Pokračovanie článku: Prvá jazda: Škoda Elroq – ‘krátky Enyaq‘ jazdí výborne. Konkurentom dá zabrať

Techniku poznáme, funguje perfektne

Technika Elroqa pochádza tiež z väčšieho Enyaqa. S tým rozdielom, že Enyaq je po facelifte dostupný výlučne s najväčším paketom batérií s využiteľnou kapacitou 77 kWh. Elroq má možností viac. Ponúka tri veľkosti batérií, tri výkony a pohon zadných, alebo všetkých štyroch kolies. Základom je batéria s využiteľnou kapacitou 52 kWh pre Elroq 50 so zadným elektromotorom (125 kW). Stredná batéria má kapacitu 59 kWh pre Elroq 60 (150 kW) a tá najväčšia ponúkne 77 kWh pre Elroq 85 (210 kW) a Elroq 85× (210 kW) s dvojicou elektromotorov. Aj vďaka tomu dokázala Škoda ponúknuť výrazne nižšiu cenu základných verzií. Nás na Malorke zaujímal najviac Enyaq 50. Netušíme, či pôjde o najpredávanejšiu verziu, ale rozhodne tú najlacnejšiu.

Škoda, že pod prednou kapotou sa nenašlo miesto... Foto: Tomáš Andrejčák
Škoda Elroq - prvá jazda 2024 Škoda, že pod prednou kapotou sa nenašlo miesto pre frunk.
Skoda Kodiaq RS Čítajte viac Škoda Kodiaq RS: Druhá generácia prináša o trochu viac výkonu a lepší podvozok

Škoda udáva dojazd 370 km. My sme si Elroq 50 prevzali s batériou nabitou na 94 percent. Palubný počítač odhadol dojazd 293 km. Najazdili sme s ním presne 100 km prevažne po okreskách. Boli tu ale aj krátke úseky diaľnic. Mimochodom, na Malorke je najvyššia povolená rýchlosť 120 km/h. To Elroqu nepochybne prospelo, tak ako aj vonkajšia teplota okolo 20 stupňov Celzia, ktorú batérie priam milujú. Nakoniec sme pri defenzívnej jazde dosiahli priemernú spotrebu 18,3 kWh na 100 km. Vyššiu, než udáva výrobca. Podľa WLTP by to malo byť 15,8 až 16,5. Túto spotrebu však neberieme ako záväznú, preveríme ju až počas redakčného testu v budúcom roku. Kolegovia dosiahli oveľa nižšie hodnoty, takže v našom prípade musel mať na spotrebu vplyv nejaký faktor, ktorý si netrúfame odhadnúť.

Škoda má asi nové eso

No aj s touto spotrebou by mal Elroq 50 dojazd minimálne 280 kilometrov, čo nie je zlé. Najlacnejší Elroq neurazí ani dynamikou. Nie je to žiadne žihadlo ale ani brzda v premávke. Na stovku zrýchľuje za rovných deväť sekúnd. Utrpením nie sú ani predbiehacie manévre. Krídla mu však pristrihne obmedzovač už pri rýchlosti 160 km/h. Zadný náhon prináša Elroqu priam „prémiový“ jazdný štýl. Na ceste sa správa veľmi kultivovane. Nízke ťažisko zas prospieva stabilite v zákrutách. Odpruženie je naladené priam ideálne – ani prehnane mäkké, ani príliš tuhé. Komfort zvyšuje slušná izolácia podvozka aj nízky aerodynamický hluk. No a Elroq vás dostane aj svojou obratnosťou. Napriek relatívne veľkému rázvoru 2 765 mm má totiž neskutočne malý priemer otáčania – len 9,3 metra! Parkovanie s ním je úplnou hračkou.

My sme Elroqom 50 dosiahli spotrebu 18,3 litra... Foto: Tomáš Andrejčák
Škoda Elroq - prvá jazda 2024 My sme Elroqom 50 dosiahli spotrebu 18,3 litra kWh na 100 km. Okruh viedol väčšinou cez okresky a obce.
Skoda-Karoq-2022-1280-ae806c2b1f468ffcdb0330cad0200a9df9 Čítajte viac Škoda Karoq sa predáva výborne. Koncern VW ju aj tak chce zrušiť

Myslíme si, že Elroq má našliapnuté na slušnú kariéru. Ak porovnáte jeho cenu s konkurenciou, napríklad novou Kiou EV3, je na tom naozaj dobre. Ponúka vysoký jazdný komfort, mimoriadne priestrannú kabínu aj veľmi slušný kufor. Pre verziu Elroq 50 by sme sa ale pravdepodobne nerozhodli. Išli by sme o stupienok vyššie. Elroq 60 má totiž nielen o niečo väčšiu batériu a vyšší výkon (150 kW), ale aj možnosť dokúpiť tepelné čerpadlo za 1 235 eur. Päťdesiatka toto zariadenie na predĺženie zimného dojazdu vôbec neponúka, hoci práve s malou batériou by dávalo najväčší zmysle. Takže šesťdesiatka je zlatou strednou cestou. A aj cenou od 35 080 eur je stále hlboko pod konkurenciou. Navyše má nabíjací výkon 165 kW namiesto 140. Elroq 85 zas nedáva logiku z hľadiska ceny. Stojí totiž od 41 510 eur, len o 3 000 eur menej ako Enyaq 85 s podstatne väčším kufrom.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 3 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #test #Škoda #prvá jazda #Škoda Elroq
Články podľa značiek