Menej koní, rovnaká dynamika
Pod kapotou 6-valec nečakajte, hoci číslice 30 či 35 im kedysi v mníchovskej nomenklatúre patrili. Ide 4-valec 2,0 TwinPower Turbo s jedným turbodúchadlom typu twin-scroll. Motor má solídnych 221 kW a krútiaci moment 400 Nm. To nie je málo, no zvláštne je, že v porovnaní s predošlou generáciou klesol výkon o 5 kW a krútiaci moment o 50 Nm. Spojený je so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou a pohonom oboch náprav xDrive. Táto porcia kilowattov vie M235 Gran Coupé stále poriadne rozprúdiť krv, veď na stovku šprintuje za 4,9 sekundy. A to bez zaváhania, keďže vďaka štvorkolke a širokým pneumatikám 235/40 R19 vie preniesť všetok hnací moment na asfalt. Pomáha aj bleskurýchla protipreklzová kontrola, ktorú si spaľovacie „bavoráky“ požičali od svojich elektrických súrodencov. Je ale pravdou, že pri šprinte z miesta chvíľu trvá, kým sa motor takpovediac „zobudí“, dokonca aj keď využijete funkciu launch cotrol.


Potom je to ale už len o pôžitku. Napriek platforme s prioritným predným náhonom dokáže M235 Gran Coupé doslova vymetať zákruty a občas sa tváriť ako zadokolka. Mierny sklon k nedotáčavosti skrotíte miernym ubratím plynu. Riadenie presné a ostré. Atmosféru v kabíne dokresľuje športová akustika motora a výfuku. Máme tu krásne „bublanie“ aj strieľanie“ do výfuku. Všetko je autentické. Ak máte pocit, že prevodovka celkom nečíta vaše myšlienky, sú tu krídelka na volante. Tak môžete vstúpiť do hry. Podržaním ľavého krídelka sa navyše aktivuje funkcia Boost pre krátkodobé zvýšenie výkonu, napríklad pri predbiehaní. Podvozok s adaptívnymi tlmičmi je jednoznačne tuhý, ale zas nie extrémne, takže ani dlhé štreky či rodinné využitie nebudú extra veľkým problémom. Istý kompromis ale prijať musíte.

A ako je to so spotrebou? My sme dosiahli po týždni priemer 9,0 litra na 100 km. Ten dlhodobý v palubnom počítači od výroby bol 9,7 litra. To je viac ako 7,5 až 8,2 litra, ktoré udáva výrobca. Ale nejde o žiaden extrém. Je tiež logické, že náš exemplár mal za sebou ťažké novinárske kilometre počas viacerých testov a že toto auto láka vyskúšať jeho potenciál. Ak chcete jazdiť ekonomicky, nepotrebujete práve verziu M235. Môžete voliť aj slabšie motory a dokonca diesel. Potom je tu ale cena. A tou táto rýchla mníchovská hračka veľmi nepoteší. Bez príplatkov štartuje na 56 950 eurách. Ak sa ale neovládnete pri zaškrtávaní príplatkov, môže sa vyšplhať až na 70 457 eur, ako náš testovací exemplár. Myslíme si, že je to zbytočné. Aj bez extra kolies, M sedadiel s elektrickým nastavovaním, či head-up displeja jazdí rovnako dobre. V sérii je pritom športový exteriérový aj interiérový balík, takže o tom, že sedíte v M235 xDrive, pochybovať nik nebude.