
V roku 2021 to vyzeralo tak, že Mitsubishi úplne opustí európsky trh, no napokon sa tak nestalo. Japonci sa rozhodli za pomoci Renaultu — svojho aliančného partnera — predsa len vytrvať. Urobili to z pohľadu nákladov tou najbezbolestnejšou cestou. Do svojho portfólia zaradili rebrandované a mierne dizajnovo zmenené Renaulty a začali ich predávať s logom Mitsubishi. V ponuke zostal cenovo dostupný Colt, avšak len ako klon Renaultu Clio, sekunduje mu lacný SpaceStar, ktorého dni sú však už spočítané, SUV Eclipse Cross, ASX postavený na základe Capturu a aktuálne sa pridal aj nový Grandis, ktorý je prezlečeným Renaultom Symbioz.
V tejto enumerácii sme vynechali jeden model, ktorý je pre značku veľmi dôležitý — je ním autentický Outlander, ktorý sa opäť vrátil na trh v podobe plug-in hybridu. Mitsubishi totiž ako soľ potrebuje modely s vlastnou DNA. A presne ten sme podrobili redakčnému testu. Pravdou je, že aktuálna generácia je postavená na platforme CMF-CD, ktorú vyvinuli spoločnosti Renault a Nissan v rámci aliancie, no dizajnovo aj technologicky je tento model opäť „japonský“.

Kým sa však k autu dostaneme detailnejšie, pozrime sa, ako sa značke Mitsubishi darí na našom trhu. V roku 2024 na Slovensku predala necelé dve stovky áut, čo skutočne nie je žiadna sláva. Len pre zaujímavosť — v roku 2019, teda v poslednom „predkrízovom“ roku, predalo Mitsubishi na Slovensku takmer 1 100 áut. Po prvých piatich mesiacoch tohto roka Mitsubishi na Slovensku predalo 66 áut, pričom v tomto aj v minulom roku bol najväčším bestsellerom značky popri ASX malý SpaceStar, ktorý sa však už len dopredáva. Uvidíme, ako sa predajne chytí plug-in hybridný Outlander, ktorý by značke mohol naozaj pomôcť. A aký vlastne je?
Autentické Mitsubishi
Outlander má mohutnú horizontálnu kapotu a takmer kolmú prednú masku v štýle Dynamic Shield. Úzke denné LED svetlá lemuje chrómová lišta. Tie hlavné sú umiestnené v masívnom nárazníku a využívajú 12 diód pre adaptívne funkcie. Dynamické smerové svetlá obsahujú až 21 „lediek“. Odkaz Engelbergu je jasný aj pri pohľade zboku, kde horizontálnemu pontónu karosérie dominujú výrazné prelisy, či pri tvare okien a masívneho zadného stĺpika v tvare chvostovej plutvy lietadla. Podobne je to vzadu, kde sa objavuje šesťuholníkový prelis piatych dverí, inšpirovaný „rezervou“ legendárneho Pajera. Úzke svetlá dostali efektnú grafiku ležiaceho písmena T.
Interiér je kompletne prepracovaný, navyše s veľkým dôrazom na vnímanú kvalitu. Digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 12,3 palca je kvalitný, rovnako ako centrálny dotykový displej infotainmentu s rozlíšením 1280 × 720 pixelov. Pri oboch platí, že grafika by mohla byť modernejšia a drobnou výhradou je, že prístup k niektorým funkciám je trochu komplikovaný a občas až príliš utopený v menu.
V kabíne však máte napríklad digitálne bezrámové spätné zrkadlo, ktoré v prípade obmedzenej viditeľnosti umožní premietanie obrazu zo zadnej kamery. Sedadlá s vyhrievaním, ventiláciou a masážnou funkciou zabezpečujú veľmi slušný komfort aj pri dlhých cestách, pričom zadní pasažieri majú k dispozícii samostatné ovládanie vyhrievania. Ambientné osvetlenie dverí a kvalitné materiály s precíznym prešívaním umocňujú prémiový dojem. Panoramatické strešné okno s dĺžkou 928 mm a šírkou 702 mm vpúšťa do interiéru prirodzené svetlo a robí ho opticky ešte priestrannejším, než naozaj je. Vnútorný priestor je, mimochodom, ďalšou dôležitou prednosťou tohto modelu a komfortný pocit ešte umocňujú masážne sedadlá. Keď si do nového Outlanderu sadnete, okamžite získate pocit, že sedíte v prémiovom aute a po prvých desiatkach kilometrov zistíte, že to nie je len pocit.
Priznávame, že celkom nás zaujalo audio, so značkou Yamaha sa v autách príliš často nestretávame. Aby sme boli presní — v aute bol systém Dynamic Sound Yamaha Ultimate s dvanástimi reproduktormi, vrátane subwoofera a digitálnych procesorov Yamaha DSP. Tento systém, ktorý je súčasťou dvoch najvyšších výbav, dokáže automaticky upravovať hlasitosť podľa rýchlosti, dažďa či využívania klimatizácie — a naozaj to robí veľmi efektívne.