
Tiguan patrí spolu s Golfom a T-Rocom do trojice najdôležitejších modelov nemeckej automobilky Volkswagen. Od roku 2006, keď sa predstavila prvá generácia, sa pre toto kompaktné SUV rozhodlo takmer 8 miliónov klientov. Takže neprekvapí, že aj napriek elektrifikácii s ním má Volkswagen veľké plány aj do budúcna.
Úspešný model
Dokazuje to aktuálna generácia, ktorá by mala ostať v ponuke minimálne do konca dekády. Úplne nová však nie je, ide skôr o rozsiahlu modernizáciu s využitím modulárnej platformy MQB evo, ktorá umožňuje nasadenie nových elektrifikovaných pohonov či asistenčných systémov.

Kým sa však k Tiguanu dostaneme podrobnejšie, pozrime sa ako sa mu darí na trhu. S takmer 165-tisíc predanými kusmi bol Tiguan 12. najpredávanejším modelom v Európe v roku 2024, Golf a T-Roc sa dokonca dostali do prvej päťky. Na Slovensku skončil v roku 2024 s 1 430 predanými kusmi na 15. mieste s miernou stratou za T-Crossom, ktorý bol v našich končinách minulý rok najpredávanejším modelom VW. V tomto roku bol Tiguan po prvom kvartáli, teda za mesiace január až marec, s 284 kusmi druhým najpredávanejším volkswagenom na Slovensku, lepšie na tom bol s 342 kusmi len Golf.
Ale späť k modernizovanému Tiguanu. Jeho rozmery sa príliš nemenili. Rozdiel je len v dĺžke, kde pribudlo 54 mm, čím prekročil 4,5-metrovú hranicu. Šírka 1 842 mm a rázvor 2 679 mm zostali zachované. Dizajn je výrazne aerodynamickejší, avšak vďaka uprednostneniu oblých tvarov auto mierne stratilo na charizme, no to je len náš čisto subjektívny názor. Koeficient odporu vzduchu Cd klesol z pôvodných 0,33 na 0,28. Vpredu upútajú úzke svetlá prepojené diódovou lištou a zaslepená predná maska. Chladiaci vzduch sa teraz privádza cez veľké postranné otvory v nárazníku.
Tiguan je prvým modelom Volkswagenu na platforme MQB Evo, ktorý dostal reflektory IQ.Light – HD Matrix s celkovo 38 400 pixelmi (spolu v oboch svetlometoch), čo umožňuje stálu aktiváciu diaľkových svetiel bez oslňovania. A môžeme potvrdiť, že fungujú vynikajúco. Od výbavy Limited ich môžete mať len za 650 eur, čo je podľa nás rozumná investícia.
Prilepšil si aj batožinový priestor, ktorý narástol o 37 litrov na celkových 652 litrov. Nami testovaná plug-in hybridná verzia však mala obsah kufra znížený na 490, teda o 162 litrov. Dôvodom je zakomponovanie nádrže na benzín a inštalácia plug-in hybridného pohonu, predovšetkým batérie s celkovou kapacitou 25,7 kWh.
Zmeny v interiéri
V kabíne neostal kameň na kameni. Jednoducho tvarovaná palubná doska obsahuje nový virtuálny kokpit s uhlopriečkou 10,25 palca a veľkú 15-palcovú príplatkovú obrazovku infotainmentu. Už v základe má však auto plne dostačujúci 12,9-palcový displej. Vylepšená je grafika aj ovládanie. Nechýba ani head-up displej, ktorý je však vo všetkých výbavách za príplatok – buď sólo, alebo ako súčasť balíka.
Po vzore elektrických modelov rodiny ID prišiel Tiguan o klasický volič prevodovky. Ten sa presťahoval priamo na stĺpik riadenia. Zostalo tak viac miesta na odkladacie priestory a konfigurovateľný otočný ovládač.
Ten je vybavený malým OLED displejom a je určený pre reguláciu hlasitosti rádia, výber jazdného režimu a voľbu farby ambientného osvetlenia. K novým luxusným prvkom patria sedadlá ergoActive Plus2 s desaťkomorovou pneumatickou masážou. Ak sú sedadlá vyhrievané a ventilované, synchronizujú sa tieto funkcie s klimatizáciou. Tiguan si polepšil aj v asistenčných systémoch. Štandardne obsahuje adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdnom pruhu, detekciu vedľajších jazdných pruhov so zásahmi do riadenia pri nevhodnom preraďovaní či parkovaciu kameru. Za príplatok si môžete dopriať Park Assist Pro, s ktorým zaparkujete a vyparkujete vozidlo pomocou smartfónu.