Test: Škoda Scala Drive 130. Má naozaj zaujímavú spotrebu a aj cenu

Kombinácia výkonnejšieho 85 kW trojvalca s manuálnou prevodovkou je skvelá. S manuálom je ľahká Scala nielen prekvapivo dynamická, ale aj mimoriadne úsporná.

18.05.2025 07:00
debata (24)
Scalu po facelifte, ktorý prišiel na náš trh na... Foto: Pravda, Martin Domček
Škoda Scala 1.0 TSI 85 kW (2025) Scalu po facelifte, ktorý prišiel na náš trh na prelome rokov 2023 a 2024 spoznáte najmä podľa nového svetelného podpisu.

Škoda Scala a Kamiq sú de facto dvojičky, z ktorých každá mieri na trochu inú cieľovú skupinu. Globálne sa z tejto dvojice lepšie predáva Kamiq, pretože crossovery a SUV sú teraz v kurze. Na Slovensku je situácia veľmi podobná. Za celý minulý rok sa predalo 2 213 kusov Scaly a 2 616 Kamiqov. Po prvom kvartáli tohto roku sa situácia obrátila, mierne prevažuje záujem o Scalu. V reči konkrétnych čísiel to znamená, že za január až marec 2025 sa na Slovensku zaregistrovalo 377 nových Kamiqov, zatiaľ čo Scalu si vybralo 451 ľudí.

V interiéri už analógový prístrojový štít... Foto: Pravda, Martin Domček
Škoda Scala 1.0 TSI 85 kW (2025) V interiéri už analógový prístrojový štít nenájdete. Ten digitálny je dostupný v dvoch veľkostiach.

Jedno však majú spoločné – pri oboch bol zatiaľ najpopulárnejším 81 kW litrový benzínový trojvalec a ten sme si aj zvolili na test v kombinácii s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou. Jednu vec však pri tomto agregáte treba upresniť. Čísla, ktoré uvádzame ďalej v teste, nie sú chybou, jeho maximálny výkon sa po modernizácii Scaly a Kamiqu, ktoré sa na náš trh dostali na prelome rokov 2023 a 2024, zvýšil na 85 kW, respektíve 116 koní. Z motoru EA211 Evo sa tak stal agregát s označením EA211 Evo2. Navyše sme Scalu otestovali v limitovanej výbave Drive 130, ktorá z pohľadu cena/hodnota vyzerá naozaj zaujímavo. O tom však neskôr.

Prekvapivo priestranná

Z hľadiska rozmerov sa po modernizácii nezmenilo nič. Scala má dĺžku 4 362 mm, šírku 1 793 a výšku 1 471 mm. Rázvor je 2 649 mm a základný objem kufra je 467 litrov. Mimochodom, keď sme rázvore a kufri – z hľadiska vnútorného priestoru Scala veľmi príjemne prekvapí a to nielen vpredu, ale aj vzadu. Pokiaľ v tomto segmente hľadáte nové auto, určite sa v Scale aspoň odvezte, lebo podľa nás práve vnútorný priestor patrí k jej najväčším zbraniam oproti väčšine bezprostredných konkurentov.

Škodu Scala sme porovnali s Fiatom Tipo (2023)
Video

Vráťme sa k dizajnu – dizajnéri sa pri modernizácii rozhodli klásť väčší dôraz na dynamiku. Výsledkom sú prepracované nárazníky vpredu aj vzadu, upravená maska chladiča a inovované svetlomety, čo spolu vytvára športovejší a modernejší vzhľad. Novinkou sú voliteľné LED Matrix svetlomety, ktoré boli doteraz dostupné len v modeloch vyšších tried. Práve z vyšších segmentov prichádza aj ďalší komfortný prvok – virtuálny pedál, umožňujúci bezdotykové otváranie batožinového priestoru.

Predné svetlomety prešli výraznou modernizáciou, majú užší tvar a sú osadené kryštalickými LED modulmi. Denné svietenie pozostáva z dvoch úzkych LED pásikov, ktoré vytvárajú nový a ľahko rozpoznateľný svetelný podpis vozidla. Zaujímavosťou je, že intenzita diaľkových svetiel vzrástla až o 50 %, čím sa výrazne zlepšil dohľad/dosvit pri nočnej jazde. Vzadu sa nachádzajú štandardné LED svetlá, pričom na želanie sú k dispozícii aj Top LED zadné skupinové svetlá s animovanými smerovými ukazovateľmi a novým grafickým usporiadaním.

Škoda Scala 1.0 TSI 85 kW (2025)
Škoda Scala 1.0 TSI 85 kW (2025)
+7Škoda Scala 1.0 TSI 85 kW (2025)

V interiéri došlo po modernizácii k výraznému technologickému posunu: všetky verzie sa definitívne rozlúčili s analógovým prístrojovým štítom, ktorý bol nahradený digitálnym displejom so základnou uhlopriečkou 8 palcov. Centrálny dotykový displej infotainmentu má veľkosť 8,25 palca, pričom za príplatok je k dispozícii aj väčší, desaťpalcový. Grafické rozhranie systému prešlo modernizáciou a dizajnovo nadväzuje na riešenia známe z vyšších kategórií. Medzi praktické prvky výbavy patrí aj bezdrôtové nabíjanie smartfónov s výkonom 15 wattov a aktívnym chladením, čo prispieva k stabilnejšiemu a bezpečnejšiemu dobíjaniu, najmä pri dlhšom použití.

Zmenami prešiel aj ovládací panel klimatizácie a kúrenia. V predchádzajúcom vyhotovení automatickej klimatizácie bolo možné manuálne nastaviť len teplotu, zatiaľ čo intenzita prúdenia vzduchu a výber ventilačných otvorov sa riešil výlučne cez dotykové menu. Nová verzia tohto panela ponúka samostatné ovládacie prvky – nad displejom sa nachádzajú fyzické tlačidlá pre otvorenie klimatizačného menu a zapnutie alebo vypnutie systému, zatiaľ čo pod ním pribudol ovládač na reguláciu intenzity ventilácie, čím sa výrazne zlepšila ergonómia používania počas jazdy.

Zaujímavá výbava

Auto, ktoré sme testovali, patrí do už spomínanej špeciálnej edície Drive 130, ktorá jednoznačne zaujme pomerom cena/hodnota. Číslo v jej označení odkazuje na aktuálne jubileum, ktoré mladoboleslavská značka oslavuje. Napriek zaujímavej cene nejde o žiadne „vypreparované“ auto s minimálnou výbavou.

Škoda Scala 1.0 TSI 85 kW (2025)
Škoda Scala 1.0 TSI 85 kW (2025)
+13Škoda Scala 1.0 TSI 85 kW (2025)

Aby sme však nechodili dlho okolo horúcej kaše – Scalu Drive 130 so základným motorom 1.0 TSI s výkonom 70 kW môžete kúpiť za 17 220 eur, čo je cena lepšie vybavenej Fabie. Výbava Drive 130 pritom obsahuje napríklad tempomat, predné hmlovky, full LED predné svetlá, vyhrievané predné sedadlá, manuálnu klimatizáciu a množstvo ďalších doplnkov.

My sme testovali Scalu s 85 kW trojvalcom a 6-stupňovým manuálom vo vyššej verzii Drive Plus, ktorá začína na sume 21 370 eur so základným motorom, s testovaným 85 kW trojvalcom a 6-stupňovým manuálom štartuje na 23 500 eurách. Rozdiel je 2 130 eur, čo síce nie je málo, no za túto sumu dostanete navyše bezkľúčový prístup a štartovanie, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, predné a zadné parkovacie senzory, vzadu aj s kamerou, väčší 10-palcový virtuálny kokpit, 16-palcové disky z ľahkých zliatin, elektricky ovládané piate dvere aj s virtuálnym pedálom, volič jazdných režimov a pár ďalších doplnkov. Tento doplatok nám dáva zmysel.

Scala 1sa môže pochváliť veľmi slušným kufrom s... Foto: Pravda, Martin Domček
Škoda Scala 1.0 TSI 85 kW (2025) Scala 1sa môže pochváliť veľmi slušným kufrom s objemom 467 litrov a je v ňom aj priestor na (príplatkové) rezervné koleso.

Najdrahším príplatkovým prvkom vo výbave testovaného auta bol balík Light & View Plus, v ktorom boli za 1 279 eur predné matrixové LED svetlá, zadné LED s dynamickými smerovkami, hmlovky, dažďový senzor a elektricky sklopné vyhrievané predné zrkadlá.

Facebook X.com 24 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Škoda Scala #test auta #autotest
Články podľa značiek