Fio bankaFio banka

Test: BMW 550e xDrive. Silný šesťvalec s elektrickou výpomocou ‘to dá‘ aj za 3 litre

BMW 550e xDrive zaujalo hi-tech prevedením a skvelým zrýchlením. Nabíjať by sa však mohlo rýchlejšie a cenu má naozaj neskromnú.

17.11.2024 07:00
debata (9)
Len pre zaujímavosť – testovali sme vôbec prvé... Foto: Pravda, Martin Domček
BMW 550e xDrive (2024) Len pre zaujímavosť – testovali sme vôbec prvé BMW radu 5, ktoré svojou dĺžkou prekonalo 5-metrovú hranicu.

BMW 550e xDrive je technologicky vyspelý plug-in hybrid, ktorý spája dobrý elektrický dojazd s výkonným benzínovým šesťvalcom. Máte v ňom akoby dve autá v jednom, ale treba povedať, že že tento model má svoje silné, ale aj aj slabšie stránky. BMW vytvorilo dynamický manažérsky sedan, ktorý by mal lákať motoristov premýšľajúcich ekologickejšie, no túžiacich aj po športovom aute. Pozrime sa podrodnejšie na to, či sa to podarilo.

Veľké, možno až príliš

Na prvý pohľad BMW 550e xDrive nepochybne zaujme. Robustný dizajn so zväčšenou maskou a ostrými líniami mu pridáva na agresívnom výraze, ktorý na ceste určite nezapadne. S dĺžkou 5,06 metra a rozšíreným rázvorom však môže niekomu pripadať až prehnane veľké. Len pre zaujímavosť – je to vôbec prvé BMW radu 5, ktoré svojou dĺžkou prekonalo 5-metrovú hranicu. Niekomu to možno nemusí úplne vyhovovať, najmä pri parkovaní v meste, ale problém je skôr niekde inde. Z nášho pohľadu sa agresívnejší dizajn možno trochu vzdialil od klasickej konzervatívnej elegancie, ktorá manažérskym limuzínam asi svedčí o niečo viac.

Interiér pôsobí minimalisticky a hi-tech. Foto: Pravda, Martin Domček
BMW 550e xDrive (2024) Interiér pôsobí minimalisticky a hi-tech.

Keď sa posadíte do kabíny, obklopí vás niečo, čo by sme asi nazvali „hi-tech luxus“. A keď sa v aute budete cítiť ako vo vlajkovej lodi radu 7, bude to oprávnené. Prístrojovej doske dominuje 12,3-palcovú digitálny prístrojový štít a až 14,9-palcový stredový displej infotainmentu. Dizajnová príbuznosť je však v interiéri medzi oboma autami nepopierateľná.

Snaha minimalizovať hardvérové tlačidlá a presunúť väčšinu ovládačov na dotykovú obrazovku systému iDrive 8.5 (displej mimochodom funguje absolútne bezchybne a rovnako rýchlo ako na špičkových smartfónoch) nie je úplne bezchybná. Niektoré funkcie, ktoré potrebujete počas jazdy, vyžadujú až príliš veľa pozornosti a často aj niekoľko klikov navyše, čo môže odvádzať pozornosť od cesty. Toto auto sa musíte postupne naučiť ovládať rovnako, ako keď dostanete tablet alebo smartfón s novým operačným systémom. Ale na druhú stranu – ak si tú prácu dáte, zistíte, že novú „päťku“ si dokážete takmer dokonale prispôsobiť podľa vlastných preferencií. A to je super.

Bližšie sme sa pozreli na nové BMW X1
Video

Takmer k dokonalosti priviedli dizajnéri BMW aj ambientné osvetlenie, ktoré sa zaujímavo mení v závislosti od zvoleného režimu jazdy a audio Bowers & Wilkins s výborným zvukom.

Facebook X.com 9 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #4x4 #plug-in hybrid #PHEV #test auta #autotest #BMW 550e xDrive
Články podľa značiek