
Nová Škoda Superb vo verzii liftback sa na Slovensku dostala do predaja približne v polovici minulého roku, my sme ju mali možnosť vyskúšať v kombinácii, ktorá je síce žiadaná, no veľa automobiliek ju už neponúka – ako silný takmer 200-koňový naftový dvojliter, navyše s pohonom 4×4.
Kým sa však s ňou zoznámime bližšie, pozrime sa, ako sa Superbu darilo v uplynulom roku. Minulý rok sa z neho predalo 1 440 kusov, čím sa stal 14. najpredávanejším autom na Slovensku. Zaujímavé je, že jeho predaje takmer presne kopírujú predaje z roku 2023, v ňom sa predalo len o 12 kusov menej. Rovnako stabilnú pozíciu má na Slovensku aj Octavia, ktorá sa so 4 474 predávanými autami stala v roku 2024 nielen najpredávanejšou škodovkou, ale aj najpredávanejším autom na Slovensku vôbec. V uplynulom roku sa z nej predalo len o 7 kusov menej, než v roku 2023.
Konzervatívno-elegantný
Vráťme sa však k Superbu a pozrime sa bližšie na modernizáciu, ktorou prešiel. Príslušnosť k značke demonštruje osemuholníková maska, tentoraz s povrchovou úpravou Dark Chrome a s kryštalickými prvkami vo svetlách. Tie môžu byť prvýkrát matrixové. Každý z dvoch bi-LED reflektorov obsahuje dva moduly po 36 diódach a k tomu efektný podsvietený detail v modrej farbe, takzvaný Crystalinium. Denné svetlá majú grafiku písmena L.

Elegantná silueta karosérie liftback zostáva zachovaná, mierne klesajúca strecha sa plynulo napája na zadnú časť, čo opticky zvýrazňuje veľkosť auta. Vzadu sú výrazným prvkom prepracované LED svetlá s novým svetelným podpisom, ktoré zdôrazňujú šírku vozidla a jeho príslušnosť k „rodine“ Škoda. Vo vyšších verziách dostal aj animované „smerovky“.
Kolesá s veľkosťou 18 až 19 palcov (podľa výbavy) ideálne vyplňujú podbehy a prispievajú k športovejšiemu vzhľadu. Celkový dojem je vyvážený – Superb vo verzii liftback neohuruje prílišnou extravaganciou, ale zachováva si nadčasový, reprezentatívny konzervatívno-elegantný vzhľad, ktorý je rovnako vhodný pre firemné flotily ako aj pre súkromných majiteľov. Koniec-koncov – na Slovensku je pri Superbe popularita verzie liftback len o niečo nižšia než kombi.
A aby sme nezabudli na rozmery. Rázvor sa nezmenil, zostal 2 841 mm, keďže Superb stojí na modifikovanej platforme MQB. Mierne však narástol do dĺžky – o 43 mm na konečných 4 912 mm. Šírka a výška sa zmenili len minimálne, no oblejšie línie, ale aj prepracované detaily v podobe optimalizovaných nárazníkov, kolies, kľučiek a spätných zrkadiel priniesli nižší aerodynamický odpor. Liftback má koeficient Cd len 0,23, o dve stotinky nižší ako verzia kombi a vôbec jeden z najnižších v sériovej produkcii. To sa podpisuje aj na naozaj nízkej spotrebe, čo sa potvrdilo aj v našom teste.
Digitálny interiér
V kabíne na prvý pohľad upúta nová palubná doska, na ktorej dominujú dva veľké displeje – digitálny prístrojový štít s uhlopriečkou 10 palcov a stredový displej infotainmentu s uhlopriečku 13 palcov. Samozrejmosťou je plná konektivita, hlasové ovládanie či aktualizácia softvéru vzduchom. Po novom budete už radiť páčkou pod volantom a pribudol aj head-up displej (v sérii však iba v testovanej výbave Laurin & Klement, inak za príplatok necelých 500 eur, určite ho odporúčame) a tri multifunkčné hardvérové ovládače Smart Dials pod centrálnym displejom. Ich stlačením sa mení ovládaná funkcia, aktuálna sa zobrazí na malom displeji priamo na ovládači. Nastavujú sa nimi rôzne funkcie klimatizácie, ale aj hlasitosť audia, voľba jazdného režimu alebo mierka mapy.
Kvalita spracovania je na vysokej úrovni: mäkčené plasty, exkluzívne čalúnenie sedadiel a diskrétne matné chrómové doplnky vytvárajú príjemnú atmosféru. Predné sedadlá sú pohodlné s dostatkom bočného vedenia a polohovania, čo ocenia najmä vodiči na dlhých trasách. Veľkorysý priestor v oblasti kolien i hlavy zostáva jednou z najsilnejších stránok modelu Superb.
Vzadu je dostatok miesta pre vyšších pasažierov (priestor pre hlavu sa zväčšil o 11 mm), čo robí zo Superbu rovnako dobré rodinné, ako aj manažérske auto. Pravdu povediac, skúsili sme v ňom aj jednu stredne dlhú jazdu v 5-člennom obsadení, pričom hmotnosť pasažierov v súčte povážlivo atakovala hranicu 500 kg. V tejto zostave to už traja zadní v oblasti ramien nemali úplne jednoduché, no priestor pre nohy bol kráľovský.
Silnou stránkou Superbu je obrovský batožinový priestor, pod elektricky ovládaným vekom je neskutočných 645 litrov, o 20 viac ako v predchádzajúcej generácii. Po sklopení zadných sedadiel sa objem výrazne zväčší, a tak nie je problém prevážať aj rozmernejší náklad. Samotné vyhotovenie kufra je prehľadné, môžete tam mať (v sérii alebo za príplatok) rôzne upevňovacie oká, sieťky a praktické priečinky. Vďaka konštrukcii karosérie typu liftback je prístup do batožinového priestoru naozaj bezproblémový, vidno to aj na fotografii.