
Rodinné minivany sú špecifickou kategóriou áut. Niekomu sa možno nepáči ich „dodávkový“ vzhľad, no ten je zároveň aj ich najväčšou prednosťou – maximalizuje totiž vnútorný priestor. A nejde pritom len o jeho objem, ale aj výšku. Minivany vám umožnia prepravovať nezložené bicykle, množstvo kempovacieho a rybárskeho vybavenia, prípadne iné športové potreby tak, ako žiadne iné vozidlo. Mnohí živnostníci ich tiež využívajú ako pracovné a zároveň súkromné autá.

Minivany sa postupne tomuto trendy prispôsobili. Dali si viac záležať na vonkajšom výzore, zvýšila sa ich bezpečnostná výbava, sú luxusnejšie a z hľadiska vnímanej kvality oveľa lepšie spracované. Príkladom toho je aj testovaný Renault Kangoo s benzínovým motorom s objemom 1,33 litra. Kúpite ho však aj s dieslovou 1,5-kou a dokonca aj ako čistý elektromobil.
Komfort osobného auta, praktickosť dodávky
Ešte donedávna malo Kangoo výhodu v spaľovacích motoroch, pretože Stellantis pred necelými tromi rokmi oznámil, že jeho minivany, predovšetkým Citroën Berlingo a Peugeot Rifter budú v rodinnej, respektíve civilnej verzii dostupné výlučne s elektrickým pohonom, spaľovacie motory zostali vyhradené pre ich úžitkové verzie N1. Tým pádom Stellantis uvoľnil trh a Renault spolu s Toyotou sa mohli tešiť. V roku 2024 si však konečne aj v Stellantise všimli, že elektrické osobné minivany nekupuje vôbec nikto, čomu sa ich pri ich vysokej cene a nízkom dojazde ani nemožno čudovať. Aktuálne do nich preto opäť vrátili spaľovacie motory, čím sa konkurencia rozšírila, profit z toho budú mať klienti.
Pokiaľ ide o predaje v minulom roku, tak Kangoo na tom vôbec nebolo zle. Na Slovensku sa z neho predalo 127 kusov, čo je takmer toľko, ako z Méganu. Aby sme boli féroví, ak považujeme za jeho hlavného konkurenta Citroën Berlingo, ten bol na tom s 223 kusmi predajne o niečo lepšie. Pravdou je, že Berlingo je v základe lacnejšie. Jeho štandardná neakciová cena je s motorom PureTech 110 (81 kW / 110 koní) a 6-stupňovým manuálom 24 990 eur, testované Kangoo s motorom TCe 130 (96 kW / 130 koní) začína na sume 28 300 eur. Má však silnejší motor a o niečo lepšie nastavenú výbavu. Zaujímavé však je, že vo vyšších výbavách a pri naftových agregátoch sa ceny oboch áut už líšia len minimálne.
Vráťme sa však k testovanému Kangoo. Ako sme už napísali, jeho najväčším benefitom je veľký vnútorný priestor. V praxi to znamená kufor s objemom až 775 litrov, po sklopení zadných sedadiel (nejde to úplne do roviny) sa zvýši až na 2 800 litrov. Rovnako dôležitý je však aj ďalší údaj – vnútorná výška batožinového priestoru je 1 111 mm, takže s vysokým nákladom naozaj nebudete mať problém, nehovoriac už o nízko položenej nakladacej hrane, ktorá manipuláciu s nákladom výrazne uľahčuje. Taktiež oceňujeme posuvné dvere na oboch stranách už v základe.
Len pre zaujímavosť – v kabíne máte 15 ďalších úložných priestorov s celkovým objemom takmer 45 litrov. A keď chcete prepravovať nielen vysoké, ale aj dlhé predmety, môžete navyše sklopiť aj sedadlo spolujazdca vpredu. A z praktického hľadiska si určite zaslúžia pozornosť aj strešné lyžiny s integrovanými priečnikmi. Taktiež skrinka pred spolujazdcom je umiestnená nižšie a neotvára sa klasicky, ale vysúva sa rovnako zásuvky v komode. Sedenie vzadu je doslova kráľovské, škoda, že sedadlá nejdú úplne vybrať. Zadní cestujúci majú k dispozícii aj výklopné stolíky v operadlách predných sedadiel.
Kangoo je dostupné, rovnako ako verzia Grand Kangoo s predĺženým rázvorom, v dvoch výbavových stupňoch Equilibre a Techno. Pokiaľ chcete testovanú verziu 130 EDC, teda v kombinácii s automatickou 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou, tak ju dostanete len vo výbave Techno. Z nášho pohľadu – a hlavne pokiaľ si Kangoo kupujete nie ako pracovné, ale ako rodinné auto, tak určite sa oplatí siahnuť po vyššej výbave. Ak sa pozriete do cenníku, tak v oboch výbavách je spoločný jediný motor – Blue dCi 115. Za vyššiu výbavu si pri ňom priplatíte dve tisícky a bude to rozhodne dobre investovaná suma.
Už v základe má Kangoo, okrem iného, full LED svetlomety so svetelným podpisom v tvare „C“, tempomat, manuálnu klimatizáciu, 8-palcový infotainment a 7-palcový prístrojový štít, disky sú oceľové, 16-palcové. Vo vyššej výbave má už automatickú dvojzónovú klimatizáciu, lyžiny so zabudovanými priečnikmi, sklopné sedadlo spolujazdca, prístrojovku s dreveným dekorom, predné, bočné a zadné senzory s kamerou, navigáciu, 17-palcové disky z ľahkých zliatin, handsfree kartu a pár ďalších doplnkov.