
V uplynulom roku prešiel Citroën Spacetourer pomerne radikálnou vonkajšou modernizáciou a čo je najdôležitejšie, pod kapotu sa popri elektrickej verzii opäť vrátil výborný naftový dvojliter s výkonom 130 kW, respektíve 177 koní.
S novou tvárou
Dizajnové zmeny sú na aute viditeľné hlavne spredu. Nová vysoká kapota s nápadne vertikálnou prednou časťou prešla radikálnym faceliftom a Spacetourer sa vďaka tomu pripojil k novej dizajnovej identite Citroënu. To vidieť hlavne na maske chladiča, do ktorej je zasadené nové oválne logo značky. Predné (už) full LED svetlomety boli prepracované a ponúkajú nový svetelný podpis, ktorý tvorí zvislý modul ohraničený dvomi horizontálnymi LED pruhmi.

Kompletne prepracovaná je aj palubná doska, ktorej centrálnym prvkom je nový desaťpalcový horizontálne orientovaný dotykový displej, ktorý má trochu nezvyklý tvar – je pomerne dlhý a zároveň úzky. Menu má riešené podobným spôsobom ako smartfóny a je relatívne prehľadné. Po novom má aj vodič pred sebou výlučne digitálny prístrojových štít, ktorý si z hľadiska preferencií zobrazovaných informácií môže v obmedzenej miere prispôsobiť. V kabíne zaujmú aj „clever“ riešenia – nám sa napríklad páčili držiaky na poháre v hornej časti prístrojovej doky, ktoré boli tvarovo uspôsobené tak, aby sa do nich vošiel aj mobil. Trochu menej sa nám páčilo väčšie množstvo tvrdších plastov.
Pod displejom a výduchmi klimatizácie je umiestnený volič 8-stupňovej automatickej prevodovky. Zmenil sa aj multifunkčný volant, ktorý je štvorramenný a taktiež na ňom nájdete nové logo. Čím kabína vyniká, je naozaj veľké množstvo odkladacích priestorov, poličiek a schránok, takže umiestniť vpredu takmer čokoľvek nie je najmenší problém.
V druhom aj treťom rade sú úchyty ISOFIX a všetci pasažieri (aj v treťom rade) sa môžu tešiť z klimatizácie v stropnej konzole so samostatným manuálnym ovládaním.
Vynovený Spacetourer je k dispozícii v dvoch dĺžkach karosérie, L2 (498 cm) a L3 (533 cm). My sme testovali kratší variant, určený pre 8 cestujúcich. Jeho silnou stránkou je modularita. Trojmiestne lavice (2/3–1/3) sú v závislosti od výbavy posuvné, sklopiteľné a vyberateľné. Jednotlivé sedadlá možno navyše jednoducho a rýchlo úplne z auta vybrať a pokiaľ potrebujete prepraviť extra dlhé veci, možno smerom dopredu sklopiť aj operadlo predného spolujazdca.
Šofér si vo výbave Bussiness Lounge môže dokonca užívať elektricky nastaviteľné, vyhrievané a masážne sedadlo, čo v tejto triede áut nebýva obvyklé. V tejto výbave sú už v cene aj elektricky ovládané bočné posuvné dvere, inak si ich treba priplatiť za 1 750 eur, čo nie je málo. Trochu námahy chce len manipulácia s obrovskými výklopnými zadnými dverami a ani prístup do tretieho radu nie je úplne najjednoduchší.
Z hľadiska bezpečnosti možno tento veľký van pokojne označiť ako rodinný, pretože je rôznymi bezpečnostnými systémami vybavený rovnako dobre ako osobné autá. Stačí spomenúť len to, že má 17 asistentov, vrátane bezkľúčového ovládania, asistentu pre rozjazd do svahu, parkovacej kamery s funkciou Top Rear Vision a adaptívneho tempomatu. Nechýba ani automatické núdzové brzdenie s detekciou chodcov a cyklistov, sledovanie únavy, automatické prepínanie stretávacích a diaľkových svetiel, systém snímania dopravných značiek a podobne.