Pokračovanie článku: Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid. Kombi od AMG je fakt drahé, ale dáva zmysel

600 koní a stovka za 4 sekundy

Pozrime sa pod kapotu. Ak by sme si toto auto mali stručne predstaviť, tak AMG E53 je plug-in hybrid s kombinovaným výkonom až 585 koní (so špeciálnym režimom „Race Start“ dočasne zvýšeným na 612 koní). Má silný šesťvalcový trojlitrový motor s výkonom 443 koní a 120 kW (163 koní) elektromotor s integrovanou deväťstupňovou športovou automatickou prevodovkou. Dopĺňa ich 400 V trakčná batéria s využiteľnou kapacitou 21,2 kWh, ktorá autu aj v reále umožní približne 90-kilometrový čisto elektrický dojazd. Impozantný je aj systémový krútiaci moment na úrovni 750 Nm.

Športové sedadlá AMG sú súčasťou výbavy Edition 1. Foto: Pravda, Martin Domček
Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4Matic+ kombi (2024) Športové sedadlá AMG sú súčasťou výbavy Edition 1.

Hoci E53 váži 2435 kg (v prípade kombi), má impozantné zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy s aktivovaným systémom Race Start (4,1 sekundy bez neho). Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 275 km/h s voliteľným AMG Driver's balíkom, bez neho je „len“ 250 km/h.

Aj pri takýchto parametroch E53 AMG poskytuje až prekvapivo hladký a kultivovaný zážitok z jazdy. Pri rozjazde sa automaticky zapína elektrický režim, čo zabezpečuje plynulý a tichý štart. Ak vodič potrebuje viac výkonu alebo ak sa batéria vybije, benzínový motor sa zapojí automaticky a prepne sa do režimu Comfort. Vodič samozrejme môže meniť jazdné režimy (spolu 7) ľubovoľne. V elektrickom režime ale treba rátať s maximálnou rýchlosťou obmedzenou na 140 km/h.

Na náš vkus je na tomto športovom volante dosť... Foto: Pravda, Martin Domček
Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4Matic+ kombi (2024) Na náš vkus je na tomto športovom volante dosť ovládačov a niektoré z nich sú priveľmi citlivé.

Podvozok E53 je vybavený oceľovými pružinami a adaptívnymi tlmičmi Bilstein s troma rôznymi režimami. Aj keď je nastavený pre dynamickú jazdu, poskytuje prekvapivo komfortnú jazdu aj na dlhších trasách. Pri jazde cez serpentíny na horskom priechode zvládal ostré zákruty bravúrne a správal sa neutrálne. Systém riadenia zadných kolies, ktorý je štandardom, prispieva k zvýšeniu obratnosti a stability auta pri vyšších rýchlostiach. Zadné kolesá sa otáčajú v opačnom smere ako predné pri nízkych rýchlostiach, čo zlepšuje manévrovateľnosť, zatiaľ čo pri vyšších rýchlostiach sa otáčajú rovnakým smerom, čím zvyšujú stabilitu.

Aj pri vyšších rýchlostiach na diaľnici zostáva auto. Riadenie je veľmi presné, avšak možno by to chcelo o niečo viac spätnej väzby. Zaujímavé sú potom tiež údaje o spotrebe. V hybridnom režime počítajte so spotrebou medzi 2 až 3 litrami, aj keď výrobca udáva rozpätie od 0,9 do 1,1 litra benzínu na 100 km. V elektrickom režime sa dá zmestiť do výrobcom udávaného rozpätia 24,1 až 26,7 kWh/100 km a po vybití batérie sme jazdili s priemerom tesne pod 10 litrami. Ale treba zdôrazniť, že spotreba takto výkonného plug-in hybridu výrazne závisí od zvoleného jazdného režimu, štýlu šoférovania a profilu trasy.

Záver

Mercedes-AMG E53 Hybrid 4Matic kombi je všestranné auto, ktoré ponúka kombináciu výkonu, pohodlia a efektívnosti. Je to jednoducho AMG, ktoré dokáže byť zároveň úsporné. To by sa ešte pred pár rokmi stať nemohlo. Aj keď sa nevyznačuje najvýraznejšou dynamikou vo svojej triede, jeho silnou stránkou je obrovská kultivovanosť, vďaka ktorej je bez problémov použiteľné aj ako rodinné auto na dlhé cesty.

Vzadu nechýbajú svetlá s novým svetelným podpisom. Foto: Pravda, Martin Domček
Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4Matic+ kombi (2024) Vzadu nechýbajú svetlá s novým svetelným podpisom.

Svojim charakterom to možno nie je úplne extrémny športiak, ale skôr by sme ho prirovnali k vysokovýkonnému GT s pridanou hodnotou v podobe praktickosti a univerzálnej využiteľnosti, ktoré je dostatočne pohodlné, no po individuálnom nastavení umožňuje naozaj športovú jazdu a nestratí sa ani na okruhu. A takto všestranných áut nie je na trhu veľmi veľa.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 3 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #kombi #plug-in hybrid #luxusné autá #Mercedes-AMG E 53 Hybrid
Články podľa značiek