HR asi neočakávate priestorovú štedrosť, ale budete milo prekvapení. Nie je to vôbec zlé. Na kolená ostáva primeraná rezerva a chodidlá si zasuniete pod predné „sedáky“. Aj nad hlavou je dosť miesta. Klaustrofobické pocity sú skôr dielom miniatúrnych okienok vo dverách. Ich spodná hrana je umiestnená tak vysoko, že malé deti toho z auta veľa neuvidia. Jednoducho, za krásu sa platí.
Pochvalu si nezaslúžia ani malé dvere, takže prístup do zadnej časti kabíny nepoteší. Šetrilo sa tiež na materiáloch. Plasty vo dverách sú tu oveľa tvrdšie a lacnejšie. V kufri sa zas musíte zmieriť s tým, že plug-in hybridná verzia je tá, ktorá ponúka najmenej litrov na batožinu. Kým hybridná predokolka má veľmi slušný objem 388 litrov a štvorkolka 364, nabíjateľný hybrid ponúka len 310 litrov a vo vyšších úrovniach vybavenia so subwooferom v kufri dokonca len 296. To bol aj náš prípad, keďže GR Sport Premiere Edition je vlastne tou najdrahšou a najlepšie vybavenou verziou. Pod zvýšeným dnom nájdete ešte priestor na nabíjací kábel, lekárničku a lepiacu súpravu. Inak je ale kufor súmerný a po sklopení operadiel ponúkne vodorovnú ložnú plochu. Prístup doň uľahčuje elektricky ovládané veko.