Test: Honda HR-V – po facelifte krajšia a pokojnejšia

Po troch rokoch Honda zmodernizovala svoj hybridný crossover HR-V. Neostalo len pri dizajnových retušiach. Automobilka si vzala k srdcu kritiku zákazníkov a hybridný pohon upravila tak, aby sa správal kultivovanejšie. Nám sa dostala do rúk vrcholová verzia Advance Style Plus, ktorá predvádza maximum toho, čo vám HR-V dopraje. Vidieť to však aj na cene.

03.05.2025 07:00
Honda HR-V Style Plus - test 2025 Foto:
Najväčšou zmenou dizajnu je nižšia predná maska a čierna linka spájajúca reflektory s matným pozadím. Premiéru má aj modrý lak Seabed Blue v kombinácii so striebornou strechou.
debata

S Hondou HR-V tretej generácie sme sa podrobne zoznámili už pred dvoma rokmi. Teraz však prišla na trh jej modernizovaná verzia a tak sme sa za jej volant posadili opäť. Zvláštny crossover, ktorý má vysoký pontón a svetlú výšku zo sveta pravoverných SUV ale nizučkú kabínu v štýle kupé, doznal niekoľko štylistických zmien. Vidieť to najmä na prepracovanej prednej maske, ktorá je užšia, takže má menej lamiel, a na krištáľovo čiernej lište, ktorá sa tiahne medzi reflektormi. Lesklú čerň však nájdete aj na spodnej časti predného nárazníka. Zadné diódovou lištou prepojené svetlá majú jednoduchšiu grafiku. Aj tu sa na nárazníkoch objavuje lesklý čierny obklad. Naša verzia Advance Style Plus však pridáva niekoľko špecifických prvkov.

HR-V jazdí len na veľkých 18-palcových diskoch.... Foto: Ľuboš Pilc
Honda HR-V Style Plus - test 2025 HR-V jazdí len na veľkých 18-palcových diskoch. V blatníkoch však pôsobia akosi stratene. Zvláštne proporcie vyplývajú z vysokého pontónu, nízkej kabíny a skosenej zadnej časti. Efekt kupé podporujú maskované kľučky dverí.

Napríklad tmavé pozadie full-LED reflektorov, panoramatické strešné okno a tiež dvojfarebnú kombináciu karosérie. Zvláštne je, že na strechu nepoužila Honda čierny lak, ale naopak svetlý strieborný polep. Strieborná je však nielen strecha ale aj predné stĺpiky. Modrý lak Seabed Blue je tiež pofaceliftovou novinkou. Osemnásťpalcové disky, ktoré sú pre HR-V jedinou voľbou, poznáme z minulosti. No je tu ešte jeden zvláštny detail, ktorý si možno nevšimnete na prvý pohľad. V prednej maske je malá červeno-bielo-modrá trikolóra. Odkazuje na japonské národne pretekárske farby. Zároveň ide o odkaz na divíziu Honda Racing. Napokon, skrytou kľučkou zadných dverí aj nízkou siluetou kabíny sa HR-V tak trocha tvári na športové kupé. Jeho proporcie však nemusia sadnúť každému.

Vzadu dostalo HR-V novú, jednoduchšiu grafiku... Foto: Ľuboš Pilc
Honda HR-V Style Plus - test 2025 Vzadu dostalo HR-V novú, jednoduchšiu grafiku svetiel spojených diódovou lištou. Výfuk decentne tají. Svetlou výškou 188 mm konkuruje HR-V pravoverným SUV.

Retuše prospeli aj zvnútra

Drobné zmeny podstúpil aj interiér. Stále však platí, že pôsobí veľmi luxusne. Až sa nechce veriť, že HR-V je v podstate „nafúknutým“ Jazzom, s ktorým zdieľa platformu. Vypracovanie je naozaj prémiové, čo sa týka dizajnu, materiálov aj spracovania. V tomto smere môže HR-V konkurovať snáď len Lexus LBX. Za predné sedadlá by sa nemuseli hanbiť ani podstatne väčšie SUV. Sú naozaj perfektné. Poteší aj čalúnená lakťová opierka a masívny veniec multifunkčného volantu. Na rozdiel od Jazzu má HR-V plnohodnotný prístrojový panel. Dokonca s analógovým rýchlomerom. A analógovú grafiku môže mať aj ukazovateľ využitia výkonu a rekuperácie. Takže tu máte dve ručičky – hardvérovú aj virtuálnu.

Honda HR-V Style Plus - test 2025
Honda HR-V Style Plus - test 2025
+22Honda HR-V Style Plus - test 2025

A keď už spomíname hardvér, oceňujeme samostatný panel klimatizácie, klasický volič prevodovky aj zopár analógových ovládačov 9-palcového infotainmentu Connect 2. Konektivitu zabezpečuje bezdrôtová platforma Apple CarPlay. Android Auto vyžaduje stále USB port. Prepracovaná spodná časť stredovej konzoly však uľahčila prístup k indukčnej nabíjačke. Digitalizácia prináša možnosť priplatiť si za služby MyHondy+ ako on-line navigáciu, digitálny kľúč či diaľkové odomykanie vozidla a jeho štartovanie cez smartfón. Infotainment má peknú grafiku a rýchle reakcie. HR-V poteší aj dizajnom. Palubná doska má horizontálne prieduchy klimatizácie a je mäkko čalúnená. Prémiový duch sála z použitých chrómových prvkov, či klavírneho laku.

Interiér je spracovaný doslova prémiovo. Skvelé... Foto: Ľuboš Pilc
Honda HR-V Style Plus - test 2025 Interiér je spracovaný doslova prémiovo. Skvelé sú materiály, sedadlá, volant aj plnohodnotný prístrojový panel.
Honda HR-V - test Motoring 2025 Čítajte viac Test: Honda HR-V - ako jazdí po facelifte?

Naša verzia Advance Style Plus prináša navyše efektné čalúnenie sedadiel v kombinácii kože a textilu, akoby inšpirovanej nábytkovým dizajnom. Vyzerá to perfektne. Style Plus sa tiež môže pochváliť panoramatickou strechou, ktorá siaha až nad zadné sedadlá. Nie je však riešená príliš šťastne. Prednú časť zakrýva roletka, ktorá sa vysúva manuálne z oblasti strešnej vzpery. To nie je problém, ale horšie je to vzadu. Tu je totiž okno zakryté dvoma sieťkovými modulmi, ktoré je nutné vybrať z plastových úchytiek, alebo ich prichytiť. Je to pracné, nepraktické a navyše musíte demontované moduly odložiť v kufri, kde zaberajú zbytočne miesto. Kto toto vymyslel? Niekedy je menej viac.

Vzadu je viac miesta než by ste čakali. A... Foto: Ľuboš Pilc
Honda HR-V Style Plus - test 2025 Vzadu je viac miesta než by ste čakali. A nechýbajú ani geniálne „zázračné“ sedadlá Magic Seats.

Variabilitou nemá súpera

S priestorom budete spokojní. Miesta je pomerne dosť, len v šírke HR-V celkom neutají svoj pôvod v mestskom hatchbacku. Nechýba ani dostatok odkladacích priestorov vo dverách, na stredovom tuneli či v stredovej konzole. K výhľadu spoza volantu však máme výhrady. Plochá strecha „krčiacej sa“ kabíny trošku sťažuje pohľad na semafory, ak ste prvý v rade. Okná majú malú plochu a veľké spätné zrkadlá vám síce doprajú dokonalý prehľad o situácii za vami, ale zároveň tvoria prekážku. Aj vzadu vás HR-V dostane nadštandardným priestorom. Samozrejme v rámci triedy. Najmä tým na kolená, veď HR-V má o deväť centimetrov dlhší rázvor ako Jazz. Sedadlá zas prekvapia plnohodnotnými rozmermi, dlhými „sedákmi“ aj vysokými operadlá. To naozaj nebýva zvykom. A k tomu pridáva HR-V lakťovú opierku. Opäť je tu len limit šírky, no dvaja cestujúci sa sťažovať určite nebudú.

Honda HR-V Style Plus - test 2025
Honda HR-V Style Plus - test 2025
+29Honda HR-V Style Plus - test 2025
Honda Sustaina-C - koncept 2023 Čítajte viac Honda e dostane šancu na reparát. Takto by mohla vyzerať

Komfort pritom nejde na úkor variability. HR-V stále fascinuje geniálnymi sedadami „Magic Seats“, keďže nádrž je pod tými prednými. Možno ich ľahko vyklopiť nahor ako v kine. Potom vznikne za prednými sedadlami obrovský priestor. Druhou možnosťou je sklopiť operadlá delené v pomere 40 : 60. Spolu s nimi putujú k podlahe aj „sedáky“, takže tu máme ďalší bonus. Podlaha sa zníži na maximum. K tomu pridáva HR-V sklopné dosky, ktoré prekryjú štrbinu medzi kufrom a sedadlami. Jednoducho, perfektné. Kufor má veľmi solídny objem 320 litrov a po sklopení operadiel ešte o 652 viac. Poteší súmerným tvarom, elektricky ovládaným vekom, schránkou pod podlahou hneď za nakladacou hranou aj bočnými „vybratiami“ za blatníkmi, ktoré umožňujú umiestniť dlhšie predmety na šírku, napríklad turistické palice. Plató tvorí len ľahká sieťka, ktorá sa prispôsobí batožine ak jej máte viac, než sa patrí.

Kufor má slušný objem 320 litrov a po sklopení... Foto: Ľuboš Pilc
Honda HR-V Style Plus - test 2025 Kufor má slušný objem 320 litrov a po sklopení operadiel až 972. Namiesto plató je tu však len sieťka, ktorá je síce praktická, ale do kabíny prepúšťa hluk zadných pneumatík.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #test #Honda #Honda HR-V
Články podľa značiek