Pokračovanie článku: Test: Vyskúšali sme nové Mitsubishi ASX s manuálom aj automatom. Ktoré je lepšie?

Automat verzus manuál

Preplňovaný benzínový motor 1,3 litra DI-T s priamym vstrekovaním paliva a integrovaným mild-hybridným systémom používa v oboch verziách štartér/generátor s remeňovým pohonom v spojení s 12V lítium-iónovou batériou, a umožňuje tak rekuperovať energiu pri spomaľovaní a brzdení, resp. využívať ju vo forme elektrickej posily motora.

Mitsubishi ASX: manuálna verzus automatická... Foto: Pravda, Martin Domček
dvojfoto Mitsubishi ASX: manuálna verzus automatická prevodovka

Ten v kombinácii s manuálnou prevodovkou disponuje maximom 103 kW /260 Nm, resp. 116 kW /270 Nm v prípade automatickej prevodovky 7DCT. Udávaná spotreba paliva a emisie CO2 sú 5,7 l/100 km a 130 g/km, resp. 5,8 l/100 km a 132 g/km v prípade automatickej prevodovky.

Pozrime sa najprv na silnejšiu verziu s automatom. Agregát má pomerne slušný maximálny krútiaci moment 270 Nm, dostupný už od 1800 otáčok, takže pocitovo je pomerne pružný a dynamický, najmä v režime šport. Koniec-koncov – stovka za 8,5 sekundy vôbec nie je zlá hodnota. Rovnako chválime aj spotrebu – s priemerom 6,7 litra v chladnejšom počasí pri približne rovnomernom rozložení testovacích trás medzi mesto, okresky a diaľnice na tom ASX rozhodne nie je zle. Treba sa však trochu zohrať s plynovým pedálom, ktorý pri silnejšom zošliapnutí auto s podradením vystrelí vpred, pri slabšom však pôsobí trochu ospalo, je to ale len vec cviku.

Súčasťou najvyššej výbavy Instyle je aj kožený... Foto: Pravda, Martin Domček
Mitsubishi ASX 1,3 Instyle (2025) Súčasťou najvyššej výbavy Instyle je aj kožený interiér.

A ako je na tom manuál? Mitsubishi ASX od nízkych otáčok pôsobí trochu lenivo, no v stredných otáčkach ožije a začína byť dynamické. Na diaľnici pri rýchlostiach blízko povoleného maxima mu však už trochu začína dochádzať dych a začína stúpať spotreba až niekam k osemlitrovej hranici. Po týždňovom testovaní v o niečo teplejšom počasí sme dosiahli takmer rovnaký priemer ako s automatom – 6,6 litra. Pravdou je, že sme čakali o niečo nižšiu hodnotu.

Pokiaľ ide o jazdný komfort, uprednostnili by sme predsa len automat, s ktorým je auto o niečo dynamickejšie a nijako nezvyšuje spotrebu. Ak zohľadníme akciové ceny, tak medzi oboma variantmi je pri rovnakej výbave rozdiel len cca 1 600 eur, čo naozaj nie je veľa.

Záver

Mitsubishi ASX je v oboch variantoch auto, ktoré ocenia skôr rodinne založení šoféri, na dynamickú jazdu nie je úplne stavané, aj keď má o niečo tuhší podvozok. V zákrutách sa správa skôr neutrálne a treba rátať s tým, že sa mierne nakláňa. Riadenie je dosť preposilované, ale tuhosť volantu si možno v jazdných režimoch upraviť podľa potreby.

Pri pohľade zozadu ASX príbuznosť s Renaultom... Foto: Pravda, Martin Domček
Mitsubishi ASX 1,3 Intense+ (2025) Pri pohľade zozadu ASX príbuznosť s Renaultom Captur nemôže poprieť.

Z nášho pohľadu prospel autu po vizuálnej stránke facelift, ktorý ho výraznejšie odlíšil od Renault Captur a taktiež modernizovaný infotainment, ktorý je rýchly a má vydarenú grafiku. Treba rátať s tým, že rôzne asistenty vás budú počas jazdy „otravovať“ vo väčšej miere, ako v mnohých iných autách, no Mitsubishi prebralo od Renaltu praktickú funkciu, ktorá vám ich umožňuje podľa potreby a individuálnych preferencií v dvoch krokoch vypnúť.

Facebook X.com 1 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #SUV #crossover #Mitsubishi ASX #test auta #autotest
Články podľa značiek