Pokračovanie článku: Test: Vyskúšali sme nový dieslový VW Tayron. Je to 7-miestna odpoveď na Kodiaq

Výborný diesel

Pozrime sa pod kapotu testovaného auta. Tam sa nachádzal motor 2.0 TDI s výkonom 142 kW a pohonom všetkých kolies 4Motion. Vďaka zaň, ukazuje na racionálny prístup automobilky, ktorá opäť rešpektuje, že ľudia chcú vo väčších SUV dlhý dojazd, kombinovaný s nízkou spotrebou a jazdnou istotou, reprezentovanou práve pohonom 4×4.

Motor s objemom 1 968 cm³ a maximálnym výkonom 142 kW (193 k) má veľmi slušný krútiaci moment 400 Nm, ktorý je dostupný v širokom spektre otáčok od 1 750 až po 3 250. Vzhľadom na jeho silu a veľký krútiaci moment sme subjektívne očakávali o niečo lepšiu jazdnú dynamiku, čím však rozhodne nechceme povedať, že tento agregát je lenivý. Koniec-koncov, 8 sekúnd na stovku je údaj, ktorý asi netreba viac komentovať. Menšia ochota zrýchľovať sa skôr prejaví pri pružnom zrýchlení vo vyšších rýchlostiach – teda ak chcete predbiehať napríklad niekde na okreskách alebo diaľnici. Menej citeľné je to v športovom režime, v ktorom prevodovka predsa len drží agregát vo vyšších otáčkach.

VW Tayron R-Line Lim 2.0 TDI EVO 4MOT (2025)
VW Tayron R-Line Lim 2.0 TDI EVO 4MOT (2025)
+17VW Tayron R-Line Lim 2.0 TDI EVO 4MOT (2025)

Na druhú stranu – spotreba je na takto veľké auto s pohonom 4×4 a 20-palcovými kolesami veľmi slušná. Podľa údajov výrobcu sa v kombinovanom cykle WLTP pohybuje okolo 6,2 až 6,4 litra na 100 km. My sme dosiahli 6,7 litra v prakticky novom a ešte nezabehnutom aute, čo je považujeme za veľmi dobrú hodnotu. Pri pokojnej jazde mimo mesta sa pritom v pohode dostanete aj výraznejšie pod 6-litrovú hranicu.

Spojenie s 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a inteligentným systémom 4Motion zabezpečuje nielen výbornú trakciu v rôznych podmienkach, ale aj komfortnú a plynulú jazdu. Práve prevodovka DQ381 je prispôsobená vyšším krútiacim momentom a spolu s lamelovou spojkou zadnej nápravy riadenou elektronicky zaručuje, že Tayron môže v prípade potreby pripojiť zadné kolesá prakticky okamžite – či už ide o prudké zrýchlenie, zákruty na mokrej vozovke alebo jazdu v teréne.

Predné sedadlá s integrovanými opierkami sú... Foto: Ivan Majerský
VW Tayron R-Line Lim 2.0 TDI EVO 4MOT (2025) Predné sedadlá s integrovanými opierkami sú prekvapivo pohodlné.

Samozrejmosťou je možnosť voľby jazdných režimov, medzi ktorými okrem komfortného a športového nechýbajú napríklad ani off-roadový alebo režim pre jazdu na snehu. Samotný systém navyše dokáže automaticky aktivovať jazdný režim „Trailer“, keď je pripojený príves. V takom prípade sa optimalizuje rozdelenie krútiaceho momentu medzi nápravami pre dosiahnutie lepšej jazdnej stability. Práve vďaka tomuto systému je Tayron schopný ťahať brzdený príves až do hmotnosti 2 500 kg.

V kombinácii s voliteľným adaptívnym podvozkom DCC Pro Tayron ponúka jazdný komfort porovnateľný s prémiovými autami. Práve podvozok DCC Pro, vybavený dvojventilovou technológiou, umožňuje simultánnu kontrolu tlmenia pri kompresii aj odskoku, čo vedie k lepšiemu prispôsobeniu jazdným podmienkam – a to nielen na cestách, ale aj v ľahšom teréne. Za zmienku stojí aj výborné odhlučnenie kabíny, v ktorej dieselový motor prakticky nevnímate – a to ani pri vyššom zaťažení.

Záver

Celkovo možno povedať, že Tayron 2.0 TDI 142 kW 4Motion je výborné SUV pre vodičov, ktorí hľadajú kombináciu vyššieho výkonu, lepšej trakcie v rôznych podmienkach, veľkého priestoru a hospodárnosti. Testovaný motor má ambíciu osloviť tých, ktorí potrebujú SUV na dlhé trasy, rodinné výlety aj ťahanie prívesov, a zároveň im záleží na rozumnej spotrebe.

Zadné svetlá sú prepojené podsvietenou lištou,... Foto: Ivan Majerský
VW Tayron R-Line Lim 2.0 TDI EVO 4MOT (2025) Zadné svetlá sú prepojené podsvietenou lištou, podsvietené je aj logo VW.

Nový Tayron je z nášho pohľadu ideálnym rodinným autom na každodenné použitie a aj na výlety „za hranice všedných dní“. Nie je práve trhačom asfaltu a viac bude vyhovovať šoférom, ktorí jednoznačne nepreferujú dynamickú jazdu. Menším hendikepom je fakt, že mnohé prvky sú len za príplatok a keď si rozumne nakonfigurujete výbavu, konečná cena môže trochu „uletieť“.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 15 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #SUV #test auta #7-miestne auto #autotest #VW Tayron
Články podľa značiek