Test: Vyskúšali sme nové Mitsubishi ASX s manuálom aj automatom. Ktoré je lepšie?

Obe autá boli vybavené motorom 1,3 Mivec s mildhybridnou technológiou. Mierne sa líšili maximálnym výkonom, no z hľadiska spotreby boli prekvapivo vyrovnané.

27.04.2025 07:00
dvojka Foto: ,
Obe testované autá poháňal zážihový motor 1,3 Mivec. Líšili sa však úrovňou výbavy a použitou prevodovkou.
debata (1)

V roku 2021 to vyzeralo tak, že Mitsubishi úplne opustí európsky trh, no napokon sa tak nestalo. Japonci sa rozhodli za pomoci Renaultu – svojho aliančného partnera – predsa len vytrvať. Urobili to z pohľadu nákladov tou najbezbolestnejšou cestou. Do svojho portfólia zaradili rebrandované a mierne dizajnovo zmenené Renaulty a začali ich predávať s logom Mitsubishi.

Pozícia Mitsubishi na trhu

Ale nebol to najšťastnejší nápad. Mitsubishi totiž vždy bolo tak trochu klubovou a rozhodne nie mainstreamovou značkou. Ibaže modely, ktoré jej prepožičiavali originálny charakter, japonská značka postupne odstavila. Takto zmizol z ponuky v Európe Lancer aj s extra výkonnou ikonickou verziou Evo, terénne Pajero a aj populárny pikap L200. V ponuke zostal cenovo dostupný Colt, avšak len ako klon Renaultu Clio, sekunduje mu lacný SpaceStar, ktorého dni sú však už spočítane, SUV Eclipse Cross a samozrejme ASX, ktorého test práve čítate.

Stredový 10-palcový vertikálne orientovaný... Foto: Pravda, Martin Domček
Mitsubishi ASX 1,3 Instyle (2025) Stredový 10-palcový vertikálne orientovaný displej je súčasťou už základnej výbavy.

V tejto enumerácii sme vynechali jeden model, ktorý je pre značku veľmi dôležitý – je ním autentický Outlander, ktorý sa opäť vrátil na trh, aj keď zatiaľ výlučne v podobe plug-in hybridu. Mitsubishi totiž ako soľ potrebuje modely s vlastnou DNA. Pravdou je, že aktuálna generácia je postavená na platforme CMF-CD, ktorú vyvinuli spoločnosti Renault a Nissan v rámci aliancie, no dizajnovo aj technologicky je tento model opäť „japonský“. Nová generácia, ktorá by mohla prísť na trh niekedy okolo roku 2027, už bude mať aj proprietárnu platformu, čo jednoznačne ukazuje na snahu Mitsubishi vymaniť sa spod vplyvu Renaultu.

Koniec koncov, ukazuje na ňu aj aktuálny facelift ASX, ktorého test práve čítate. Ten už nechce byť kópiou Renaultu Captur, hoci pri pohľade zozadu ňou viac-menej zostáva. Prednú masku má však kompletne prepracovanú tak, aby sa vizuálne zjednotil s portfóliom pôvodných modelov Mitsubishi. Preto dostal pre japonskú značku typický dizajnový prvok Dynamic Shield, teda „dynamický štít“. Ním sa nielen výrazne odlíšil od Renaultu, ale nová maska aj viac zdôrazňuje jeho SUV charakter.

Test: Mitsubishi ASX vo verzii pred faceliftom
Video

Kým sa však k autu dostaneme detailnejšie, pozrime sa, ako sa značke Mitsubishi darí na našom trhu. V roku 2024 na Slovensku predala necelé dve stovky áut, čo skutočne nie je žiadna sláva. Len pre zaujímavosť – v roku 2019, teda v poslednom „predkrízovom“ roku, predalo Mitsubishi na Slovensku takmer 1 100 áut. Po prvom kvartáli tohto roku, čiže za mesiace január až marec, Mitsubishi na Slovensku predalo 36 áut. V tomto a aj v minulom roku bol najväčším bestsellerom značky popri ASX ešte malý Spacestar, ktorého výroba však končí. Uvidíme, ako sa predajne chytí plug-in hybridný Outlander, ktorý by jej mohol naozaj pomôcť.

Tri motory, štyri výbavy

Ale späť k ASX. Ak sa pozrieme do cenníku, tak zistíme, že aktuálna verzia ASX sa na Slovensku predáva s tromi motormi, pričom každý je spojený len s jedným typom prevodovky. Základom je litrový trojvalec s výkonom 67 kW, ktorý je dostupný len so 6-stupňovým manuálom. Tento motor je zároveň ako jediný dostupný v základnej výbave Inform. Len pre zaujímavosť – aktuálne ho dostanete už za cenu tesne pod 20-tisícovou hranicou.

Mitsubishi ASX 1,3 Intense+ (2025)
Mitsubishi ASX 1,3 Instyle (2025)
+13Mitsubishi ASX 1,3 Intense+ (2025)

Rovnako so 6-stupňovým manuálom je dostupná slabšia štvorvalcová tisíctristovka s výkonom 103 kW. Silnejšia tisíctristovka s výkonom 116 kW je dostupná výhradne s dvojspojkovým automatom. Oba agregáty možno kúpiť od druhej najnižšej výbavy Invite+. Tretím do partie je full hybrid s výkonom 105 kW, ktorý je kombináciou benzínového motora s obsahom 1,6 litra s dvoma elektromotormi a multi-módovej automatickej prevodovky. Ten je dostupný výhradne v druhej najvyššej výbave Intense+.

My sme na test dostali obe verzie s motorom 1,3 Mivec, pričom slabší manuál bol vo výbave Intense+ a výkonnejší automat v najvyššej Instyle. Je to jediná motorizácia, ponúkaná v top výbave.

Ak sa na to pozrieme pragmaticky, výbava Intense+ je absolútne dostatočná a ušetríte pár tisíc eur. Máte v nej už automatickú klimatizáciu, bezkľúčový prístup, adaptívny tempomat, 18-palcové kolesá z ľahkých zliatin, digitálny prístrojový štít s uhlopriečkou 7 palcov, vyhrievané predné sedadlá a volant, zatmavené zadné okná, ambientné podsvietenie, veľký centrálny horizontálne orientovaný displej etc.

Mitsubishi ASX 1,3 Instyle (2025)
Mitsubishi ASX 1,3 Instyle (2025)
+16Mitsubishi ASX 1,3 Instyle (2025)

V najvyššej výbave k tomu dostanete napríklad aj kožený interiér, audio Harman-Kardon, panoramatické strešné okno a navigáciu. S navigáciou je spojený aj modernejší infotainment, ktorý už obsahuje aj zabudované služby Google, umožňujúce prístup napríklad ku Google Maps, Google Assistant a Google Play. Na druhú stranu, pripojte si telefón k autu cez Android Auto a budete mať dostupnú väčšinu z nich. Samozrejme, majitelia iPhonov majú k dispozícii pripojenie prostredníctvom Apple Car Play.

Menu 10-palcového centrálneho je po grafickej stránke naozaj vydarené a infotainment reaguje na dotyky rýchlo. Nezvyklo sú umiestnené tlačidlá na ovládanie hlasitosti, nachádzajú sa v hornej časti rámu centrálneho displeja. Ak o nich neviete, nezbadáte ich.

Dôležitejšie podľa nás je, že v oboch spomínaných výbavách máte možnosť zvoliť si jazdný režim a taktiež to, že vertikálne (na spôsob tabletu) orientovaný centrálny displej máte k dispozícii už od základnej verzie. Priestorovo je na tom v porovnaní s konkurenciou ASX priemerne, nijako neohúri, ale ani v tomto smere nesklame. To isté platí aj pre kufor s objemom 422 až 536 litrov, podľa toho ako posuniete zadnú lavicu. Keď objem kufra nastavíte na maximum, dozadu sa zmestia len naozaj malé deti, chválime však priestor pre hlavu.

Facebook X.com 1 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #SUV #crossover #Mitsubishi ASX #test auta #autotest
Články podľa značiek