Octavia je na slovenskom trhu veľkým bestsellerom a rebríčkom predajnosti kraľuje s takým náskokom, že už niekoľko mesiacov je jasné, že sa opäť aj v tomto roku stane najpredávanejším autom na Slovensku. Stačí sa pozrieť na konkrétne čísla. Za prvých 10 mesiacov sa z tohto modelu na Slovensku predalo 3 659 kusov , čo značí, že má náskok 399 áut pred druhým v poradí, čo je Fabia s predajom 3 260 kusov.
V rámci nižšej strednej triedy je jej najväčším konkurentom Hyundai i30 (v rebríčku najpredávanejších áut je predbežne tretí), pred ktorým má náskok takmer 600 predaných áut. V tomto roku predaj novodobej Octavie (všetkých generácií) prekročí na Slovensku hranicu 160-tisíc kusov.
Darí sa jej však nielen na Slovensku. Od roku 1996, keď prišla na svet jej prvá novodobá generácia, putovalo k zákazníkom už vyše 7 miliónov kusov a od roku 2016 je navyše Octavia Combi najpredávanejším kombíkom v Európe. V tomto roku Octavii po prvých troch kvartáloch patrilo s predajom vyše 140-tisíc kusov ôsme miesto v rebríčku najpredávanejších áut v Európe.
Vylepšený exteriér aj interiér
Octavia prešla začiatkom tohto roku modernizáciou, takže sa aspoň krátko zastavme pri dizajne. Vynovenú Octaviu spoznáte na prvý pohľad vďaka širšej maske, ktorej kraje boli prispôsobené tak, aby lepšie nadväzovali na úplne nové LED (vo vyššej výbave matrixové) reflektory, ktoré zároveň nahrádzajú funkciu klasických hmloviek. Mierne sa zmenil aj spodný otvor pre prívod chladiaceho vzduchu na prednom nárazníku a dizajnéri upravili bočné strany masky chladiča tak, aby zodpovedali výške nových svetlometov.
Na kapote je aktuálne logo Škody a na zadnom veku nápis Škoda. Vzadu sú štandardom diódové svetlá v súlade s novou grafickou identitou značky, v základnej výbave však zostali bez zmeny. Dizajnové úpravy, najmä nárazníkov, viedli k zväčšeniu celkovej dĺžky auta o deväť milimetrov na konečných 4 698 mm.
Výrazne sa zlepšila štandardná výbava. Vodič má pred sebou úplne nový 10-palcový digitálny kokpit, ktorý nahrádza analógový prístrojový panel s displejom Maxi-DOT. Octavia má tiež premiérovo k dispozícii aj 13-palcový centrálny displej. Prepracovaná je aj grafika, na displejoch sa jednoduchšie orientuje a sú naozaj tak rýchle ako na smartfónoch. A čo je dôležité – pod kapotou Octavie už nenájdete trojvalce.
Nie všetky vyššie spomínané vymoženosti sa nachádzajú aj na testovanom aute. To má totiž špeciálnu výbavu Drive ktorá jednoznačne zaujme pomerom cena/hodnota. Asi každému ako prvé napadne, že pôjde o nejaké „vypreparované“ auto s minimálnou výbavou. Ale vôbec to tak nie je. V čase, keď takmer každý zdražuje, Škoda pri svojich najpredávanejších modeloch priniesla novú výbavu s výrazne nižšou cenou.
Za dobrú cenu
Aby sme však nechodili dlho okolo horúcej kaše – Octaviu Drive so základným motorom 1.5 TSI s výkonom 85 kW môžete kúpiť za cenu pod hranicou 21-tisíc eur. To je za auto nižšej strednej triedy s obrovským 600-litrovým kufrom ako bonusom naozaj dobrá cena. Len pre názornosť, táto motorizácia začína v štandardnom cenníku na sume 23 440 eur a keby sme ju dorovnali do úrovne výbavy Drive, jej cena by v ňom mierne presiahla hranicu 24-tisíc eur.
Okrem motora 1,5 TSI s výkonom 85 kW môžete výbavu Drive kombinovať aj s jeho silnejším derivátom s výkonom 110 kW a s naftovým agregátom 2,0 TDI. Je dostupná aj pre kombík, ktorý s ňou začína so základným motorom na sume 22 240 eur.
Pozrime sa na túto špeciálnu výbavu podrobnejšie. V prípade modelu Octavia je verzia Drive vybavená interiérom v prevedení Studio (látkový poťah a dekor Silver Squares Haptic), má 16-palcové disky z ľahkej zliatiny Matar, 10-palcový centrálny displej infotainmentu, 10-palcový virtuálny kokpit, dvojramenný volant, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, elektrické ovládanie všetkých štyroch okien, tempomat, zadné parkovacie senzory, LED predné a zadné svetlá, strešný nosič a mnoho ďalších prvkov. To, že nemá zadnú kameru alebo bezkľúčový prístup pri tejto cene určite oželiete.
Nijako nie je ochudobnená ani bezpečnosť – v sérii asistentov nechýba asistent rozjazdu do kopca, dažďový a svetelný senzor, kontrola jazdy vo zvolenom jazdnom pruhu, asistent zmierňujúci čelný náraz s podporou núdzového brzdenia, rozpoznávanie značiek a kontrolu únavy. Určite sa oplatí spomenúť aj predĺženú záruku na 5 rokov alebo 100 000 km. Aktuálnym bonusom k tejto výbave sú aj kompletné zimné kolesá zdarma.