
Volkswagen predstavil nové veľké SUV Tayron koncom októbra minulého roku a spája s ním veľké očakávania. Je to model, ktorý sa v európskej ponuke zaradil medzi menší Tiguan a väčší Touareg a zároveň nahrádza „dlhý“ Tiguan Allspace. S rozmermi 4 792 mm na dĺžku, 1 852 mm na šírku a výškou 1 660 mm predstavuje Tayron jedno z najväčších SUV značky v Európe.
Elegantné a dynamické
Auto pôsobí mohutne a suverénne, pričom jeho dizajn jasne nadväzuje na súčasnú SUV-identitu značky Volkswagen. Vpredu dominuje výrazná maska s horizontálnou podsvietenou lištou, ktorá prechádza do LED denného osvetlenia. Podsvietenou lištou sú prepojené aj zadné svetlá a len pre zaujímavosť – podsvietené je predné aj zadné logo. A keď sme pri svetlách – LED svetlomety v štandarde možno na želanie nahradiť svetlometmi IQ.Light HD Matrix s celkovo 38 400 pixelmi (spolu v oboch svetlometoch), čo umožňuje v prípade potreby stálu aktiváciu diaľkových svetiel bez oslňovania.

Verzie R-Line a Elegance prinášajú špecifické dizajnové prvky, pričom Tayron R-Line zaujme športovejším výrazom vďaka kosoštvorcovej štruktúre masky (všimnite si na fotografiách, túto verziu sme totiž testovali) a lesklým čiernym doplnkom.
Z profilu pôsobí Tayron veľmi harmonicky. Pretiahnutá strecha a dlhá línia bočných okien vytvárajú dojem, že auto je nižšie, no čísla hovoria za všetko – výška je 1 660 mm, je teda len o 2 centimetre nižší ako Škoda Kodiaq, ktorá je nielen jeho súrodencom, ale aj hlavným konkurentom. Tento rozdiel však ovplyvňuje aj veľkosť použitých kolies, takže sa môže úplne zotrieť. Koniec-koncov o tom, že si tieto dva modely „pôjdu po krku“ svedčí aj ich temer identické cenové nastavenie, pričom oba modely sú dostupné aj v 7-miestnej verzii. Vo väčšine verzií pritom Tayron mierne „podlezie“ porovnateľný Kodiaq. Pri Tayrone si za 7-miestnu verziu vo všetkých výbavách priplácate 910 eur. Testované auto malo veľké 20-palcové kolesá s rozmerom 255/40, masívne blatníky a ochranné oplastovanie vo farbe karosérie, ktoré podčiarkovalo jeho eleganciu.
Na prístrojovej doske dominujú digitálny prístrojový štít s uhlopriečkou 10,25 palca s centrálnym dotykovým displejom infotainmentu, ktorý môže mať až 15 palcov. Samozrejmosťou je plná integrácia smartfónov, hlasové ovládanie, bezdrôtové nabíjanie či ambientné osvetlenie s možnosťou výberu z 30 farebných režimov. Trochu nás zarazilo, že za head-up displej si priplácate 720 eur vo všetkých výbavách, v tých vyšších sme ho očakávali v štandarde. V stredovom tuneli sa nachádza multifunkčný otočný ovládač podobný ovládačom „smart dials“ v nových škodovkách. Má miniatúrny displej, ktorý keď stlačíte, zmeníte funkciu, ktorú práve ovláda – na výber je buď hlasitosť alebo jazdný režim.
Z hľadiska komfortu posádky zaujme predovšetkým veľkorysá priestorová ponuka a variabilita usporiadania. Vozidlo je dostupné ako päť- aj sedemmiestne, pričom sedadlá v druhom rade sú pozdĺžne posuvné a sklápateľné, čo umožňuje jednoduchší prístup k tretiemu radu. Predné sedadlá s integrovanými hlavovými opierkami pôsobia športovo, v skutočnosti sú však až prekvapivo komfortné, pričom si zachovávajú relatívne slušné bočné vedenie. Batožinový priestor ponúka v päťmiestnej verzii až 885 litrov, respektíve až 2 090 litrov pri sklopení operadiel.
Ak si priplatíte, môžete mať sedadlá ergoActive Plus, ktoré v kombinácii s koženým čalúnením ponúkajú až 14-smerové elektrické nastavovanie, masážnu funkciu s 10 vzduchovými komorami a aktívnu ventiláciu. Priplatiť si však za túto vymoženosť musíte relatívne dosť – v závislosti od výbavy 2 420 až 3 180 eur.