Hybrid kombinuje atmosférický zážihový štvorvalec s objemom 1,6 litra a maximálnym výkonom 69 kW s elektromotorom s výkonom 36 kW. Dopĺňa ich 15 kW štartér-generátor. Systémový výkon je 104 kilowattov. Zaujímavá je automatická prevodovka Multimode so štyrmi rýchlostnými stupňami pre spaľovací agregát a dvoma pre elektromotor. Ten využíva počas jazdy dobíjanú batériu s kapacitou 1,2 kWh. Pokiaľ chcete Duster s automatickou prevodovkou, bude pre vás hybrid jedinou možnosťou. Všetky ostatné verzie totiž využívajú manuálnu 6-stupňovú prevodovku.

Pokiaľ ide o spotrebu, dostali sme sa na priemer 5,3 litra pri približne rovnomernom rozložení jázd medzi mesto, okresky a diaľnicu. V meste je hybrid bezchybný, jazda je tichá a elektromotor poskytuje veľmi slušné zrýchlenie pri rozbiehaní sa z križovatky. Na okreskách zostáva pri bežnej jazde stabilný, veľmi dobre sa ovláda a dobre drží stopu. Ak sa však rozhodnete pre dynamickejšiu jazdu, prevodovka vám možno bude pripadať trochu pomalšia a taktiež keď sa bude snažiť spaľovací motor dobíjať batériu, celkom to počuť.
V porovnaní s verziou Eco-G 100, kombinujúcou benzínový a plynový pohon budete jazdiť s hybridom s priemernou spotrebou približne o 1,5 litra nižšou (cca o 2,5 pri využití plynu), no za hybrid v rovnakej výbave zaplatíte takmer o 5-tisíc eur viac. Pokiaľ vám stačí nižší výkon a uspokojíte sa s manuálom, tak možno by sme z hľadiska úspornosti (a s prihliadnutím aj na cenu plynu) predsa len uprednostnili základný plynovo-benzínový variant. Pravdou je, že ani s mild hybridom TCe 130 nebudete mať oveľa vyššiu spotrebu, má porovnateľný výkon a stále je oproti full hybridu v rovnakej výbave cca o tri tisícky lacnejší.

Štvorkolka TCe 130 využíva 1,2-litrový trojvalcový benzínový motor s výkonom 96 kW (131 k), doplnený 48-voltovým mild-hybridným systémom, ktorý znižuje spotrebu paliva až o 10 % v porovnaní s konvenčným benzínovým motorom. Nám sa na identických cestách, ktoré sme prešli aj s hybridom priemerná spotreba ustálila na úrovni 6,6 litra.
Špecifikom tohto modelu je päť jazdných režimov, ktoré sa volia otočným ovládačom na stredovej konzole – Auto, Sneh, Blato/Piesok, Off-road a Eco. Tie automaticky optimalizujú správanie sa auta podľa typu zvoleného povrchu. Po prepnutí do Offroad módu sa pohon 4 × 4 uzamkne a pri vyššej rýchlosti sa vie automaticky odomknúť. Pri tomto režime vidíte aj údaje o sklone, klesaní a bočnom náklone auta. Štvorkolka oproti hybridu v teréne vyniká vďaka svetlej výške 217 mm a nájazdovým uhlom 31° vpredu a 36° vzadu, čo sú veľmi slušné hodnoty.

Na ceste je verzia 4×4 aj vďaka maximálnemu krútiacemu momentu 230 Nm, dostupnému už od 2 100 otáčok relatívne svižná a manuálna prevodovka umožňuje pomerne dobre využiť dynamický potenciál testovaného trojvalca s výkonom 96 kW.
Porovnateľné ceny
Obe verzie sú na ceste pomerne komfortné, len cestujúci vzadu si musia zvyknúť na relatívne vyšší posed. Jedinou drobnou výhradou k obom modelom je z nášho pohľadu relatívne vyššia hlučnosť pri rýchlostiach na hranici povoleného diaľničného maxima a vyšších.
Hybrid a štvorkolka majú v rovnakých výbavách takmer identické ceny, štvorkolka je o 300 eur lacnejšia. Najlacnejšiu štvorkolku vo výbave Expression kúpite za 23 590 eur a hybrid v rovnakej výbave vyjde na 23 890 eur. My sme obe autá testovali v najvyššej výbave Extreme, v ktorej za štvorkolku dáte 24 990 eur a za hybrid 25 290 eur.