
Na slovenský trh konečne prichádzajú lacnejšie elektromobily, štartujúce na cene okolo 25-tisíc eur. Doteraz bola jediným elektromobilom, ktorý dokázal podliezť 20-tisícovú hranicu, Dacia Spring, no pravdou je, že na nej je snaha o výrazné zníženie ceny možno cítiť až príliš – jednak v materiáloch, ale aj na spracovaní a technických parametroch.
Prichádzajú dostupné elektromobily
Postupne však prichádzajú na trh aj ďalšie dostupné elektromobily, ktoré sa snažia ponúknuť vyšší štandard. Len nedávno sa Volkswagen pochválil konceptom lacného elektromobilu VW ID.Every1, Renault pripravuje malé elektrické Twingo E-Tech, začal sa predávať elektrický Hyundai Inster so základnou cenou na úrovni 24-tisíc eur a na náš trh prichádzajú aj prvé lacné čínske elektromobily, napríklad Dongfeng Box alebo Leapmotor T03. Ďalším do partie je elektrický Citroën C3, ktorý materská automobilka označuje ako ë-C3 a ktorý sme podrobili redakčnému testu. Aktuálne ho dostanete už za cenu, začínajúcu tesne pod hranicou 23-tisíc eur. My sme testovali strednú výbavu Plus, ktorá v čase písania tohto testu stála 24 490 eur.

Podľa nás sa oproti základu oplatí priplatiť necelých 1 500 eur už len preto, že v základe nemáte žiadny centrálny displej, musíte sa spoľahnúť na kombináciu malého head-up displeja a mobilnej aplikácie (namiesto stredového displeja je v základe kolíska pre smartfón). V testovanej strednej výbave však už je 10-palcový stredový displej a nechýba ani podpora Apple CarPlay a Android Auto. Dostanete v nej aj dažďový senzor, predné LED svetlá, LED osvetlenie interiéru, vyhrievané a elektricky ovládané vonkajšie spätné zrkadlá, väčšie 17-palcové (oceľové) disky, farebne odlíšenú strechu, strešné lyžiny, delenú zadnú lavicu, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča a množstvo ďalších drobností.
Malý elektrický Citroën by sa mohol na Slovensku dobre predávať nielen vďaka rozumne nastavenej cene, ale aj preto, že ide o elektrickú verziu modelu C3, teda najpopulárnejšieho Citroënu nielen v našich končinách, ale aj v Európe. Koniec-koncov, za prvých 5 mesiacov sa na Slovensku zaregistrovalo 42 nových kusov ë-C3, čo na pomery elektromobilov a aj vzhľadom na to, že na náš trh prišiel tento model s menším oneskorením, nie je vôbec zlé. Len pre zaujímavosť, je to úplne rovnaký počet registrácií, ako v uvedenom období evidujeme aj pri podstatne lacnejšej Dacii Spring.
Ľudia sú si za elektrickú C3-ku ochotní oproti Dacii priplatiť, pretože rozdiel medzi oboma autami im za to stojí. Pre ë-C3 bude asi väčším konkurentom nový Hyundai Inster. Ten má podobné rozmery (dokonca má o niečo väčší rázvor aj napriek tomu, že je kratší) a začína na podobnej cene, no je na tom podľa nášho názoru z hľadiska dizajnu a aj výbavy o niečo lepšie. Predaje zatiaľ mierne hovoria v prospech elektrickej C3, z Insteru sa totiž za prvých 5 mesiacov predalo 30 kusov.