Fio bankaFio banka

Test: Mercedes-Benz G 500. Extrémne auto za extrémnu cenu

Rebrinový rám, tri mechanické uzávierky diferenciálu, terénna redukcia a k tomu tuhá zadná náprava a nezávislé zavesenie kolies vpredu. S touto kombináciou pre "géčko" nič nie je nemožné.

23.02.2025 07:00
Mercedes-Benz G 500 (2025) Foto: ,
Mercedes-Benz triedy G si dokáže poradiť aj s náročným terénom a zároveň vie na ceste jazdiť mimoriadne komfortne. Takých áut veľa nie je.
debata (6)

O Mercedese-Benz triedy G sa v uplynulom roku písalo veľa, dôvody na to boli hneď dva. Tento model totiž oslávil 45 rokov na trhu a pri tomto výročí si nadelil ako darček pomerne výraznú modernizáciu, vrátane predstavenia prvej čisto elektrickej verzie.

Netreba sa však báť, v ponuke zostal aj ikonický osemvalec, aj keď už len v najvýkonnejšej verzii Mercedes-AMG G63, ktorý začína na sume pomerne výrazne prevyšujúcej 200-tisíc eur. Len pre zaujímavosť – tento variant patrí už roky na Slovensku k najpredávanejším. Slovensko je taká trochu „špecifická“ krajina – má totiž z percentuálneho hľadiska najväčší podiel predaja luxusných áut z celej EÚ. Na to, prečo je to tak, nech si urobí názor každý sám. Môžeme to ilustrovať priamo na testovanom Mercedese-Benz triedy G. Aj napriek tomu, že jeho cena začína na hranici 140-tisíc eur, tak v uplynulom roku sa z neho predalo 239 kusov.

Decentná modernizácia

My sme sa pri teste uspokojili s benzínovým mild-hybridným 6-valcom, ktorý sa predáva pod modelovým označením G 500. A len pre zaujímavosť – krátko sme mali možnosť ešte minulý rok jazdiť aj s čisto elektrickou verziou a musíme povedať, že aj keď nemá rebrinový rám, tak na technických trialových tratiach je doslova neprekonateľná – a nielen preto, že sa dokáže otočiť prakticky namieste. Keď máte v aute štyri elektromotory, doplnené štyrmi redukčnými prevodovkami, prejdete naozaj takmer všetko. Teraz sme ju získali na týždňový test, ktorý pre vás chystáme, budete si ho môcť prečítať už v druhej polovici marca.

Prístrojová doska v "géčku"... Foto: Pravda, Martin Domček
Mercedes-Benz G 500 (2025) Prístrojová doska v "géčku" je prakticky kolmá. Strieborná konzola v strede pod displejom slúži aj na ovládanie terénnych funkcií.

„Géčko“ sme zobrali na test aj preto, lebo minulý rok na jar podstúpilo modernizáciu, k čomu príliš často nedochádza – a klientom to presne tak aj vyhovuje. Veď za celých 45 rokov sa vonkajší vzhľad Mercedesu triedy G menil len veľmi málo. K ikonickým prvkom na tomto aute patrí napríklad aj ostrý „plechový“ zvuk pri zatváraní dverí. Prakticky pri akejkoľvek prezentácii tohto modelu nezabudnú dizajnéri zdôrazniť, že na tento zvuk „ani v najmenšom nesiahli“ a je rovnaký ako pred desiatkami rokov.

A keď sme už pri retro prvkoch – všimnite si na fotkách zaujímavú bledomodrú farbu. Tá sa volá China Blue a ide o historickú farbu, ktorá sa začiatkom osemdesiatych rokov objavila naprieč celým modelovým radom Mercedesu-Benz a logicky sa dostala aj na prvé vyrobené „géčka“.

Vyskúšali sme Ineos Grenadier. Jeden z mála skutočne drsných offroadov
Video

Táto „retro-farba“ je jednou z noviniek, ktoré „géčko“ dostalo v rámci modernizácie. Je ich však viac. Jemne prepracovaná maska chladiča má odteraz štyri namiesto troch horizontálnych lamiel. Nový je aj oblejší nárazník a obloženie predného stĺpika, ktoré má redukovať aerodynamický hluk, rovnako ako strešný spojler. V zadnej časti sa toho menilo ešte menej. Okrem nového nárazníka je jediným identifikačným prvkom cúvacia kamera premiestnená nad evidenčné číslo vozidla, doplnená o systém ostrekovania. To, čo nevidieť, sú pridané izolačné materiály, tiež kvôli zvýšeniu akustického komfortu v kabíne.

V nej majú premiéru osvetlené prieduchy ventilácie evokujúce kruhový tvar reflektorov. Prepracované je držadlo na palubnej doske pred spolujazdcom či terénna konzola v centre „palubovky“, ktorá ponúka rýchly prístup k uzávierkam, ale aj terénnemu kokpitu. Multifunkčný volant dostal kapacitné ovládače a sériovo kožu Nappa.

Mercedes-Benz G 500 (2025)
Mercedes-Benz G 500 (2025)
+12Mercedes-Benz G 500 (2025)

K dispozícii sú luxusné prvky ako aparatúra Burmester, temperované držiaky nápojov či exkluzívne materiály. Súčasťou sériovej výbavy je aj rozšírená realita MBUX pre navigáciu. Systém zobrazuje navigačné pokyny a dopravné informácie v rámci naživo prenášaného obrazu na multimediálnom displeji s uhlopriečkou 12,3 palca. Hlasový asistent je však k dispozícii len v angličtine. A keď sme už spomenuli MBUX. Ten môže byť aj vzadu. Zadný obsahuje dva plnointegrované dotykové displeje s uhlopriečkou 11,6 palca na ktorých môžu cestujúci nielen pozerať filmy, ale majú aj prístup k rôznym informáciám o jazde.

Sedenie vpredu je maximálne komfortné, ale treba rátať s tým, že aj napriek všetkej majestátnosti nepatrí „géčko“ vo svojej triede k tým najpriestrannejším modelom, vizuálne pôsobí masívne hlavne vďaka rozšíreným podbehom. Vyšším pasažierom môže pripadať sedenie vzadu v oblasti nôh dokonca trochu stiesnené. Taktiež kufor mierne „klame“ – jeho objem je síce veľmi slušný, ale je relatívne úzky, „litre“ naberá vďaka svojej nadštandardnej výške.

Technologické vychytávky

Odolný rámový podvozok s tuhou zadnou nápravou je vylepšený adaptívnym tlmením, veľkou novinkou pre jazdu mimo spevnených ciest je terénny kokpit (jeho fotografie nájdete v galérii), ktorý priamo pred vodičom alebo na centrálnej obrazovke zobrazuje relevantné terénne informácie ako umelý horizont, náklony, kompas, nadmorskú výšku, uhol natočenia kolies, krútiaci moment motora, okamžitý výkon, tlak v pneumatikách či stav uzávierok diferenciálov.

Mercedes-Benz G 500 (2025)
Mercedes-Benz G 500 (2025)
+13Mercedes-Benz G 500 (2025)

Prepínače troch uzávierok diferenciálu sú súčasťou novo navrhnutej terénnej ovládacej konzoly v strede prístrojovej dosky. Tá ponúka aj možnosť rýchleho prístupu k vyššie zmienenému terénnemu kokpitu. Funkcia transparentnej kapoty je ďalšou výbornou vychytávkou – mať možnosť vidieť priamo pod predné kolesá je občas v teréne naozaj neoceniteľná.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 6 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #off-road #Mercedes-Benz G 500 #trieda G
Články podľa značiek