
Siedma generácia BMW radu 3 je na trhu už od začiatku roku 2019. Mníchovská automobilka ho napriek tomu udržiava vo výbornej kondícii. Druhá modernizácia, ktorou auto prešlo tento rok na jar, sa mierne dotkla exteriéru aj interiéru, no pomerne výrazne technológií a najmä plug-in hybridného pohonu. Preto sme si na test vybrali práve BMW 330e, ktoré má pod kapotou kombináciou spaľovacieho motoru a elektromotoru.

A hneď na úvod povedzme to najdôležitejšie. V Mníchove dokázali spraviť z predfaceliftovej plug-in hybridnej verzie, ktorá za konkurenciou zaostávala výrazne a vzhľadom na pomer cena/hodnota nedávala takmer žiadny zmysel auto, ktoré sa vo svojej triede môže smelo zaradiť k úplnej špičke. Netvrdíme, že nemá žiadne chyby, ale pokrok pri plug-in hybride je jednoznačne generačný.
Decentné dizajnové zmeny
Pozrime sa najprv na to, čo facelift priniesol po vizuálnej stránke. Tam sa udiali len minimálne zmeny. Pribudli nové laky, napríklad modrý Arctic Race Blue alebo červený Fire Red, nový je aj dizajn 19-palcových diskov kolies z dielne divízie M, pričom kolesá môžu byť čierne alebo dvojfarebné. V kabíne pribudol sériovo dodávaný nový dvojramenný športový kožený volant, alternatívou k nemu je M kožený volant s tromi lúčmi. Všetky verzie štandardne dostali radiace páčky na volante.
Minimalistický dizajn interiéru podčiarkuje aj stredová konzola, kde už pred aktuálnym faceliftom tradičnú radiacu páku nahradil kompaktný ovládač. Hlavným prvkom na prístrojovej doske je zakrivený displej, ktorý spája 12,3-palcový digitálny prístrojový štít a 14,9-palcový dotykový displej infotainmentu pod jedným skleneným krytom. Infotainment prešiel updateom tiež, aktuálne je v aute najnovšia verzia operačného systému BMW iDrive 8.5. s funkciou QuickSelect. Menu má novú „smartfónovú“ ikonkovú štruktúru, a treba povedať, že je prehľadnejšie a k základným funkciám sa v ňom dostanete jednoduchšie. Tiež má vylepšenú grafiku a samozrejmosťou je možnosť bezdrôtových aktualizácií softvéru. Štandardom je cloudová navigácia, ktorá môže využívať aj zmiešanú realitu.
Do základnej výbavy sa dostala aj trojzónová automatická klimatizácia, ktorá sa, rovnako ako voliteľné vyhrievanie sedadiel a volantu, teraz ovláda prostredníctvom dotykového displeja alebo hlasom. Vylepšené asistenčné systémy umožňujú napríklad automatické preraďovanie v jazdných pruhoch. Rýchlosť zas stráži asistent na obmedzenie rýchlosti, ktorý ju upravuje na základe dopravného značenia.
Z hľadiska vnútorného priestoru autu niet veľmi čo vyčítať, no pri plug-in hybridnej verzii musíte rátať s relatívne malým batožinovým priestorom, ktorý má len 375 litrov, čo je o vyše sto litrov menej, než vo verziách s čisto spaľovacími motormi.