Na test sme si tentoraz zvolili jedno z pomerne žiadaných áut – naftový kombík s manuálnou prevodovkou láka mnohých pre úspornosť, veľký kufor a fakt, že manuálna prevodovka je menej náchylná na poruchy a jej servis je zväčša v porovnaní s automatom lacnejší.

Testovaný Peugeot 308 bol z roku 2018, čiže išlo o druhú generáciu, ktorá mala práve po facelifte. Pod kapotou však mala pôvodnú naftovú jednašestku, ktorú krátko nato nahradila nová jednapäťka s výkonom o niečo vyšším než mal pôvodný motor. Auto malo najazdených necelých 150-tisíc kilometrov.
Pár drobných chybičiek
Pokiaľ ide o vonkajšie zmeny, tristoosmička sa prednou časťou viac priblížila mladším súrodencom, napríklad novým „dvojičkám“ 3008 a 5008, respektíve modernizovanému Peugeotu 2008. Dostala novú, väčšiu masku s centrálne situovaným logom, ktoré sa na ňu presťahovalo z kapoty. Horizontálne lamely v nej nahradili chrómové plôšky. Auto dostalo aj úplne nový predný nárazník s výraznými vertikálnymi hranami zasahujúcimi do reflektorov so zmenenou grafikou.
Dobrou správou pre prípadných záujemcov je, že sa pri Peugeote spolu s modernizáciou výrazne zvýšila kvalita spracovania a spoľahlivosť elektroniky. Tá poslúcha, objavujú sa len drobnosti, ktoré sa dajú s pomocou diagnostiky ľahko riešiť.
Po príchode druhej generácie v modelových rokoch 2013 až 2015 občas štrajkoval palubný infotainment, respektíve jeho dotykový displej, ktorý vo veľmi nízkych teplotách nereagoval. Veľkým bonusom testovaného auta je vysoko nadštandardná antikorózna ochrana. S hrdzavením by ste pri tomto aute rozhodne nejaké väčšie problémy nemali mať.
Úsporné
Testovaný Peugeot 308 SW mal pod kapotou naftový motor s objemom 1,6 litra a výkonom 88 kW, doplnený 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Z hľadiska výkonu je to auto, ktoré sa dobre osvedčí na dlhých cestách rovnako ako v mestskej premávke. Maximálna rýchlosť je priemerných 189 km/h. Filter pevných častíc (DPF), ktorým je motor vybavený, účinne znižuje emisie, ale môže znamenať aj drahší servis. Pri kúpe ojazdeného vozidla odporúčame skontrolovať stav filtra. Batožinový priestor s objemom 610 litrov je ďalšou silnou stránkou tohto auta.
Pred časom sme testovali jazdený Peugeot 2008 z roku 2014, ktorý mal jednu menšiu chybu, ale objavila sa aj v testovanej tristoosmičke z roku 2017. Tieto autá mali nevhodne tvarovanú olejovú vaňu, v ktorej pri výmene na dne zostával zvyšok starého oleja aj s nečistotami a nahromadený kal mohol viesť až k zadretiu turbodúchadla. Preto si niektorí majitelia týchto modelov dávali vaňu vymeniť za upravenú, pri ktorej tento problém nebol. Takisto si možno tak cca po stotisíc kilometroch dať olejovú vaňu mechanicky vyčistiť.
Prepracovaný motor 1.6 HDI, ktorý sa nachádzal pod kapotou testovanej tristoosmičky, má upravených viacero komponentov, a teda je spoľahlivejší ako jeho predchodca. Nemá dvojhmotový zotrvačník a ani turbo s variabilnou geometriou lopatiek, ide tak o jednoduchý motor s nenáročným servisom a nízkym rizikom porúch. Takisto sa vyznačuje nízkou spotrebou, my sme dosiahli kombinovaný priemer tesne pod 5-litrovou hranicou.
Jazdený Peugeot 308 II. generácie po facelifte je pomerne spoľahlivým autom, ktoré nemá vážnejšie nedostatky. K jeho silným stránkam patrí úsporný diesel, veľký kufor a dobrá antikorózna ochrana.