Test: Renault Kangoo TCe 130: Toto auto určite nepodceňujte, pre rodinu je skvelé

Kangoo zaujalo modularitou, priestranným interiérom a nečakane živým motorom. Len spotrebu má o niečo vyššiu.

02.02.2025 07:00
debata (9)
Kangoo má už v základe full LED svetlá a na... Foto: Pravda, Martin Domček
Renault Kangoo TCe 130 EDC (2025) Kangoo má už v základe full LED svetlá a na prednej mriežke nový znak.

Rodinné minivany sú špecifickou kategóriou áut. Niekomu sa možno nepáči ich „dodávkový“ vzhľad, no ten je zároveň aj ich najväčšou prednosťou – maximalizuje totiž vnútorný priestor. A nejde pritom len o jeho objem, ale aj výšku. Minivany vám umožnia prepravovať nezložené bicykle, množstvo kempovacieho a rybárskeho vybavenia, prípadne iné športové potreby tak, ako žiadne iné vozidlo. Mnohí živnostníci ich tiež využívajú ako pracovné a zároveň súkromné autá.

Vo vyššej výbave mala palubovka takýto drevený... Foto: Pravda, Martin Domček
Renault Kangoo TCe 130 EDC (2025) Vo vyššej výbave mala palubovka takýto drevený dekor. Podľa nás jej svedčil.

Minivany sa postupne tomuto trendy prispôsobili. Dali si viac záležať na vonkajšom výzore, zvýšila sa ich bezpečnostná výbava, sú luxusnejšie a z hľadiska vnímanej kvality oveľa lepšie spracované. Príkladom toho je aj testovaný Renault Kangoo s benzínovým motorom s objemom 1,33 litra. Kúpite ho však aj s dieslovou 1,5-kou a dokonca aj ako čistý elektromobil.

Komfort osobného auta, praktickosť dodávky

Ešte donedávna malo Kangoo výhodu v spaľovacích motoroch, pretože Stellantis pred necelými tromi rokmi oznámil, že jeho minivany, predovšetkým Citroën Berlingo a Peugeot Rifter budú v rodinnej, respektíve civilnej verzii dostupné výlučne s elektrickým pohonom, spaľovacie motory zostali vyhradené pre ich úžitkové verzie N1. Tým pádom Stellantis uvoľnil trh a Renault spolu s Toyotou sa mohli tešiť. V roku 2024 si však konečne aj v Stellantise všimli, že elektrické osobné minivany nekupuje vôbec nikto, čomu sa ich pri ich vysokej cene a nízkom dojazde ani nemožno čudovať. Aktuálne do nich preto opäť vrátili spaľovacie motory, čím sa konkurencia rozšírila, profit z toho budú mať klienti.

Vyskúšali sme praktický Renault Symbioz
Video

Pokiaľ ide o predaje v minulom roku, tak Kangoo na tom vôbec nebolo zle. Na Slovensku sa z neho predalo 127 kusov, čo je takmer toľko, ako z Méganu. Aby sme boli féroví, ak považujeme za jeho hlavného konkurenta Citroën Berlingo, ten bol na tom s 223 kusmi predajne o niečo lepšie. Pravdou je, že Berlingo je v základe lacnejšie. Jeho štandardná neakciová cena je s motorom PureTech 110 (81 kW / 110 koní) a 6-stupňovým manuálom 24 990 eur, testované Kangoo s motorom TCe 130 (96 kW / 130 koní) začína na sume 28 300 eur. Má však silnejší motor a o niečo lepšie nastavenú výbavu. Zaujímavé však je, že vo vyšších výbavách a pri naftových agregátoch sa ceny oboch áut už líšia len minimálne.

Vráťme sa však k testovanému Kangoo. Ako sme už napísali, jeho najväčším benefitom je veľký vnútorný priestor. V praxi to znamená kufor s objemom až 775 litrov, po sklopení zadných sedadiel (nejde to úplne do roviny) sa zvýši až na 2 800 litrov. Rovnako dôležitý je však aj ďalší údaj – vnútorná výška batožinového priestoru je 1 111 mm, takže s vysokým nákladom naozaj nebudete mať problém, nehovoriac už o nízko položenej nakladacej hrane, ktorá manipuláciu s nákladom výrazne uľahčuje. Taktiež oceňujeme posuvné dvere na oboch stranách už v základe.

Renault Kangoo TCe 130 EDC (2025)
Renault Kangoo TCe 130 EDC (2025)
+9Renault Kangoo TCe 130 EDC (2025)

Len pre zaujímavosť – v kabíne máte 15 ďalších úložných priestorov s celkovým objemom takmer 45 litrov. A keď chcete prepravovať nielen vysoké, ale aj dlhé predmety, môžete navyše sklopiť aj sedadlo spolujazdca vpredu. A z praktického hľadiska si určite zaslúžia pozornosť aj strešné lyžiny s integrovanými priečnikmi. Taktiež skrinka pred spolujazdcom je umiestnená nižšie a neotvára sa klasicky, ale vysúva sa rovnako zásuvky v komode. Sedenie vzadu je doslova kráľovské, škoda, že sedadlá nejdú úplne vybrať. Zadní cestujúci majú k dispozícii aj výklopné stolíky v operadlách predných sedadiel.

Kangoo je dostupné, rovnako ako verzia Grand Kangoo s predĺženým rázvorom, v dvoch výbavových stupňoch Equilibre a Techno. Pokiaľ chcete testovanú verziu 130 EDC, teda v kombinácii s automatickou 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou, tak ju dostanete len vo výbave Techno. Z nášho pohľadu – a hlavne pokiaľ si Kangoo kupujete nie ako pracovné, ale ako rodinné auto, tak určite sa oplatí siahnuť po vyššej výbave. Ak sa pozriete do cenníku, tak v oboch výbavách je spoločný jediný motor – Blue dCi 115. Za vyššiu výbavu si pri ňom priplatíte dve tisícky a bude to rozhodne dobre investovaná suma.

Renault Kangoo TCe 130 EDC (2025)
Renault Kangoo TCe 130 EDC (2025)
+14Renault Kangoo TCe 130 EDC (2025)

Už v základe má Kangoo, okrem iného, full LED svetlomety so svetelným podpisom v tvare „C“, tempomat, manuálnu klimatizáciu, 8-palcový infotainment a 7-palcový prístrojový štít, disky sú oceľové, 16-palcové. Vo vyššej výbave má už automatickú dvojzónovú klimatizáciu, lyžiny so zabudovanými priečnikmi, sklopné sedadlo spolujazdca, prístrojovku s dreveným dekorom, predné, bočné a zadné senzory s kamerou, navigáciu, 17-palcové disky z ľahkých zliatin, handsfree kartu a pár ďalších doplnkov.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 9 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #rodinné auto #test auta #Renault Kangoo #autotest
Články podľa značiek