Test: Hyundai Inster je skvelé auto, nepodceňujte ho. A ani nie je drahý

Inster výborne vyzerá a ponúka prekvapivo veľký vnútorný priestor. Navyše v meste dokáže jazdiť so spotrebou 11 kWh, pričom má na malé auto veľmi slušný jazdný komfort.

25.05.2025 07:00
debata (7)
Pixelové svetlá Insteru naozaj svedčia. Foto: Pravda, Martin Domček
Hyundai Inster 49 kWh/84 kW Comfort (2025) Pixelové svetlá Insteru naozaj svedčia.

Tento a budúci rok sa budú niesť v znamení nástupu lacných elektromobilov. Doteraz bola jediným takýmto autom Dacia Spring s cenou výrazne pod 20-tisícovou hranicou. To však prestáva platiť. Len nedávno sa Volkswagen pochválil konceptom lacného elektromobilu VW ID.Every1, Renault pripravuje malé elektrické Twingo E-Tech, začal sa predávať elektrický Citroën C3 so základnou cenou pod hranicou 23-tisíc a na náš trh prichádzajú aj prvé lacné čínske elektromobily, napríklad Dongfeng Box alebo Leapmotor T03. Ďalším do partie je Hyundai Inster, ktorý sme podrobili redakčnému testu.

Zaujme na prvý pohľad

Tento model je vôbec najlacnejší elektromobil značky Hyundai, aký sa doteraz na Slovensku predával a samozrejme aj jeden z najlacnejších vôbec. Na rozdiel od iných cenovo dostupných elektromobilov to však na ňom vôbec nevidno. Už v základe, ktorý sme mali možnosť vyskúšať, má totiž naozaj slušnú výbavu. O tom však neskôr.

Už prvý pohľad na prístrojovku svedčí o tom, že... Foto: Pravda, Martin Domček
Hyundai Inster 49 kWh/84 kW Comfort (2025) Už prvý pohľad na prístrojovku svedčí o tom, že Inster nie je žiadny low-cost. A to sme testovali základnú výbavu.

Inster prišiel na trh koncom minulého roka a slovenskú premiéru mal oficiálne až vo februári tohto roka, takže o predajoch zatiaľ nemá zmysel hovoriť. Avšak pre zaujímavosť – do konca apríla sa z neho predalo 20 kusov, čo je na malý mestský elektromobil a vzhľadom na krátky čas predaja veľmi slušné číslo.

Dizajnovo si Inster zakladá na vzhľade mini SUV a v podstate SUV aj je. Ale v jeho prípade to treba čítať ako „Subcompact Urban Vehicle“. A niečo s „naozajstnými“ SUV spoločné má – na trh prichádza aj vo verzii Cross a tá sa môže pochváliť aj pohonom 4×4.

Špecifickým vizuálnym prvkom sú LED svetlá s pixelovým motívom, ktoré dopĺňajú pixelové smerovky a zadné svetlá, čím vzniká jednotný high-tech svetelný podpis. Motív pixelov sa objavuje aj na dizajnových prvkoch v nárazníkoch, ktoré pripomínajú schému obvodových dosiek – ide o dizajnérsky jazyk, ktorý chce zvýrazniť digitálny charakter tohto vozidla.

Bližšie sme sa pozreli na nový elektrický Fiat Grande Panda
Video

Celkový tvar nárazníkov, doplnený ochrannými panelmi v „off-road“ štýle, prepožičiava Insteru robustnejší dojem, hoci ide o vyslovene mestský automobil. Inster pritom nie je úplnou novinkou. Vychádza z 3,6 metra dlhého Casperu, ktorý sa predáva v Južnej Kórei s benzínovým 3-valcom, Inster sa tam predáva ako Casper Electric.

Hyundai ponúka dve výkonové a batériové verzie Insteru. Základná má kapacitu batérie 42 kWh, prevádzkové napätie 266 V a pohonnú jednotku s výkonom 71,1 kW (97 koní). Táto verzia dosahuje maximálnu rýchlosť 140 km/h a zrýchli z nuly na 100 km/h za 11,7 sekundy. Verzia s predĺženým dojazdom, ktorú sme otestovali, má 49 kWh (46 kWh netto) batériu, výkon 84,5 kW (115 koní), maximálnu rýchlosť 150 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,6 sekundy. V oboch prípadoch je najvyšší krútiaci moment identický – 147 Nm.

Hyundai Inster 49 kWh/84 kW Comfort (2025)
Hyundai Inster 49 kWh/84 kW Comfort (2025)
+15Hyundai Inster 49 kWh/84 kW Comfort (2025)

Z hľadiska dojazdu dosahuje model s väčšou batériou podľa WLTP normy 360 – 370 kilometrov, čo je najviac v segmente malých mestských elektromobilov. Spotreba energie sa pohybuje na úrovni 15,3 kWh na 100 km pri verzii s 15" kolesami.

Dobrá spotreba, slušný dojazd

A akú spotrebu má toto auto v praxi? V meste s ním budete v pohode jazdiť so spotrebou aj výrazne pod 12 kWh, na diaľnici pri 120-ke sme sa dostali na 20 kWh, na okreskách sme jazdili v priemere okolo 14 až 15 kWh. Celkový priemer pri približne polovici kilometrov najazdených v meste, štvrtine po okreskách a štvrtine po diaľnici sme dosiahli na úrovni 15 kWh – a to bolo pritom v čase testovania relatívne chladnejšie počasie. Pri tejto spotrebe sa reálny dojazd auta pohybuje na úrovni cca 310 kilometrov. Jazdili sme na 15-palcových kolesách s rozmerom pneumatík 185/65.

Ďalšou vecou, ktorú treba spomenúť, je nabíjanie. Už v základe máte 11 kW palubnú nabíjačku, čo v súčasnosti neponúkajú ani niektoré podstatne drahšie elektromobily a samozrejme Inster nabijete aj jednosmerným prúdom, výkonom až 85 kW (70 kW pri slabšej batérii). Nabitie z 10 % na 80 % pomocou DC rýchlonabíjačky trvá v ideálnych podmienkach 30 minút, ak budete nabíjať striedavým prúdom, bude to trvať z nula na sto percent približne štyri a pol hodiny. Inster má taktiež nastaviteľnú rekuperáciu až po možnosť úplného zastavenia auta. Teoreticky ho teda možno ovládať jedným pedálom, čo mnohí vítajú, aj keď my sme tejto „fičúre“ niektorých elektromobilov nikdy neprišli úplne na chuť.

Hyundai Inster 49 kWh/84 kW Comfort (2025)
Hyundai Inster 49 kWh/84 kW Comfort (2025)
+11Hyundai Inster 49 kWh/84 kW Comfort (2025)

Dôležité sú aj jazdné vlastnosti – aj napriek krátkemu rázvoru je Inster relatívne pohodlný na ceste a cez priečne nerovnosti sa snaží neposkakovať tak, ako niektorí jeho konkurenti, čo chválime, aj keď jazdu v ňom by sme asi k „lietajúcemu kobercu“ neprirovnávali. Auto má, rovnako ako väčšina elektromobilov, nízko položené ťažisko, čo zlepšuje jeho smerovú stabilitu v zákrutách, kde v rámci svojich možností vie jazdiť celkom športovo s jemným sklonom k nedotáčavosti. Jedinú menšiu výhradu máme k jazde na diaľnici, kde je Inster pri vyšších rýchlostiach poplatný svojmu nie práve aerodynamickému tvaru, čo cítiť nielen na vyššej spotrebe, ale aj na rastúcom aerodynamickom hluku.

Rozmerovo sa Inster radí medzi segmenty A a B. Jeho dĺžka je 3 825 mm, šírka 1 610 mm a výška 1 575 mm (bez strešných lyžín) ho predurčujú na mestské použitie. Vďaka naozaj malým previsom sa podarilo maximalizovať vnútorný priestor a rázvor natiahnuť až na 2 580 mm, takže poskytuje nadpriemerný vnútorný priestor, čím nás Inster jednoznačne oslovil a príjemne prekvapil. Jediné, kde menšie rozmery pocítite viac, je šírka vozidla, vodiči s vyššími postavami sa za volantom môžu cítiť trochu stiesnene hlavne v oblasti kolien.

Facebook X.com 7 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #elektromobil #test auta #autotest #lacný elektromobil #Hyundai Inster
Sledujte Pravdu na Google news po kliknutí zvoľte "Sledovať"
Články podľa značiek