Fio bankaFio banka

Test: Land Rover Defender 110 - auto, na ktorom len ťažko budete hľadať chybu

Defender je komfortný na dobrých a aj na horších cestách, má nezameniteľný imidž, luxusnú výbavu a v teréne je takmer neprekonateľný.

23.03.2025 07:00
debata (13)
Dĺžka auta aj s rezervným kolesom vzadu... Foto: Pravda, Martin Domček
Land Rover Defender 110 P400 X-Dynamic HSE (2025) Dĺžka auta aj s rezervným kolesom vzadu presahuje 5 metrov.

Keď sme niekedy v roku 2016 písali, že legendárny Defender mieri do histórie, bolo nám to celkom ľúto. Z nášho pohľadu to bol totiž v záplave SUV jeden z posledných dvoch naozaj drsných off-roadov na našom trhu.

Potom sa v roku 2019 predstavil znovuzrodený Defender v oveľa uhladenejšej podobe. Vyzeral skôr ako trochu drsnejší klon Discovery. Jeho materskej automobilke sa podarilo niečo neuveriteľné. Napriek tomu, že ikonický model, pri ktorom boli jeho fanúšikovia citliví aj na tie najmenšie dizajnové zmeny, kompletne prepracovala a posunula do úplne inej a hlavne luxusnejšej triedy, nielenže nestratil svojich priaznivcov, ale práve naopak, stal sa ešte väčšou ikonou.

Vyskúšali sme Ineos Grenadier, auto s génmi pôvodného Defenderu
Video

Bez zveličovania možno povedať, že Defender je od svojho opätovného uvedenia na trh dokonca skutočným záchrancom skupiny Jaguar Land Rover, jeho komerčný úspech bol okamžitý a obrovský. A to tak z celoeurópskeho pohľadu, ako aj zo slovenského. V roku 2023 sa z Defenderu predalo na Slovensku 78 kusov, v uplynulom roku to bolo dokonca 200. Keďže zo všetkých modelov Land Roveru sa minulý rok predalo 555 kusov, znamená to, že predaje Defenderu tvorili 36 percent z celkového predaja značky.

Pod kapotou 400 koní

Pozrime sa teraz na model, ktorý sme testovali. Išlo o verziu s agregátom P400. To je benzínový 6-valcový mild hybrid s výkonom 294 kW, respektíve 400 koní a maximálnym krútiacim momentom 550 Nm, dostupným v širokom rozsahu od 2 000 do 5 000 otáčok.

auto roka - socky - kopia Dávame do pozornosti Ktoré elektrické auto dostane váš hlas a stane sa víťazom ankety? HLASUJTE a VYHRAJTE!

Auto s hmotnosťou 2,5 tony s týmto agregátom, kombinovaným s rýchlo a presne radiacim 8-stupňovým automatom, zvláda stovku za 6,1 sekundy a maximálku má 191 km/h. Treba povedať, že aj pri snahe o úspornejšiu jazdu sme sa k deklarovanému priemeru tesne nad 10 litrami nedokázali priblížiť. Po týždňovom teste sme dosiahli priemer 13,9 litra. Už z vyššie uvedených čísiel vidno, že dynamika bola jeho silnou stránkou, popritom sa však správal mimoriadne kultivovane a mal aj zaujímavý zvuk.

Takmer kolmá prístrojová doska pôsobí... Foto: Pravda, Martin Domček
Land Rover Defender 110 P400 X-Dynamic HSE (2025) Takmer kolmá prístrojová doska pôsobí minimalisticky a luxusne zároveň.

Jeho najväčšou chybou je, že aktuálne v cenníku nie je, automobilka sa ho rozhodla nahradiť. Ak si myslíte, že sa uskromnili a kvôli emisiám zvolili namiesto šesťvalca nejaký extrémny štvorvalec, mýlite sa. Do auta sa vrátil päťlitrový osemvalec s výkonom 425 koní, ktorý má maximálku dokonca pod hranicou 6 sekúnd a priemernú deklarovanú spotrebu približne na úrovni, akú sme dosiahli s mild-hybridným šesťvalcom. S osemvalcom sme nejazdili, ale myslíme si, že rozdiel medzi deklarovanou a reálnou spotrebou bude pri ňom menší, než pri agregáte, ktorý sme testovali.

Jednou z výhod Defenderu je pomerne široká ponuka motorov a verzií, čomu zodpovedá aj obrovské cenové rozpätie – v základe ho kúpite už za sumu na hranici 70-tisíc eur, no taký Defender Octa Edition One štartuje až nad hranicou dvestotisíc eur. Myslíme si, že kto sa pre Defender rozhodne, vybrať si variant podľa vlastného gusta problém určite nebude.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 13 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Land Rover Defender #test auta #autotest #luxusné SUV
Články podľa značiek