Ford Kuga prešiel pomerne rozsiahlou modernizáciou, ktorá sa dotkla dizajnu a aj použitých technológií. My sme podrobili testu hybrid s dvaapollitrovým atmosférickým motorom, na ktorý počuť samú chválu. Vyskúšali sme ho v kombinácii s pohonom 4×4 a v strednej výbave ST Line X.
Dizajn a exteriér
Facelift Kugy sa reálne na Slovensku dostal do predaja v priebehu leta minulého roku a treba povedať, že je pomerne rozsiahly. Zmeny sú najviac viditeľné vpredu. Nová LED lišta prepája predné svetlomety a v kombinácii s technológiou Matrix LED vyzerá naozaj dobre. A nie je to len o imidži, matrixové svetlá treba pochváliť, s „vyrezávaním“ protiidúcich vozidiel si dokážu veľmi dobre poradiť. Sú však za príplatok takmer 1 600 eur.
Predná maska chladiča je masívnejšia a nesie nové, väčšie logo, ktoré bolo pri predošlej verzii ešte na kapote. Za ňou sa nachádzajú aktívne žalúzie. Nové sú aj zadné LED svetlá a nechýbajú ani dve výrazné a funkčné koncovky výfuku.
Interiér a komfort
Interiér prekvapil dôrazom na vnímanú kvalitu, minimálne vpredu, pričom pred vodičom je nový digitálny prístrojový panel. Jeho sedadlo je plne elektricky nastaviteľné a vyhrievané. Všimnite si v strede medzi sedadlami masívny tunel, kde sa nachádza nielen ovládač automatickej prevodovky, elektrická ručná brzda, ale zostal tam aj priestor pre dve odkladacie poličky a tri držiaky na nápoje.
Mysleli sme si, že uberie cestujúcim priestor v oblasti kolien, ale ten zostal na vodičovej a aj spolujazdcovej strane prekvapivo veľký. Taktiež chválime zadnú lavicu za variabilitu, dá sa posúvať a aj meniť sklon operadla (čo samozrejme ovplyvňuje veľkosť batožinového priestoru).
Dominantným prvkom prístrojovky je naozaj veľký 13,2-palcový centrálny displej, cez ktorý sa ovláda takmer všetko, vrátane klimatizácie, ktorá by si podľa nás zaslúžila samostatné hardvérové ovládače. Sekunduje mu 12,3-palcový digitálny prístrojový štít. Pri oboch displejoch chválime dobrú grafiku a v prípade infotainmentu aj podstatne rýchlejšie odozvu než mala predošlá verzia.
Za zmienku stojí aj veľmi slušná výbava. Štandardom je napríklad bezkľúčový prístup, Full LED svetlá, 13,2-palcový infotainment SYNC4 s navigáciou a bezdrôtovým Apple CarPlay a Android Auto, bezdrôtové nabíjanie smartfónu, zatmavené sklá od B-stĺpika, balík asistenčných jazdných systémov, prediktívny asistent zmeny rýchlosti podľa trasy a dopravných obmedzení, nový digitálny prístrojový panel, zadná parkovacia kamera a aj predné a zadné senzory.
Jazdné vlastnosti a pohon
Hybridný Ford Kuga poháňa atmosférický štvorvalec 2.5 Duratec kombinovaný s elektromotorom, ktoré spolu dosahujú výkon 183 koní (135 kW). Pohon všetkých kolies zabezpečuje stabilnú jazdu aj na zhoršenom povrchu. Nová prevodovka eCVT (HF55) zlepšuje dynamiku a umožňuje akceleráciu z 0 na 100 km/h o 1,2 sekundy rýchlejšie ako predchádzajúci model. Kuga aj vďaka nej dokáže ťahať prívesy s hmotnosťou až 2 100 kg, čo je v segmente nadpriemerné.
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h auto zvláda za 8,3 sekundy a maximálna rýchlosť dosahuje 196 km/h. Veľkého objemu motora sa vôbec netreba báť. Ten je totiž naozaj úsporný. My sme pri jazde, približne rovnomerne rozloženej medzi mesto, okresky a diaľnice dosiahli priemer 6,8 litra na sto kilometrov, čo pokladáme za veľmi slušné. Dokonca aj na diaľnici dokáže auto s týmto agregátom pri rýchlosti mierne pod povoleným maximom jazdiť za menej ako osem litrov.
Na dobrej spotrebe sa podieľa aj elektromotor, ktorý „spaľováku“ pomáha pohnúť sa a zrýchliť, no aj pri jazde v meste, kde sa dá jazdiť dokonca aj pod päť litrov. Prevodovka eCVT „radí“ hladko a správa sa kultivovane. Cestovný komfort by sme hodnotili ako veľmi slušný štandard, len na horších cestách občas prejazdy nerovností cítiť o niečo viac.
Z nášho pohľadu je silnou stránku Kugy vylepšený dizajn a auto nás veľmi príjemne prekvapilo spotrebou (obzvlášť v meste). Taktiež chválime vyvážené jazdné vlastnosti a v neposlednom rade širokú základnú výbavu, čo je vec, ktorú treba naozaj zvážiť pri porovnávaní s konkurenciou.