Fio bankaFio banka

Vyskúšali sme Hondu ZR-V. S benzínovým dvojlitrom dokáže jazdiť pod 6 litrov

ZR-V využíva benzínový dvojliter hlavne ako generátor energie pre elektromotor, no dokáže aj poháňať auto. Preto je tichá a v meste mimoriadne úsporná.

24.11.2024 07:00
debata (8)
Spredu auto zaujme relatívne výraznou maskou,... Foto: Pravda, Martin Domček
Honda ZR-V e:HEV (2024) Spredu auto zaujme relatívne výraznou maskou, inak však pôsobí konzervatívne.

Honda sa v posledných rokoch trochu vytratila z pozornosti Slovákov, no vyzerá to tak, že v tomto roku začala chytať druhý dych. Už po prvých troch kvartáloch, teda za mesiace január až september totiž dokázala predať viac áut, než za celý uplynulý rok.

Môžeme byť konkrétni – v roku 2023 sa na Slovensku zaregistrovalo 424 nových áut tejto japonskej značky, no v tomto roku to bolo po prvých troch kvartáloch už takmer o 50 áut viac. Asi neprekvapí, že zatiaľ najväčšími bestsellermi zatiaľ sú Honda CR-V (175 kusov) a Honda HR-V (145 kusov).

Interiér je jednoduchý, prehľadný a navrhnutý s... Foto: Pravda, Martin Domček
Honda ZR-V e:HEV (2024) Interiér je jednoduchý, prehľadný a navrhnutý s dôrazom na vnímanú kvalitu.

Nami testovaná Honda ZR-V je zatiaľ tretia, tento rok sa za prvých 9 mesiacov predalo 88 kusov, takže s vysokou mierou pravdepodobnosti jej predaj na konci roku dosiahne trojciferné číslo. Z nášho pohľadu by si možno zaslúžila aj väčšiu pozornosť, pretože je to naozaj zaujímavé auto – a nielen kvôli originálne riešenému pohonu.

Konzervatívny dizajn, kvalitné spracovanie

Teda, aby sme boli úprimní, navonok ZR-V možno až tak zaujímavá nie je. Je to totiž z hľadiska vonkajšieho dizajnu relatívne konzervatívne riešené a pomerne nenápadné auto. Niektorí ľudia, vrátane autora tohto textu, to síce vnímajú ako pozitívum, ale asi budeme v menšine. Rozmerovo vypĺňa relatívne veľkú medzeru medzi dvomi vyššie spomínanými bestsellermi značky – väčšou Hondou CR-V a menšou HR-V.

Test: Honda Jazz - jedno z najpraktickejších malých áut
Video

Testovaná ZR-V je oproti crossoveru HR-V dlhšia o 213 mm a má o 47 mm dlhší rázvor. V porovnaní s CR-V je však o 138 mm kratšia a rázvor má menší o 43 mm. Takže ZR-V vypĺňa medzeru medzi nimi takmer dokonale.

Jediným dizajnovo výraznejším prvkom na aute je predná časť s veľkou šesťuholníkovou maskou chladiča, štíhlymi LED svetlometmi a dynamickými líniami, ktoré prechádzajú celou karosériou. Zadná časť s decentným spojlerom a zapustenými svetlami už pôsobí konzervatívnejšie. V porovnaní s konkurentmi ako napríklad Kia Sportage či Hyundai Tucson pôsobí Honda ZR-V tak trochu ako šedá myška, ale na druhú stranu – tento nenápadný ale elegantný dizajn starne len veľmi pozvoľna a nehrozí, že sa rýchlo opozerá.

Honda ZR-V e:HEV (2024)
Honda ZR-V e:HEV (2024)
+11Honda ZR-V e:HEV (2024)

V kabíne, aspoň tam, kam vidíme a bežne dočiahneme, je cítiť veľký dôraz na vnímanú kvalitu, interiér je nielen dobre spracovaný, ale aj pomerne priestranný. Predné sedadlá sú pohodlné a ergonomicky tvarované, čo oceníte pri dlhších cestách. Zadná lavica poskytuje dostatok priestoru pre nohy a hlavu aj pre vyšších pasažierov.

Dôraz na bezpečnosť

Dominantným prvkom v interiéri je 9-palcový dotykový displej infotainmentu podporujúci bezdrôtové pripojenie Apple CarPlay a Android Auto. Má prehľadné rozhranie, rýchlu odozvu a fyzické tlačidlá pre základné funkcie, ako je napríklad klimatizácia. Sekunduje mu 10,2-palcový digitálny prístrojový štít a súčasťou najvyššej výbavy je aj head-up displej. Oba sú intuitívne a dobre čitateľné. Avšak v porovnaní s konkurenciou by mohol displej infotainmentu obsahovať viac možností individualizácie a grafika navigácie by si tiež zaslúžila „update“.

Základom bezpečnosti je balík Honda Sensing, ktorý zahŕňa množstvo asistenčných systémov vrátane adaptívneho tempomatu, systému na udržiavanie auta vo zvolenom jazdnom pruhu, upozornenia na autá, chodcov alebo bicykle prichádzajúce zozadu alebo zboku a núdzového brzdenia. Tieto systémy fungujú spoľahlivo, hoci niektoré sú niekedy až príliš citlivé, napríklad pri rozpoznávaní dopravných značiek alebo upozorňovaní na nebezpečenstvo.

Honda ZR-V e:HEV (2024)
Honda ZR-V e:HEV (2024)
+12Honda ZR-V e:HEV (2024)

Praktický je asistent pre jazdu v zápche, ktorý musí byť aktivovaný spolu s adaptívnym tempomatom – potom vaše auto automaticky nasleduje pri dodržaní bezpečnej vzdialenosti auto vpredu a zároveň sa neustále udržiava v strede jazdného pruhu. Samozrejme, komplexnosť balíku Honda Sensing závisí aj od výbavy konkrétneho auta, pričom k nemu existuje aj doplnkový balík s rozširujúcimi funkciami.

Hoci interiér pôsobí na prvý pohľad luxusne, pri bližšom pohľade nájdete tvrdé plasty na menej viditeľných miestach, čo môže niekoho trochu sklamať v porovnaní s prémiovými modelmi, ale nemôžeme povedať, že nám by to nejako extra prekážalo. Batožinový priestor s objemom 380 litrov je praktický, ale z hľadiska objemu oproti konkurentom príliš neohúri.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 8 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #hybrid #test auta #autotest #Honda ZR-V
Články podľa značiek