Značka Citroën je historicky známa tým, že vždy dokázala posúvať vývoj v automobilizme dopredu. Kým v minulosti to bolo technickými riešeniami, dnes sa snaží presadiť hlavne nápaditým dizajnom. Techniku totiž čerpá z dielne koncernu Stellantis a delí sa o ňu s ostatnými spriaznenými automobilkami.
V segmente nižšej strednej triedy je Citroën zastúpený modelom C4 a zákazníkom dáva na výber z troch možností pohonnej sústavy, a to elektrickej, hybridnej a spaľovacej. My sme si v rámci redakčného testu vyskúšali posledný menovaný variant v strednej výbave Plus, ktorý mal pod kapotou zážihový trojvalec s objemom 1,2 litra.
Zvonku elegantne odvážny
Zmena hatchbacku na crossover je vzhľadom na praktickosť nastupovania a možnosti jazdiť po nekvalitných cestách takticky dobré rozhodnutie, ale Citroën si dal záležať aj na splývavej siluete kabíny, ktorá pripomína vzhľad kupé. Mohlo by sa zdať, že zmiešať tri štýly je už priveľa, ale Francúzom sa to podarilo dobre zladiť. Osemnásťpalcové oceľové disky kolies s aerodynamickými krytmi dodávajú autu pri pohľade zboku na robustnosti.

Predná maska je po modernizácii minimalistickejšia a hodí sa k novému retro logu. Hlavné LED svetlá sú úzke a denné svietenie zabezpečujú vodorovné LED pásiky. Mriežka chladiča je široká a jej lamely tvarovo pripomínajú znak automobilky. Vzadu sa opakuje motív vodorovných LED svetiel, ktoré sú prepojené čiernym pásom, na ktorom sa vyníma nápis Citroën. Veľmi odvážnym a chvályhodným prvkov sú dve koncovky výfuku, čo je pri autách s trojvalcom nevídané.
Jednoduchý a pohodlný interiér
Hlavnou prednosťou kabíny Citroënu C4 je správny pomer moderných a klasických prvkov. Z hľadiska materiálov prevažujú plasty a výnimkou nie sú ani tie tvrdé a neestetické, ale na volante aj pod displejom infotainmentu sa nachádzajú hardvérové tlačidlá, ktorými sa ovláda klimatizácia, vyhrievanie sedadiel, respektíve audiosystém a tempomat na volante.
Okrem 10-palcovej dotykovej obrazovky v strede má vodič pred sebou 5-palcový farebný TFT displej s dobrou grafikou a tromi možnosťami usporiadania zobrazovaných údajov. Aj spomínaný infotainment má slušnú grafiku, ale jeho reakcie už v dnešnej dobe pôsobia pomaly.

Jednoznačným tromfom značky Citroën sú sedadlá Advanced Comfort, ktoré sú pohodlné, mäkké, ale aj dostatočné pevné a vhodné na dlhé cestovanie. Sú čalúnené látkou a vzhľadom pripomínajú nábytok. Cestujúci vzadu sa na nedostatok miesta sťažovať nebudú, ale nebudú ho mať ani nazvyš. V rámci tejto triedy ide o priestorový štandard. Kufor má objem 380 litrov a po sklopení operadiel zadných sedadiel prepravná kapacita vzrastie na 1 250 litrov.