Mini patrí na Slovensku skôr ku klubovým značkám. Malé auto za relatívne nie malé peniaze si totiž naozaj môže dovoliť len ten, kto naň má a kto ho jednoznačne chce. Na druhú stranu – Mini je ikonická značka, ktorá si aj v čase čoraz väčšej unifikácie áut dokázala zachovať charizmu nielen vďaka dizajnu, ale aj naozaj výnimočným jazdným vlastnostiam.
Aj preto sa minulý rok na Slovensku predalo takmer 140 áut tejto britskej značky, patriacej pod krídla BMW. Z nich bol jednoznačne najpopulárnejším modelom Mini Cooper, teda auto, ktorého test práve čítate. Predalo sa ich 61. V tomto roku po prvých troch kvartáloch, teda za mesiace január až september, sa predalo 99 kusov Mini a opäť je najúspešnejším Mini Cooper.
Výrazný facelift
Mini Cooper so spaľovacími motormi prešiel koncom minulého roku pomerne radikálnym faceliftom, ktorý ho vizuálne veľmi priblížil jeho elektrickým súrodencom postaveným na novej platforme, no jeho základom je stále pôvodná generácia. Nová 8-uholníková maska, nové svetlá a úplne nové trojuholníkové zadné svetlá síce vytvárajú dojem úplnej novinky, no sú tu dva znaky, ktoré nejdú prehliadnuť. Kým elektrický Cooper E a SE majú zapustené kľučky dverí a prednú kapotu oddelenú od blatníkov, Cooper C a Cooper S majú klasické kľučky a k tomu tradičnú kapotu integrovanú s blatníkmi. Nové svetlá dávajú na výber z troch druhov svetelného podpisu denných diód.
A je tu ešte jedna dizajnová odlišnosť – aj Mini Cooper S si môžete objednať so športovým „ospojlerovaným“ vzhľadom ostrej verzie John Cooper Works (JCW). Za tento upgrade si priplatíte vyše 7 200 eur, no nedostanete len auto s úplne inou a podstatne agresívnejšou prednou a zadnou časťou, ale aj s čiernou strechou a stropom, so športovými sedadlami, adaptívnym podvozkom, výkonnejšími športovými brzdami, špeciálnymi 17-palcovými kolesami, vyhradenými pre verziu JCW a ďalšími doplnkami. Aj keď nie sme fanúšikmi prílišného zdôrazňovania športovosti a dynamiky, musíme priznať, že v tejto kombinácii vyzerá Mini Cooper mimoriadne dobre. Koniec-koncov, posúďte sami na fotografiách.
Ale späť k zmenám. V štýle elektrických Mini bol prepracovaný aj interiér. A to kompletne. Nová je minimalistická, textíliou potiahnutá palubná doska, volant aj kruhový OLED displej s priemerom až 240 mm. Hardvér tu už takmer nenájdete. Zmizli typické kolískové prepínače na stredovej konzole či tradičný ovládač prevodovky. Najdôležitejšie funkcie sú umiestnené v oválnej lište pod obrazovkou. Nájdete tu parkovaciu brzdu, volič prevodovky, „štartovací otočný kľúč“, prepínanie režimov jazdy a ovládanie hlasitosti. V oblasti stredového tunela sa teraz nachádza indukčná nabíjačka smartfónov a medzi sedadlami držiak na poháre a veľký odkladací box. Pocit priestoru umocňuje panoramatická presklená strecha, teda ak si ju doplatíte.
V interiéri jednoznačne cítiť obrovský posun v kvalite. S čistým svedomím ho možno z hľadiska spracovania nazvať prémiovým. Veľký centrálny displej má skvelé rozlíšenie a reaguje rovnako rýchlo, ako displej kvalitného smartfónu. Hrať a možno so svetelným uvítaním, s ambientným podsvietením a s jazdnými režimami, ktoré celkom priliehavo nazývajú „zmenou zážitku“. Športové sedadlá nielen dobre vyzerajú a poskytujú pri dynamickej jazde oporu, ale sú aj pomerne pohodlné.